Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

vader klasgenootje flirt

Ik was een paar dagen geleden op een feest voor ouders van dezelfde school. Ik kende er bijna niemand, maar raakte uiteindelijk aan de praat met de ouders van een klasgenootje van mijn dochter. Daarna hebben we de hele avond gedanst, supergezellig, temidden van zo'n 200 ouders. De man van het stel (de vader van het klasgenootje) danste voornamelijk naast mij, en af en toe waren we wat in gesprek - tot zover dat mogelijk was met de harde muziek. Naarmate de avond vorderde werden zijn opmerkingen steeds gerichter ("dat ik jou nooit eerder heb opgemerkt!" / "tjee, je bent echt heel leuk" / "hoe fout ben jij, op een schaal van 1 tot 10?") en zijn arm soms om mijn middel sloeg (steeds iets lager, had ik het idee..). Ik heb zijn arm steeds (vriendelijk) weggeduwd en ben helemaal niet op zijn opmerkingen ingegaan. Ten eerste verwarde het me dat hij zulke dingen zei terwilj zijn vrouw gewoon vlak bij ons stond te dansen! Ten tweede ging ik er vanuit dat het een dronken bui was en vond dit niet het moment om de discussie hierover aan te gaan. Toen ze weggingen heeft hij nog eens gesuggereerd dat we samen konden mailen/bellen/afspreken, en heb ik heel duidelijk gezegd dat dat voor mij alleen hoefde om een speelafspraak voor onze kinderen te maken (waar ik het al veel eerder met moeder over had gehad). Nummers en adressen zijn allemaal onderling bij de hele klas bekend, dus die van mij kon hij (helaas) makkelijk opzoeken.
Vervolgens stuurt hij me nog geen halve dag later een mailtje en de dagen erop twee smsjes, waarin hij zegt dat hij het "fantastisch vond met mij" en suggereert snel samen met ons tweeen iets af te spreken. Ik heb ze genegeerd of er oppervlakkig op gereageerd (ik vond het gezellig jullie te zien / laten we de kinderen (bepaalde datum) samen spelen?)
Ik ben gevleid, maar het is verwarrend wat zijn ideeen zijn. Onze kinderen zitten bij elkaar in de klas, we hebben allebei een relatie, we kennen elkaar's partners! Hoe kan hij zo extreem openlijk flirten met de moeder van een klasgenootje (waar zijn vrouw gewoon bij is) en totaal mijn reacties hierop in de wind slaan? Hoeveel duidelijker moet ik zijn?
Ik wil zijn vrouw hier niet bij halen, omdat ik hem niet in een lastig parket wil brengen, maar ik ben wel benieuwd wat die hier van vindt. Ik heb haar zeker een paar keer naar ons zien kijken die avond, maar zag geen rare (boze of droeve) blikken ofzo. Ze kunnen natuurlijk ook een open relatie hebben... maar waarom stelt hij dan voor met z'n tweeen af te spreken?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-04-2017 om 00:45

Nou...

deze man zou van mij toch echt de pot op kunnen hoor. Het kan best zijn dat die mensen een open relatie hebben, maar ik zou me daar zélf hoogst ongemakkelijk bij voelen. Raar hoor. Ik zie al helemaal voor me hoe zoiets verder kan gaan. Ingewikkeld gedoe, terwijl je vermoedelijk nog een flinke tijd op datzelfde schoolplein zult staan. Ik begrijp dat je daar zelf ook niet op zit te wachten. Ik probeer te bedenken hoe je dat kunt verpakken. Je zou misschien kunnen reageren met dat je het contact graag wilt beperken tot eventuele speelafspraken tussen de kinderen en hem vragen dat te respecteren. Succes.

Triva

Triva

05-04-2017 om 02:54

Ik zie een probleem opdoemen als de kinderen bijv bij jou spelen en hij komt zijn kind bij jou halen. Hoe houd je hem op afstand? Zorg dat je man dan thuis is of toevallig de buuf ofzo.

Afstand

Zorg er in elk geval voor dan je hem voorlopig niet alleen treft (zie voorbeeld Triva). Het lijkt me een type dat het woord `nee` niet zo goed verstaat en/of jij kunt dat niet helemaal duidelijk brengen. Dat is vragen om vervelende situaties.

Verder: "Ze kunnen natuurlijk ook een open relatie hebben... maar waarom stelt hij dan voor met z'n tweeen af te spreken?"
Ik snap je vraag niet denk ik. Als hij idd een open relatie heeft, kan hij toch _juist_ met jou afspreken, met zijn tweeën op een romantische date? Bij een open relatie behoort zoiets ws wel tot de mogelijkheden.

Als hij nou nog een keer appt om "samen" iets af te spreken, zou ik dat niet afdoen met "laten we een speelafspraak voor de kinderen maken" oid. Gewoon "Nee". Dus hij zegt: "Tjee, de vonken vlogen wel in het rond zeg, zaterdag, zullen we nog es op herhaling?". En jij appt dan: "Nee, dank je".

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

05-04-2017 om 07:42

Negeren

Negeren en appjes bewaren. Dan heb je altijd bewijs dat jij niet achter hem bent aan gegaan. Als hij belt, zoveel mogelijk niet opnemendan appt hij vanzelf en kun je beter reageren. Deze meneer is waarschijnlijk in de premenopauzefase waarin hij voor zichzelf moet testen hoe leuk de vrouwtjes hem nog vinden.
Houdt hij echt niet op, dan zou ik toch die vrouw inlichten. Zijn probleem dat hij heibel krijgt thuis. Niet jouw verantwoordelijkheid.

@Emma

@Emma

05-04-2017 om 07:59

Kinderen

Ik zou de kinderen helemaal niet noemen, alleen zeggen dat je geen berichtjes meer wil ontvangen en ook niet wil afspreken. Heb jij je man ingelicht? Als er iets in de lucht hangt dat kinderen niet begrijpen moet je maar bedenken wat je ze later als ze volwassen zijn kunt uitleggen. En dat kun je natuurlijk makkelijker als je deze man afwijst.
Pas trouwens maar op met zo iemand. Als hij zijn zin niet krijgt of de "open relatie" werkt niet zo, dan heb jij het gedaan. Bewaar appjes en berichtjes inderdaad goed!

Pug

Pug

05-04-2017 om 08:05

waarom

ben je na de eerste opmerking niet van deze man weggegaan? je bent er zelf bij blijven dansen. Dat vind ik raar.

Mieke

Mieke

05-04-2017 om 08:23

Oppervlakkig reageren

Ik denk niet dat deze man van de subtiliteiten is. Oppervlakkig reageren heeft geen zin. Duidelijk zijn. Als hij appt dat het zo leuk was met je dan app je terug dat je niet gediend bent van dit soort berichten en geen interesse in hem hebt.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

05-04-2017 om 08:27

duidelijkheid

Deze mensen verstaan geen "nee". Een duidelijk geschreven of uitgesproken "ik wil dat je hiermee ophoudt" is dan ook nodig. Als een grammofoonplaat die blijft hangen.

Sterkte ermee.

Je zult maar met zo'n exemplaar getrouwd zijn

Pirata

Pirata

05-04-2017 om 08:28

bah

Reken maar dat zo'n man dit vaker doet!! Erg gevleid zou ik me dus niet voelen met die aandacht. Hij wil maar één ding. Ik heb medelijden met zijn kinderen.
Zeg gewoon dat hij zijn aandacht op zijn gezin moet richten en jou niet moet lastig vallen. Komt niks dan ellende van dergelijke contacten.

Litho

Litho

05-04-2017 om 09:06

Hierdoor

is ons huwelijk in zwaar weer gekomen. Mijn man was deze man- afschuwelijk. Het resulteerde in een verhouding. We hebben t overleefd samen maar het heeft ontzettend veel stuk gemaakt- in 2 huwelijken.

Kijk uit- verliefd worden is niet moeilijk als je aandacht krijgt. Het gaat deze man niet om jou. Het gaat om hemzelf- hij heeft deze aandacht en spanning nodig. Triest voor hem en zijn gezin.

saar

saar

05-04-2017 om 11:09

duidelijk

Nou, hij flirt zeer openlijk met je, (mail en app) en jij negeert dat?
Ik denk dat dat niet duidelijk is. Ik denk dat kans groot is dat hij dat ziet als subtiel terugflirten.

Emmawee

Emmawee

05-04-2017 om 13:19

Niet proberen te begrijpen

Waarom spelen mensen met vuur? Omdat het spannend is en ze de risico's verkeerd inschatten. Meer moet je niet willen begrijpen van zijn gedrag.
Ik zou het daarom ook niet negeren, maar echt duidelijk maken dat hij aan het verkeerde adres is.
Bovendien zou ik zelf open kaart spelen naar mijn eigen man en als de situatie erom vraagt zou ik ook zijn vrouw duidelijk maken dat jij hier afstand van neemt.
Succes. Wat een zotte situatie.

mirreke

mirreke

05-04-2017 om 17:02

Zo'n vader was er ook bij ons op school

Onze jongste stroomde tussendoor in, en ik was dus een 'nieuwe' moeder. Hij wist niet hoe hard hij op me af moest komen stuiven toen hij me voor het eerst in de klas zag.
Enkele weken daarna nam ik eens een vriendin mee om de school te laten zien, en ook op haar vloog hij af, hij rende zowat de kinderen omver.

Enfin, ik was natuurlijk niet de enige, hij liep alle moeders af. Het werd steeds genanter. Uiteindelijk natuurlijk gescheiden (voor zijn vrouw werd het in die tijd steeds pijnlijker), en op den duur zagen de kinderen op school ook heel duidelijk wie zijn nieuwste vlam nou weer was. Helemaal ongemakkelijk werd het toen er inderdaad een moeder voor hem viel en verliefd werd... vooral omdat hij daarna natuurlijk meteen zijn belangstelling verloor.

Was ook erg sneu voor zijn kinderen.

Er is maar één remedie voor zulke types: duidelijkheid! Zoals hierboven ook al meermaals is aangeraden.
Je bent gevleid, zeg je? Niet instinken. Ik vind het een vreemde situatie, ook al vanwege zijn vrouw die er ook vlakbij was.

Als hij nog eens contact zoekt, zou ik 1x een heel duidelijk bericht sturen, en hem daarna verwijderen. Eventueel zelfs naar zijn vrouw gaan...

white_queen

white_queen

06-04-2017 om 14:18 Topicstarter

email

Ik heb hem uiteindelijk, na verdere smsjes van zijn kant ("wanneer zie ik je weer" etc) een duidelijke mail teruggeschreven dat ik merk dat hij zinspeelt op meer dan vriendschappelijk contact en ik hier niet voor in ben.
Daar heeft hij verontwaardigd op gereageerd, dat ik dat helemaal verkeerd heb opgevat en hij alleen maar gezellig een drankje wilde pakken, en dat hij het vreemd vindt dat ik dacht dat hij meer van me wilde. Dus om zijn eigen ego te redden speelt hij het nu zo, alsof ik degene was die het verkeerd heeft gezien en hij totaal onschuldige bedoelingen had.
Zeker kan hij de pot op, ik laat het hier bij. Merk ik dat hij rare dingen aan anderen vertelt ofzo, of dat contact tussen onze kinderen er onder gaat lijden, dan gaat zijn vrouw er van horen. Heb alles bewaard en mijn vriend weet er van.

@Anneque De suggestie van mijn kant voor een speelafspraak voor de kinderen kwam nog voor zijn verzoek om samem met z'n tweeen af te spreken. Dat vond ik namelijk wel heel suggestief, en toen heb ik hem genegeerd en kwam zijn vraag wanneer hij me weer eens zou zien.

@Pug Ik ben steeds verder weg gaan staan dansen, of bij hele vage bekenden gaan staan, maar hij kwam er steeds weer bij staan. Ik was ook niet van plan naar huis te gaan omdat hij daar was, en uiteindelijk ging hij zelf weg.

Uiteindelijk had ik hem op dat feest al duidelijk terecht moeten wijzen, maar ik dacht dat hij mijn subtiele afwijzingen wel zou verstaan. Niet dus!

Ad Hombre

Ad Hombre

06-04-2017 om 14:26

Hoe vreselijk...

Wees eerlijk, een beetje spannend is het toch ook wel. De meesten van ons worden nooit benaderd op het schoolplein met amoureuze bedoelingen (ik tenminste niet, of het is te subtiel voor me, dat kan natuurlijk best).

Li

Li

06-04-2017 om 14:35

wat een griezel...

met die achtervolging op het schoolfeest. Daar ben je mooi van af, brrr.

En Ad Hombre, vrouwen jagen meestal inderdaad subtieler. Een heleboel mannen gelukkig ook, anders was ik single gebleven...

white_queen

white_queen

06-04-2017 om 15:11 Topicstarter

@Ad Hombre

Heb ook nooit gezegd dat ik het vreselijk vond. Ik zei toch ook dat ik me (toen nog) best gevleid voelde. Ik vind het alleen wel bizar hoe veel tegenwicht je iemand blijkbaar moet bieden voor hij aanneemt dat ik niks van hem wil. Dat "nee dank je" dat iemand opperde had ik hem allang gezegd. Waarom moet je als vrouw soms eerst een tirade af steken en boos worden voordat een dergelijke man begrijpt dat ik echt niet met hem naar bed wil?? Voor mij is een feestje dan wél echt verpest.

Ach

De meeste mannen snappen wel wanneer je geen belangstelling hebt. Ze kunnen misschien wat aanhouden maar zijn ook bang voor hun ego dus solliciteren niet naar een te harde afwijzing.
Soms heb je er vreemde vogels tussen zitten. Dat wordt vaak wel snel duidelijk. Je bent niet de enige die dat opvalt. Maar ja, soms hebben ze dan wel al slachtoffers gemaakt.

@Emma

@Emma

06-04-2017 om 17:09

wat een kwal

Eerst jou benaderen en als jij er niet van gediend bent gaan roepen dat jij degene bent die dingen in haar hoofd haalt. Gggrrrrrrr....weg ermee...!!

Ad Hombre

Ad Hombre

06-04-2017 om 17:37

white_queen

Zo'n strategie werkt blijkbaar nog ook bij sommige vrouwen. Misschien is er voor iedere gekke man wel een gekke vrouw.

AnneJ
"Maar ja, soms hebben ze dan wel al slachtoffers gemaakt."

Slachtoffers? Beetje overdreven.

Tja Ad

Er zijn toch altijd vrouwen die zich inderdaad gevleid voelen en geen nee kunnen zeggen. Ligt aan henzelf natuurlijk maar kan wel brokken maken.
Ik had ook zon type op mijn werk, toen ik nog jong en mooi was,
Die besloop je als je met patiënten bezig was. Niets voor mij. Maar een andere collega, net een paar kleine kinderen, wilde haar verhaal wel aan mij kwijt met die uilebal.

jen

jen

07-04-2017 om 18:55

Wel...

Negeren en als hij toch blijft doorzeuren het duidelijk maken dat je niet geinteresseerd bent.

Paastak

Paastak

14-04-2017 om 17:03

Man laten appen

En anders gewoon je man een appje terug laten sturen. Zal vast ook afdoende zijn.

Machteld

Machteld

22-04-2017 om 16:08

Wij ook

Zo'n man op school. Elke vrouw werd innig omarmd terwijl we stonden te wachten op de kids. Sommigen vonden dat duidelijk leuk. Hij deed het alleen als zijn vrouw er niet bij was. Mij ging het op een gegeven moment zover dat ik met een nieuwjaarsborrel mijn hand uitstak en dat vond hij belachelijk." Waarom doe je zo afstandelijk". Onbegrijpelijk deze vader deed het echt bij iedereen en is nu wel misschien bij TS op middelbare school? Ik snap heel goed dat je niet gelijk zo duidelijk bent. Je wordt enorm overdonderd door iemand die geen hints begrijpt. En heel vervelend de bal bij jou legt als je wel duidelijk bent. Echt ziek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.