Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Transgender

Mijn naam is Roosmarijn en ik ben 3e jaars studente Pedagogiek aan de Fontys Hogeschool Eindhoven. Op dit moment ben ik bezig met de minor Liever Voorkomen in Tilburg. Hierbij richt ik me op opvoedingsondersteuning. Nu ben ik bezig met onderzoek, om een oudercursus op te zetten. Met deze cursus wil ik vragen van ouders wegnemen, om verdere problemen te voorkomen. Deze oudercursus wil ik richten op ouders van kinderen met genderdysforie. Ik wil deze cursus opzetten aan de hand van ervaringen die ouders hebben.

Zijn er ouders die mij hierbij kunnen helpen. Bijvoorbeeld door aan te geven welke vragen u heeft met betrekking tot dit thema.

MariaR

MariaR

26-09-2014 om 16:46

Roosmarijn

Hoi, als moeder van een transkind vraag ik me af wat je zou willen voorkomen inzake genderdysforie.
Ik vind het heel goed als er begeleiding van ouders van transkinderen komt (bij mij was er niets). Wel vraag ik me af of het even in een cursus te vangen is, het is best heftige problematiek. Ik denk dat een cursus altijd in samenwerking moet gaan met Transvisie Zorg (begeleiding van de transgender). Ik kan je drie dingen aanraden: er is een facebookgroep Ouders van transgenderkinderen. Deze groep is besloten maar als je een integere vraag voorlegt zal je of lid gemaakt worden. https://www.facebook.com/groups/136124716544452/?fref=ts
Dan is er een groep van ouders van transkinderen die bijeenkomsten organiseert: google op Berdache
En dan kan ik je heel erg dit boek aanraden: Transitions of the heart. Dat zijn de verhalen van moeders van transkinderen. Succes. MariaR

MariaR

MariaR

26-09-2014 om 17:19

Overigens

Snap ik niet waarom je dit in de rubriek seksualiteit geplaatst hebt. Genderdysforie gaat niet over seksualiteit, het gaat over identiteit. Weliswaar gender-identiteit maar het staat los van seks.

MariaR

MariaR

09-10-2014 om 11:20

Roosmarijn

Wat jammer dat je niet meer van je laat horen. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat met je onderzoek

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.