Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geertruida

Geertruida

06-11-2012 om 14:14

Wat draag je in bed

Om de zaak hier weer eens even op te porren gooi ik er maar eens een vraag tegenaan: wat draag je in bed?

Om over mezelf te spreken; sinds ik samen ben met mijn lief, niets. Dat begint met weekendjes samen waarin je lekker romantisch naakt in bed ligt (en door de weeks in je eentje in pyama... Toen hij bij ons in trok bleef het eigenlijk vanzelfsprekend om dat te blijven doen. Gelukkig zijn de kinders op een leeftijd dat ze beseffen dat onze slaapkamer een privacy-gebied is en dat er geklopt moet worden. En moeten we er uiteraard aan denken om iets 'voor het grijpen' te hebben om aan te trekken als we die kamer moeten verlaten voor toiletbezoek of zo. Maar verder.. geweldig.. Niet koud, wel knus met veel huidcontact. En ja, vanzelfsprekend en heel natuurlijk seks.
Maar voorheen heel lang getrouwd geweest.. altijd in pyama in bed.. zelfs na de seks; eerst gefrummel met uittrekken en dan opstaan om weer aan te kleden voordat we gingen slapen.. als ik er nu nog aan denk moet ik er eigenlijk om lachen..


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uhm

Nou ik draag toch graag een nachthemd. Dat kan natuurlijk uit als de situatie daarom vraagt. En daarna gaat het lekker weer aan . Vindt het geen belemmering ofzo.

Veel huidcontact na de seks is veel te warm en ik word er iebelig van.

Man slaapt altijd bloot.

Chris

Tshirt

En boxershort. Niet te warm, niet te koud.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

06-11-2012 om 20:35

Eén van de eerste, tot op de draad versleten, borstvoedingsshirts van PrettyMum. Met gaten op strategische plekken dus .

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lieke

Lieke

06-11-2012 om 22:58

Niets

Ik niks, man ook niks. Tenzij het heel, heel koud is, dan pak ik een lekker ruim tshirt en/of pyjamabroek

dc

dc

06-11-2012 om 23:42

Veel

ik ben een enorme koukleum, en slaap in een ontzettend warme pyjama.

En die gaat regelmatig uit. En weer aan, ik moet dan toch op om naar de wc te gaan.

Ik moet er echt niet aan denken om naakt te slapen, heb ik nooit gedaan, zal ik nooit doen ook.

Mijn man slaapt in een gewone pyjama. En als de 2e deken rond september weer bovenop mij komt, slaapt hij wat verderweg

Tihama

Tihama

06-11-2012 om 23:51

Winter?

Ik heb met mijn lief al 23 winters achter de rug. Ons sexleven is nog steeds sprankelend, ik lig graag naakt tegen zijn naakte lijf. Maar in de winter dragen we allebei een t-shirt. Je moet namelijk wel verdraaid diep onder de dekens duiken om je blote schouders anders warm te houden.

Dus vertel: hoe doe je dat in de winter?

Tihama

Petra

Petra

07-11-2012 om 09:07

Ook al 20 jaar niets

Mijn partner er ik slapen ook al zolang we elkaar kennen bloot, onder alle omstandigheden! Als we er 's nachts uit moeten doen we dat ook bloot. Nu de kinderen ouder worden beginnen ze het helaas vervelend te vinden, ze vinden het niet "normaal" dat wij niets aan hebben. Als er vrienden blijven slapen doen we uiteraard wel even iets aan als we de slaapkamer uit gaan.

Er is niets zo lekker als bloot tegen elkaar liggen en buiten dat vind ik het gewoon niet lekker om iets aan te hebben in bed.

Groetjes Petra

tippie

tippie

07-11-2012 om 15:20

Onderbroek

In ieder geval een onderbroek met een hemdje, 's winters pyama met lange mouwen. Helemaal bloot slapen vind ik niet lekker. Een vraag aan de blootslapers : verschonen julie het bed dan ook vaker? Ik draag nachtkledij een paar nachten, dan gaat het in de was. Lakens en dekbedovertrekken worden toch eerder vies als je niks draagt 's nachts ?

Jonneke

Jonneke

07-11-2012 om 17:00

Ook veel!

Allebei een pyjama zonder onderbroek eronder. Ik een flanelletje en mijn man een gewone pyjama. Alleen als het bloedjeheet is wil ik wel eens in een tshirt slapen, maar dan weer wel met onderbroek
Pyjama's gaan iedere week in de as. Beddegoed om de week.

evenzo

evenzo

07-11-2012 om 19:51

Wisselt

Soms naakt, soms pyjama, soms onderbroek.
Afhankelijk van mijn stemming, de temperatuur en of ik ongesteld ben.
Man meestal alleen onderbroek.
Mijn enige bezwaar tegen naakt slapen is dat ik bij een noodgeval naakt ben. Kind wat stikt, brand, inbreker. Tja ik heb soms wat veel fantasie maar ik zie me al in mijn nakie op straat staan omdat ik geen tijd had om kleren aan te trekken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-11-2012 om 21:05

Allemaal bloot

Hier slapen we allemaal bloot. In de winter kruipen we wat dieper onder de dekens.
Bedden verschoon ik zo om de week. Eventuele natte vlekken worden vanzelf droog en ik heb geen witte lakens, dus je ziet ze ook niet.

Dendy

Pyama's elke week in de as?

Jonneke, ik heb hier even hardop gelachen achter de pc. Dank je

Chris

Fransien

Fransien

08-11-2012 om 12:14

Bloot

Net als man, vinden wij wel zo lekker. Alleen als het echt heel koud is 's winters trek ik een nachthemd aan en dat vind hij maar niets.

krin

krin

08-11-2012 om 12:42

In de as

Ja, ontsmetten die handel!
Ik slaap zelden bloot, meestal in shirt + onderbroek; man in onderbroek en bij kou in shirt. Maar wij zijn ook geen tegen elkaar aan liggers (gaan ook zelden tegelijk slapen), en als het nodig is zijn die paar kleren zo verwijderd.

Jonneke

Jonneke

08-11-2012 om 12:54

(w)as

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Groetjes, Jonneke

Snuggle's

Snuggle's

08-11-2012 om 16:30

Net als sini

Als ik gezelschap heb slaap ik bloot, niks zo heerlijk als bloot tegen elkaar aanliggen.
Als ik alleen slaap een tshirt of zo'n big shirt pyjama. Nooit een onderbroek, dat slaapt niet lekker.

Beddengoed verschoon ik elke week, ik ben gek op schone lakens.

Sancy

Sancy

08-11-2012 om 18:54

Altijd

naakt. En dan met het dekbed tot over mijn oren.

Tigerfeet

Tigerfeet

08-11-2012 om 19:43

Afhankelijk van het seizoen

''szomers bloot, nu tshirtje aan met onderbroek. Heb wel waterbed dat scheelt in de kou. Heb geen partner dus lijf op lijf contact mis ik wel, is zo lekker knus tegen iemand aan in slaap te vallen.
tigerfeet

+ Brunette +

+ Brunette +

08-11-2012 om 22:11

Topless

Alleen een onderbroekje, inderdaad met het idee dat je in noodgevallen in ieder geval het belangrijkste onderdeel bedekt is. Ben iemand die graag tegen een ander aan ligt en ook houd ik van het katoenen laken op mijn huid.

Steek ook graag mijn ijsklontjesvoeten tussen de warme kuiten van mijn man, die meestal niet op zilk contact zit te wachten

Bloot zit mijn boezem me trouwens nog meer in de weg en ik voel me niet helemaal veilig ofzo, bloot.

Kees Jansen

Kees Jansen

08-11-2012 om 23:51

Apart idee

Om iets klaar te leggen zodat je kinderen je niet zien. Daar kan ik me nu niets bij voorstellen.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

09-11-2012 om 09:41

Kees

Dat hangt er ook vanaf hoe oud je kinderen zijn. Pubers zitten er meestal niet op te wachten om hun ouders bloot te zien. Ik wil dat best respecteren en loop dan dus niet naakt door het huis. Mijn kleuterzoon echter vindt het heel erg grappig om mij naakt te zien, die komt soms speciaal kijken (en vooral hard lachen) als ik onder de douche sta.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

09-11-2012 om 09:43

Nog eens kees

Ik lees nu dat het bij Geertruida ook nog eens om een stiefouder gaat. Die wil je als puber al helemaal niet naakt zien.

krin

krin

09-11-2012 om 11:25

En bovendien

is het best koud als je 's nachts uit je warme bed de gang op moet.
Met bloot is niets mis, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen in huis altijd maar met bloot geconfronteerd móét worden.

Geertruida

Geertruida

09-11-2012 om 11:40

Jeugd in pyjama

Klopt, twee zonen en mijn lief is hun stiefvader. Ik heb een pareo bij mijn bed liggen om gauw om te kunnen slaan, lief draagt minstens een onderbroek als hij de gang op gaat. Zoons hebben mij al lang niet meer naakt gezien. Ik hen trouwens ook niet.. we respecteren elkaars privacy.

Overigens; oudste zoon heeft al een poosje verkering en brengt soms een weekend bij zijn vriendin door. Dat gaat de pyama mee.. als zij bij hem slaapt komen ze 's morgens in pyama naar beneden (lief en ik kleden ons uiteraard eerst gewoon aan). Moet altijd een beetje gniffelen bij het idee dat wij als 'oudjes' blijkbaar als een stelletje 'viezerikken' naakt in bed ligt, terwijl de jeugd degelijk in pyama naast elkaar ligt..

Geertruida

Geertruida

09-11-2012 om 11:46

Veiligheid en isolatie

En verder; in mijn vorig huwelijk, het 'pyama-huwelijk' zeg maar, kon ik ook nooit bloot slapen. Inderdaad, dat onbehagelijke gevoel van onveiligheid of zo, dat ik hierboven heb zien omschrijven. Nu vind ik het al vervelend als ik een paar dagen in de maand ondergoed moet dragen, als ik ongesteld ben.

Overigens; mijn lief (die al zijn hele volwassen leven naakt slaapt) zegt dat hij in zijn militaire dienst-tijd heeft geleerd dat dat juist het meest isolerend werkt. Met slaapzak in een putje en zo. Weet niet of het klopt en ga het echt niet uitproberen..

Onveiligheid

Heeft voor mij niets met mijn man te maken hoor, meer de factoren van buitenaf: brand, inbraak, dat werk.

AR

AR

10-11-2012 om 08:59

Lekker bloot

Wij slapen altijd bloot. Heerlijk lijf tegen lijf. M'n man is een soort van kacheltje. Alleen als ik ongesteld ben dan draag ik een degenlijke onderbroek met daar overheen een oude boxershort van m'n man. Als het erg koud draag een oud T-shirt. Als we logees hebben, die niet gewend zijn bloot te lopen, dan trek ik een badjas aan als naar de wc moet of 's ochtends bij het op staan. De kinderen slapen wel en niet bloot de oudste zoon van 16 heeft een tijdlang met een onderboek geslapen. De laatste tijd slaapt hij weer bloot en is hij over z'n puberpreutsheid heen. Dochter 13 zit nu midden in haar puberpreutsheid. Het liefst zou een bindend kledingadvies aan alle familieleden willen uitvaardigen. Ze doucht met de deur op slot, gilt hysterisch als ze haar blote vader, moeder of broers ziet. Daar groeit ze wel weer overheen.
Bij ons is bloot verder geen issue, meestal lig ik zomers ook bloot in de tuin, verder komen we vaak in de sauna of het naaktstrand.

Mover

Mover

10-11-2012 om 17:26

Temperatuur slaapkamer

Mag ik aan alle blootslapers vragen: wat is de temperatuur op jullie slaapkamer/in jullie huis?
(Bij ons is het namelijk nooit warm in huis, en dus ook niet op de slaapkamer.)

mopperkont

mopperkont

10-11-2012 om 19:39

In een krabpakje

Met mijn exceemvelletje slaap ik het fijnst in een zijden pyama of "krabpakje". Helaas kan ik niet goed tegen huid-op-huid contact.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.