Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

theaatje

theaatje

04-10-2016 om 22:02

verhoogd libido na overgang

Ik ben 54 jaar. De overgang is min of meer achter de rug; ik heb bij tijd en wijle nog opvliegers.
Sinds kort (maanden) heb ik een duidelijk grotere sexdrive en merk ik ook dat ik weer afscheiding heb zoals vroeger. Gewoon een beetje, wit/beige afscheiding. Dit was eigenlijk ook al een hele tijd helemaal weg.
Herkennen vrouwen dat, dat je libido na de overgang ook juist sterker kan worden?
Even voor alle duidelijkheid: het is geen klacht! Vooral ook van mijn liefhebbende man niet...

54

54

05-10-2016 om 03:49

Libido

Ik ben ook 54 en ik zit nog middenin de overgang. Mijn menstruatiecyclus begint "wat grilliger" te worden. Mijn libido is ook veel hoger dan voorheen. Ik heb ook meer afscheiding. Ik heb nu een nieuwe vriend en bij ons is dit ook niet bepaald een klacht. Als ik jouw verhaal zo lees dan staat ons nog wat te wachten naarmate de overgang bij mij vordert
Vrouwen maken meer testosteron aan als ze in de overgang komen. Daardoor is er wat minder geremdheid op sexueel gebied. Ik merk dat wel. Je krijgt dan dus ook meer haargroei in je gezicht, dat dan weer wel maar een snor zie je bij mij niet zo want ik ben hartstikke blond.

teaatje

teaatje

05-10-2016 om 11:15

dus

Jij bent nog ongesteld? Ik ben dat al jaren niet meer.

Dat oetrogeen afneemt wist ik over de overgang, maar niet dat je meer testosteron aanmaakt. Dat verklaart het misschien....

Spinnetje

Spinnetje

05-10-2016 om 12:21

Nee totaal niet

Ik heb totaal geen behoefte aan seks meer en dat is lastig als je een partner hebt.

teaatje

teaatje

05-10-2016 om 12:58

oei spinnetje

Maar nu heb ik wel begrepen dat het met sex toch ook een kwestie van zin maken is. Als het ware een vuurtje wat vanzelf dooft als je er niet aan doet, maar flink op kan laaien als je dat wel doet.
Moet je relatie natuurlijk verder wel in orde zijn...

Spok

Spok

05-10-2016 om 17:21

En je moet niets

mankeren en of er iets aan willen proberen te doen. Het is niet alleen maar zin maken, net zoals je lastig minder zin kunt maken.
Ik vind dat altijd een beetje tekort doen aan degene die geen zin meer heeft en er van baalt.

Ik kreeg met 35 meer zin en behoefte aan sex, maar mijn toen-man zag me toen al niet zitten. Nu ben ik 49, gescheiden, geen partner en ik merk dat afgelopen jaar ook mijn sexdrive weer is gestegen.
Maarja, met toen-man geen kans, nu nog steeds geen partner, dus ik heb er geen bal aan eigenlijk. Rare jongens die hormonen, het kan vriezen of dooien.

Saskia

Saskia

05-10-2016 om 23:55

Ja hoor

Hier ook. Zit nog wel in de overgang, ongeveer een half jaar niet ongesteld geweest. Maar ik heb ik ontzettend veel meer zin in seks...

teaatje

teaatje

08-10-2016 om 10:20

het valt

mij op, dat je er bijna nooit iets over leest dat vrouwen ook blijkbaar meer zin kunnen krijgen in sex, na de overgang. Maar blijkbaar is het wel zo.

Saskia, heb jij wel een partner? Kan het meer zin hebben ook te maken hebben met geen zwangerschapsgevaar zoals je wel eens hoort?

54

54

08-10-2016 om 10:35

Seks na de overgang

Er zIjn idd veel mensen die denken dat seks bij vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd niet meer zo'n rol speelt. Er zijn zelfs alleenstaande vrouwen van mijn leeftijd die zich afvragen of je nog wel een leuke man en een spetterend seksleven kunt vinden na je 50e. Maar geloof me: ook na je 50e kun je zin in seks hebben, en een heleboel vrouwen hebben dat. En dan gewoon omdat je zin in seks hebt, en niet omdat je niet meer bang bent voor een zwangerschap. Die tijd zonder pil of spiraal kennen wij toch niet?

Ad Hombre

Ad Hombre

08-10-2016 om 10:44

Oeps

Mijn vriendin zit nog niet in de overgang, maar haar libido is nu al behoorlijk hoog. Dat belooft wat

Saskia

Saskia

08-10-2016 om 13:28

Hormonen

Nee heeft bij mij zeker niet maken met geen zwangerschapsgevaar meer. Ik denk eerder met hormonen. Mijn drive was nooit zo heel erg hoog. Behalve tijdens mijn zwangerschap en nu in de overgang. Ik heb wel een partner. Die op het moment wat minder zin heeft, helaas...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.