Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Vuurtoren

Vuurtoren

21-11-2009 om 10:12

Vrijen na de bevalling (sectio)

Ik zit met een probleem: ik heb altijd al redelijk wat pijn bij het vrijen, en dan voornamelijk de eerste minuten. Het moet er echt niet ruig aan toe gaan want dan zou de hele boel wel eens kunnen uitscheuren! Man is niet klein geschapen maar ook niet extreem groot. Het voelt echter alsof ik van binnen veel te smal ben. We hebben het 'echte vrijen' vanaf 5 maanden zwangerschap even op een laag pitje gezet en natuurlijk ook de eerste 8 weken na de keizersnee ivm aanhouden bloeden. Sindskort heb ik weer een gezond libido maar de penetratie is nu nog moeilijker dan voorheen. Het doet echt veel pijn. Ik wil er graag mee naar de dokter maar ik heb onlangs een vervelende ervaring gehad tijdens het uitstrijkje (ik viel van m'n stokje en ik was totaal in paniek) en die eendenbek deed me ook zo'n zeer. Ik hou er niet van als men zulk soort onderzoeken bij me uitvoert. Niet uit schaamte, maar uit angst dat het weer pijn gaat doen. Toch zou ik nu wel 'ns willen weten waarom ik nou zo hypergevoelig ben. Ik weet dat schimmelinfecties ook behoorlijk jeukerig/branderig kunnen zijn want ik heb er al redelijk wat van gehad, voor en tijdens de zwangerschap. Maar ik heb nu amper afscheiding, geen jeuk, en toch doet het pijn als man het probeert. Wie o wie heeft een tip of ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vuurtoren

Vuurtoren

21-11-2009 om 10:17

Em..

'viel van m'n stokje' is toch niet juist.. 'viel flauw' of 'ging van m'n stokje'
Anyway, als je voor langere tijd geen sex meer heb gehad, kan de hele boel dan vernauwen? Het is net alsof ik weer maagd ben geworden.

Minet

Minet

21-11-2009 om 13:05

Vuurtoren

Jouw vraag: Anyway, als je voor langere tijd geen sex meer heb gehad, kan de hele boel dan vernauwen? Het is net alsof ik weer maagd ben geworden.

Nee, dat kan niet. Jouw verhaal klinkt mij meer in de oren als vaginisme. Lees hier maar eens:
http://www.vaginisme-info.nl/algemeen/wat_is.htm

Vuurtoren

Vuurtoren

21-11-2009 om 18:43

Minet

Ik heb je link gelezen en ik herken heel veel van wat er staat! Ok, leuk om te weten...maar is er iets aan te doen?

hier wel

hier wel

21-11-2009 om 18:45

Vuurtoren

Bij mij gaat het wel makkelijker als we het regelmatig doen, er moet meer ruimte en nat komen als we het een tijdje niet gedaan hebben. Langer voorspel en anders is het geen pretje.

Maar ja, misschien valt dat ook al onder vaginisme..

Ritssluiting

Ritssluiting

21-11-2009 om 22:35

Beetje herkenning

Het gaat hier ook altijd wat lastiger na een tijdje (letterlijk) droogstaan. En na mijn zwangerschap en sectio was het ook huilen met de pet op. De oplossing was een tube glijmiddel. Die hebben we in die periode een paar maanden nodig gehad, en daarna was alles weer normaal. Toevallig vond ik het restantje vorige week achterin de kast. Maar jij kunt het misschien beter blijven gebruiken.

Minet

Minet

21-11-2009 om 22:54

Vuurtoren, meer info

http://www.vaginisme-info.nl/

Balletmama76

Balletmama76

22-11-2009 om 12:43

Glijmiddel idd

Naar langere tijd zonder sex roest de boel idd een beetje in. Om er dan weer een begin aan te maken, is glijmiddel idd een handige oplossing, totdat je vloeistof afgevende klieren weer "in training" zijn.

Het is ook per vrouw verschillend, hoe vochtig ze wordt als ze opgewonden is - sommigen blijven zo droog als de sahara ook al zijn ze super-rupsig, terwijl andere niet eens voelen of de man klaar komt, omdat ze vanuit zichzelfst al erg vochtig worden.

Bij jouw klinkt het alsof jij bij de eerste categorie hoort. Verder niet nodig om zich hier druk om te maken, hier zitten gewoon natuurlijke verschillen in. Het kan ook een bijwerking van de pil zijn, heb ik gehoord.

En het kan ook omslaan - ik had vroeger geregelt ook last hiervan, maar nu helemaal niet meer.

Balletmama76

Balletmama76

23-11-2009 om 09:46

Rupsig

Het was een creatieve bui van manlief... Zou het aan hem doorgeven, dat z'n creatie hier goed in de smaak gevallen is...

Maar waarom hij mij nu "Rupsje Nooitgenoeg" noemt, weet ik ook niet...

Tanja

Tanja

23-11-2009 om 18:56

Hormoonkwestie

Als ik dit zo lees, kan het makkelijk een hormoonkwestie zijn! Hoeft zeker geen vaginisme te zijn, jammer dat er meteen aan het ergste wordt gedacht.

Na een bevalling gaat je hormoonhuishouding nu eenmaal veranderen. Soms kan het maanden en soms zelfs een jaar duren voordat het weer 'normaal' aanvoelt.

Je gynaecoloog heeft vaker met dit 'bijltje' gehakt en glijmiddel kan een uitkomst zijn, maar zelfs met glijmiddel kan het nog pijnlijk of stroef aanvoelen.

Een bezoekje aan je huisarts of gynaecoloog kan je helpen en mocht het een hormoonkwestie zijn, dan kan het na een week al verholpen zijn! En soms is het eendenbekje helemaal niet nodig, dan kan je verhaal op zich al voldoende aanknopingspunten geven!

Succes en sterkte ermee!

Balletmama76

Balletmama76

23-11-2009 om 20:50

Lara...

Mevrouw Rups is ook alles behalve preuts, haha!

Sta altijd wel open voor flauwe grapjes...

Vuurtoren

Vuurtoren

23-11-2009 om 22:19

Tanja

Ik denk eigenlijk niet dat het 'gewoon' een hormoonkwestie is omdat ik dit al sinds vóór de zwangerschappen heb. We hebben al eens een flesje glijmiddel gekocht en heb er flink wat van moeten gebruiken en nog was het niet aangenaam. Partner zegt trouwens ook dat het voelt alsof hij gewoon niet verder kán, alsof er iets blokkeert. Dus toen ik die link over vaginisme las, wist ik het.
Ik heb het trouwens laten lezen aan partner en was erg begripvol, gelukkig. Hij wilde nu ook wel 'ns weten wat er aan de hand is.
Ik hoop in ieder geval dat ik niet op korte termijn voor een 'vrouwenprobleem' naar de dokter/gyn hoef. Ben toch wel bang. Ben vandaag wel even bij de ha langsgeweest voor voetschimmel (LOL, wat een opmerking) en dacht dat ik misschien mijn andere probleem ook wel even ter sprake kon brengen, maar er zat een piepjonge student naast haar en zat er bovendien niet echt professioneel bij dus ik besloot het onderwerp maar een andere keer op tafel te gooien...

Vuurtoren

...vergis je niet, je kunt ook naar de dokter _zonder_ inwendig onderzoek. Stel je voor dat het alleen maar all-in zou kunnen, dan kunnen ze daar de tent wel sluiten. Er zijn veel meer vrouwen voor wie dat een barrière is. Jij bent de baas over je lijf en je kunt gewoon een informatief gesprek vragen zonder onderzoek.

In dit soort zaken moet je het systeem doorbreken. Er tijd en ruimte voor vragen. En dat betekent van te voren duidelijk bedenken wat je precies gaat vragen, zeker niet spontaan terwijl je er voor iets anders zit het er tussen door gooien. Daarvoor is het veel te belangrijk!

En wat mij betreft is het een must: de Dubbele Afspraak. Dan geef je een duidelijk signaal aan de dokter dat het onderwerp je niet makkelijk afgaat. Heb je ook alle tijd om zo'n student eruit te werken. Dat zal de dokter ook niet raar vinden, dat is echt heel gebruikelijk.

Even om je moed in te spreken

angel3

angel3

24-11-2009 om 18:36

Geef je bv

borstvoeding helpt de boel ook niet op de een of andere manier ben je dan ook 'droger'. Glijmiddel kan zeker helpen...
sterkte

Vuurtoren

Vuurtoren

27-11-2009 om 13:05

Verwezen

Ging voor de huiduitslag van dochterje even naar de HA, dezelfde die toen dat gyn.ond. + uitstrijkje heeft gedaan. Terwijl ze een recept aan het uitdraaien was voor een huidzalf, vroeg ze nog even hoe 'het ermee was'. Dus ik ging daar natuurlijk op in. Ook deze HA had een jonge stagiaire naast zich maar bij deze voelde ik me iets meer op m'n gemak dus ik schroomde niet om over vaginisme etc. te praten. Ze zei dat het zeker de moeite waard zou zijn om eens met een seksuoloog te gaan praten dus ze maakte nog even snel een verwijsbrief. Partner was blij maar z'n gezicht vertrok wel even toen ik vertelde dat we dan wel met z'n tweeën erheen moesten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.