Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Joker

Joker

30-03-2015 om 23:00

wie geeft raad? (seksuele opvoeding)

Mijn 13 jarige zoon heeft een vriendin van 15 jaar. Laatst hoorde ik ze praten over vingeren en masturberen. Mijn zoon zei ik heb het nog nooit geaan. het meisje zei: ik al heel vaak. Je mag het wel eens proberen. Hoe moet ik hier nu op reageren?

Okie Dokie

Okie Dokie

30-03-2015 om 23:26

hoe zo

Moet jij reageren?

Charlie vo

Charlie vo

31-03-2015 om 10:54

Gesprekken in goede baan leiden

Wat ik zo leuk vind aan moeder zijn, is dat je meer over je kind weet dan dat ze beseffen.
Je vangt stukken van gesprekken op. Je vindt brieven, gesprekken op fb, condooms, ... waardoor je weet waar je kind zich mee bezigt.

En dat maakt je sterk in jullie relatie. Wat zij niet weten wat jij weet, geeft jouw meer mogelijkheden om oa. gesprekken aan te gaan.

Ik had bv. condooms in de badkamer liggen. Op een dag merkte ik dat er een paar uit waren. Toen heb ik daar een gesprek over aangegaan.

Persoonlijk zou ik me nog geen zorgen maken over vingeren en masturberen. Maar je kan over voorbehoedsmiddelen spreken. En dan bedoel ik niet alleen condooms. Ik heb mijn zoon altijd gezegd ofwel zaaddodend glijmiddel bij een condoom te gebruiken ofwel dat het meisje anticonceptie gebruikte en hij een condoom. Zwangerschappen en soa's wil je niet!

Misschien zijn je zoon en dat meisje al lang genoeg samen en "denk" je dat sexuele interesses gaan bovenkomen. --> Openingszin voor een gesprek.

'Hoe moet ik reageren?'

Uh, wat dacht je van 'niet'?

Ik mag toch hopen dat je kind weet van de bloemetjes en de bijtjes en anders wordt het daar wel tijd voor. Maar je gaat je toch niet inhoudelijk met het spel bemoeien??????

+ Brunette +

+ Brunette +

19-04-2015 om 19:25

Nee, niet mee bemoeien.

Op je dertiende begin je je voor dat soort dingen te interesseren. Zijn vriendin is iets ouder en heeft dus al een beetje ervaring. Het lijkt me allemaal heel normaal. Laat het op zijn beloop, het gaat niet om seks waar je zwanger van kunt worden.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2015 om 08:51

Ik mag het niet zeggen maar: Trol

Ben ik nou de enige die het opvalt dat er steeds dit soort draadjes wordt gestart over erecties, vingeren en aftrekken. Steeds op dezelfde manier. Er wordt een situatie geschetst die een beetje over de grens is of niet en vervolgens moeten 'wij' reageren.

In dit geval is het overduidelijk, want een jongen van 13 die niet masturbeert bestaat gewoon niet

Als forumbeheer weer klaarstaat om mijn berichtje te verwijderen zou ik aanraden eens te kijken of het IP adres dat dit berichtje heeft geplaatst ook die andere 'sexberichtjes' plaatst. Dat zou mij in het geheel niet verbazen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-04-2015 om 09:10

Nee Ad

Je bent niet de enige....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-04-2015 om 09:11

En....

Wil je nou echt serieus beweren dat mijn 16-jarige ook....

Nee toch?!

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2015 om 09:28

Ginny

Ik stond laatst in de trein en toen hoorde ik hem er duidelijk over opscheppen, tegen een meisje van acht! Wat vind je daar nou van???

Meer dan adviseren en misschien geven condooms kun je niet altijd.
Uiteindelijk zullen ze altijd groot en probeer het uit.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-04-2015 om 22:23

Wie?

Mijn zoon? Nee toch?

En dat tegen een 8-jarige.... Waar moet dat naar toe met de jeugd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.