Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geertruida

Geertruida

21-06-2011 om 13:44

Verschil tussen solo- en duosex

Ik heb tijdje terug al een draadje geplaatst over mijn nieuwe liefde die ik aarzelde om te laten slapen als mijn kinderen thuis waren.. (doet ie trouwens ondertussen wel.. en zo kom ik van het een op het ander.
Ik heb namelijk eindelijk ook eens een bevredigend sexleven (heerlijk, na vele jaren met een man waarmee het zeker fysiek niet klikte) en ik geniet. Maar... wat me nu opvalt.. hoe leuk we het ook hebben in bed en hoe erg hij z'n best ook doet... het lijkt wel of ik een ander orgasme krijg dan bij masturbatie. Ik voel wel dat ik klaar kom zeg maar, met kloppende geslachtsdelen en zo, maar het gevoel is anders. Minder intens vooral.

Gelukkig heb ik een vriendin waarmee ik het eens over dit soort dingen kan hebben en zij kwam met de theorie dat je orgasme nu eenmaal anders is bij duosex dan bij solosex (masturbatie). Gewoon, omdat je je bij masturbatie geheel op je eigen gevoelens kunt richten en precies kunt doen wat jij op dat moment het fijnste vindt. Orgasme wordt daar volgens haar intensiever van.

Nu vroeg ik me af... is dat zo? Of kan een orgasme via iemand anders net zo intensief zijn? Merken jullie verschil?

groetjes Geertruida


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Truusje

Truusje

21-06-2011 om 18:04

Verschillend

Ik ken inderdaad ook verschillende orgasmes, door verschillende manieren van sexueel contact. Een vaginaal orgasme door penetratie is compleet anders dan een orgasme door stimulatie van de clitoris. Dan is er nog het orgasme door anale stimulatie, dat weer heel anders voelt. En soms heb je verschillende orgasmes tegelijk, dan zie je echt sterretjes )

dc

dc

21-06-2011 om 18:57

Heb ik ook. Ik kan wel klaarkomen van penetratie, maar heel moeilijk, en het voelt veel minder intens. En mijn man zit met z'n handen vaak net iets verkeerd, of heeft net het verkeerde ritme om me hetzelfde als ik klaar te laten komen. Meestal maak ik het zelf af om er maar niet uren over te doen.

Musje

Musje

21-06-2011 om 19:42

Inderdaad verschillend

Maar ik kan het niet in gradaties uitdrukken. Als ik het alleen doe kan ik stoppen op het bijna moment en het dan weer opbouwen. Soms heb ik daar behoefte aan. Maar het orgasme dat ik beleef door toedoen van een ander is weer een heel andere belevenis. Dan geef ik me over aan zijn handelingen. Ben hulpeloos, ook als hij er even "naast" zit op het bijna-moment. Dan ebt het weg, wat frusterend is, maar het machteloze is ook wel weer superopwindend.

A

A

22-06-2011 om 08:34

Euhm

Ik doe het nooit bij mijzelf, geen behoefte aan, ik kan mij trouwens ook niet inbeelden dat ik met mijzelf dat zo goed zou kunnen als dat mijn man dat met mij klaarkrijgt, hij krijgt mij echt in de top !

Toppie

Toppie

22-06-2011 om 13:18

Anders

Ha...interessant draadje. Toevallig heb ik het er met vriendinnen ook wel eens over gehad. De meesten (en ik ook) voelen het intenser door eigen toedoen, inderdaad doordat je precies aanvoelt wat het beste werkt. Met partner is echter wel gezelliger .

De manier waarop ik lange tijd tot een hoogtepunt kwam, stamt uit mijn vroege jeugd (zeg 8 jaar) - toen ik nog niet eens wist wat het was. Maar het was wel op een manier, die niemand anders bij me zou kunnen toepassen. Die manier gaat wel heel snel (binnen enkele minuten) en is meestal heel intens. Ik begin nu pas (ondanks een lange goede relatie) te leren hoe het ook anders kan. Maar dit moest ik in eerste instantie zelf 'leren'...volgt iemand me nog. Partner lukt het ook wel, maar inderdaad op een ander nivo.

Ben blij met deze vooruitgang en streef met partner naar een zelfde intensiteit als wanneer ik het zelf doe. Gelukkig is hij vrijwel altijd bereid eraan te werken

Omdat ik het zelf zo makkelijk kan & erg fijn vind ook, gaat er eigenlijk geen dag voorbij dat ik niet 1 of 2x klaarkom. Zijn er meer die dat hebben?

Liefs Toppie

Snuggle's

Snuggle's

22-06-2011 om 17:12

Anders

Nou Toppie, je maakt me wel nieuwsgierig wat dat dan wel voor techniek is haha!

Ik vind het ook wel anders, maar het 1 niet per se beter dan het ander. Met partner vind ik dat je hele lichaam veel meer meedoet omdat je zoveel aangeraakt wordt. Daardoor voelt het voor mij bevredigender, maar puur technisch kan ik het zelf beter ja.

Snuggles

Geertruida

Geertruida

22-06-2011 om 19:39

Pcies

En dat bedoel ik nou Snuggles; puur technisch gezien kan ik het zelf veel beter... jammer eigenlijk. Zou graag ook net zoveel sterren zien (of liefst nog meer..) met mijn lief samen. Maar desondanks is sex met hem wel op een andere manier erg bevredigend, 'zoals dat heet, een beetje moe maar voldaan'.

Ik was gewoon nieuwsgierig hoe dat voor andere dames is... voor mannen lijkt mij de conclusie namelijk duidelijk; met een partner is het altijd beter. Ben daar soms wel een beetje jaloers op; vriend aftrekken blijkt helemaal niet zo moeilijk te zijn hihi. Veeeel gemakkelijker althans dan omgekeerd...

groetjes Geertruida

Toppie

Toppie

23-06-2011 om 06:54

Mijn geheim...

(...want zo voelt het wel, omdat ik nog nooit ergens heb gelezen/gehoord dat het zo ook kan) is:

Ik lig op mijn buik, beiden handen over elkaar tussen mijn benen. Kleren aan (min. 2 laagjes). Door mijn benen en billen op een bepaalde manier samen te knijpen & een levendige fantasie, komt ik zeg maar op spierkracht klaar (door mijn hele buik). Heel apart, lastig te omschrijven ook. Die handen/vingers doen eigenlijk niets...alleen een bewegingsloos duwen. O ja, meestal een tweede keer er binnen enkele minuten achteraan.

Maar zoals je zult begrijpen...moeilijk te evenaren.

Herkenning? Anybody ... ?

Toppie!

Truusje

Truusje

23-06-2011 om 07:21

Toppie

Ik weet inderdaad van een kennis dat die dat ook op deze manier kan, zelfs als ze op haar rug ligt, en puur alleen op spierkracht.......en dan meerdere keren achter elkaar! Ik doe het jullie niet na

Snuggle's

Snuggle's

23-06-2011 om 09:04

Toppie

Ik heb er inderdaad wel vaker van gehoord, maar doe het je ook niet na

Snuggles

buikie

buikie

23-06-2011 om 11:53

Toppie

ik ken het. Ik doe het ook op die manier. en wat ook nog erg lekker is, als je partner achter/ half op je ligt en je penetreert. Hij moet dan niet bewegen maar mijn beweging volgen. het gaat inderdaad heel snel en ik doe het ook al van jongs af aan.
de laatste tijd ben ik meer met mijn vingers gaan masturberen maar het klaarkomen op mijn eigen ouwe manier gaat veel sneller, is ook veel heftiger en bevredigender.

Toppie

Toppie

23-06-2011 om 12:55

Buikie

Dat vind ik nou zo fijn om te horen! Dat iemand behalve ik dat ook zo doet Bij mij heeft het echt hele lange tijd geduurd eer ik in de gaten had dat dat echt klaarkomen was.

En mij lukt het pas sinds een goed half jaar (!) met mijn vingers (in een ander standje). We hebben op die manier ook al een paar keer tegelijk een hoogtepunt bereikt... erg fijn (ahum)! Nu nog kijken hoe ik het helemaal gedelegeerd krijg Weet zeker dat die dag komt (nu ik hem eindelijk begin te vatten, zeg maar)!

Maar net als Geertruida was, voor al deze nieuwe inzichten, de sex ook prima hoor. Kon ik net zo goed heel erg van genieten.
Soms is de reis mooier dan de bestemming

Dank voor je reactie!!
Toppie

Geertruida

Geertruida

23-06-2011 om 13:32

Ook..

Buikie en Toppie, ik ken 'm ook hoor.. Op mijn buik. Weliswaar niet met mijn handen, maar met een opgepropt nachthemd of zo.. als het maar iets is waar je tegenaan kunt duwen. Gaat inderdaad heel snel.. Hebben jullie trouwens wel eens de 'punt van de wasmachine' variant geprobeerd? Werkt hetzelfde hihi.. Overigens heb ik deze soort nog niet in de praktijk gebracht met mijn lief. Ga ik misschien nog wel eens proberen, maar ik merk dat er bij mij nog een heel stuk 'schroom' zit... daar moet ik nog een beetje over heen.
Overigens heb ik wel gemerkt dat ik het leuk vind om overheerst te worden.. geen SM hoor, maar gewoon, vastgepind worden op het bed en met je moeten laten doen.. mmmm wist niet dat ik dat in me had haha
Niets mis met nieuwe inzichten..

Veel plezier dames!

buikie

buikie

23-06-2011 om 18:12

Hahaha

leuk dat ik ook niet de enige ben. Ik vond het vroeger ook raar om het 'samen' te doen. Of om te laten zien hoe ik makkelijk klaar kwam. Maar het is voor een man dus wel heel erg lekker om tijdens het 'buikschuiven' in je te zitten omdat je je spieren van binnen samenspant en ontspant. Het is even over je schroom heen zetten, maar ach, of die mannen zo elegant zijn in bed En op deze manier kan je dus ook heel makkelijk tegelijkertijd klaar komen. Je voelt het zelf goed aankomen en voor een man is het ook heel opwindend. Wanneer het mij echter niet meer lukt is als hij of ik al met vingers bezig zijn geweest. Het klaarkomen met vingeren ( klitoraal) is echt anders. het is schokkeriger/oppervlakkig en een ander hoogtepunt dan het buikschuiven, wat je echt van binnen in je buik ook voelt als een ontlading.
Ik ben dan al zoveel spanning kwijt dat het me veel meer moeite kost om dan nog op mijn eigen manier klaar te komen.
Ik doe er meestal ook wel een t'shirt of een handdoekje tussen. Ik kwam er trouwens ook pas rond mijn twintigste achter dat ik klaar kwam. Raar he..

Waterstraal

Waterstraal

23-06-2011 om 19:07

Waterstraal

Zoals mijn naam en nick al aangeven kom ik het lekkerst/heftigst klaar met de douchestraal douchekop eraf halen zodat je een stevige straal krijgt. Ontdekte ik per ongeluk in mijn puberteit of net daarvoor en oh oh oh wat bleef ik altijd lang douchen, haha. Mijn orgasmes door vingeren zijn vaak veel minder heftig. En tijdens de seks lig ik ook het liefst op mijn buik maar dat is meer omdat ik mezelf zo het handigst kan vingeren tijdens de penetratie. In een ander standje kan ik er niet goed genoeg bij. En zo'n orgasme kan heel soms de waterstraal evenaren

Badeendje

Badeendje

23-06-2011 om 20:49

Jaaaaaa! waterstraal.

Ook ik heb het genot van de waterstraal ontdekt, nog niet zolang geleden. Sproeikop eraf, kraan op de hardste stand en genieten maar, haha. Helpt trouwens ook goed als ik zware hoofdpijn heb (maar volgens mij maakt het niet uit hoe het orgasme wordt bereikt)

prutser

prutser

23-06-2011 om 21:38

Buik is meer vinger

Ik kan klaarkomen door alleen maar als ik wakker word mijn vinger heel langzaam op mijn clit te drukken. Verder niets. Echt met ritmisch samenknijpen van de baarmoeder. Zo raar!

Verder ben ik altijd een vingeraar geweest, maar dit pure druk-orgasme is iets van de laatste jaren. Ik voel altijd of het kan of niet, alsof er een luikje open moet staan.

Duo-sex geeft alleen maar een orgasme als ik "bijvinger" maar dat is dan wel zo veel heftiger dan een solo-orgasme! Die vaginale stimulatie maakt het een heel andere ervaring.

Ach, ze zijn allemaal wel goed. Het zou alleen vaker kunnen. Ik vraag me ook af of die vingerorgasmes komen doordat mijn partner doordat hij zo overspannen is al maanden geen zin heeft. Al jaren eigenlijk.

Brommertje

Brommertje

25-06-2011 om 00:07

16 jaar

De kunst van het klemmen ontdekte ik lang geleden. Ik kon in hele korte tijd bijzonder heftig klaarkomen als ik mijn benen heel stijf op elkaar klemde en mijn baarmoeder ritmische samenkneep. Toen ik zestien was reed ik regelmatig op de brommer van moeder en toen kwam er een extra dimensie bij. Het trillende brommerzadel met samengeklemde benen stond garant voor nog meer genot.
Ook de douchestraal heb ik menig keer gebruikt. Gelukkig kan ik ook heel goed (en snel) zonder stimulans van mijn clitoris klaar komen (met partner dus).

Truusje

Truusje

26-06-2011 om 06:27

Brommertje

Ja!!! Oude herinneringen herleven Toevallig vertelde ik het gisteren nog aan een goede vriend, die voor het eerst in zijn leven een brommer had gekocht, en ik bij het zien ervan bijna weer voelde hoe het was als ik er, regelmatig, 50 kilometer op reed. WAUW

koentje

koentje

26-06-2011 om 16:36

Dames, dames..........

passen jullie op in het verkeer???

Brommertje

Brommertje

26-06-2011 om 21:40

Koentje

Hoi Koentje,
Jammer genoeg is de brommer ter ziele en rij ik tegenwoordig auto.

koentje

koentje

28-06-2011 om 15:14

En........

trilt die ook zo lekker?

Monet

Monet

28-06-2011 om 23:20

Vandaag........

35 kilometer gereden op een snorfiets! En ja hoor...daar was het gevoel weer Hahahaha maar.......na 10 km. ging het over in een totaal gevoelloos 'onderkantje'!!

Solextour

nou snap ik waarom een vriendin vorige week zo enthousiast was over de Solextour die ze gemaakt heeft

Hahaha...solosextour?

oeps. Las ik even fout.

Ingrid (met vreemde beelden op het netvlies nu)

Monet

Monet

29-06-2011 om 14:16

Hahhahaha

Nou IngridT, die eerste 10 km waren echt wel prettig!

Dirty mind is a joy forever

kijk, zo had ik hem nog niet eens gelezen IngridT...die is leuk!

Gna.

Jullie raden nooit wat ik tegenkwam toen ik dochter met de auto uit een naburig dorp ophaalde: Een echte Solextour. Minstens 40 dames. Allemaal met een lange leren jas aan & een grijns van oor tot oor op hun gezicht.........

Ingrid (misschien een ideetje voor de volgende Ouders Online meeting?!)

Grijns

Ha, de solosextourdames kwam ik net ook tegen, in het nieuwe dorp naast ons dorp Ingrid!! Ik vraag me toch af of het in dit solosex dan wel groepssex was. De dames keken trouwens ongemakkelijk. Met die schrale wind valt het ook niet mee.

Janitha

Meer dan 10 km

die hadden er vast al meer dan 10 km op zitten Janitha...dan wordt het allemaal wat gevoelloos en ongemakkelijk, aldus Monet.

Kan me trouwens voorstellen dat toen jullie die dames zagen toeren, dat je een glimlachje niet kon onderdrukken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.