Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Meisjesmoeder

Meisjesmoeder

22-11-2012 om 20:47

Schaamhaar

Vandaag heb ik (2 dochters eind basisschool) met een vriendin (moeder van 2 zonen, helft VO) bijgepraat en ineens kwamen we op schaamhaar en de mode. Zij en ik zijn nog van de gewone, netjes bijgehouden maar wel met schaamhaar. Haar zonen zijn er op een of andere manier mee bezig (wat wist ze niet precies) en hebben laatst iets laten vallen als "bah, schaamhaar bij meisjes...!". Mijn oudste begint net wat haartjes te krijgen maar als ze op mij lijkt, vrees ik het ergste wat betreft onderhoudsgevoeligheid...

Mijn vriendin gaf aan dat de mode om kaal te zijn weer wat op zijn retour schijnt te zijn. Heeft zij weer van een vriendin uit Amsterdam gehoord. Daar zijn ze verder dan wij hier zeg maar...

Ik vroeg me dus af of dat waar is. Mag het langzaam aan weer bij vrouwen/meisjes onder de 30?

PS tja en schaamhaar onder seksualiteit..? Ik wist het even niet.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-11-2012 om 21:40

Oei

weet wat je zegt hier op OO als je het hebt over 'netjes' in combinatie met schaamhaar, nu ja, iedere lichaamsbeharing eigenlijk .....
Maar verder heb ik geen idee over het al of niet op z'n retour zijn van de kaaltrent.... Sorry, kan je dus niet helpen.
Aagje

Kees Jansen

Kees Jansen

23-11-2012 om 07:59

Het is te hopen

Weinig modetrends die me zo tegenstaan.

Zucht, niet weer he.....

Zoek maar eens in het archief...

suus36

suus36

24-11-2012 om 09:29

Chris35

Nu las ik net ergens een draadje waarom OO zoveel rustiger is geworden................ Door dit soort reacties van jou? Ik zit met interesse dit draadje te lezen. Ben erg benieuwd en dan kom jij met een sneer dat dit oude koek is. Jammer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

krin

krin

24-11-2012 om 13:28

Ik weet het niet

Ik kom te weinig in blootgelegenheden om het zeker te weten, maar het zou best kunnen dat het op z'n retour is. Al zal het scheren vast voorlopig niet helemaal uit raken.
Niet scheren 'mag' natuurlijk altijd. Zoals in eerdere draadjes hier uitvoerig aan bod is gekomen is scheren op zich niet hygiënischer, maar veel mensen vinden het wel frisser voelen (en het vaak ook frisser uitzien).
Als het om mijn kind ging, zou ik het vermoedelijk net zo behandelen als alle modes: doe eraan mee als je het leuk vindt, niet omdat je denkt dat het moet; bepaal je keuze aan de hand van wat je prettig vindt (dus niet scheren als je het gedoe vindt of er klachten door krijgt, of juist wel scheren als je dat lekker vindt en/of geen commentaar wilt).
En mocht ze besluiten zonder door het leven te gaan, zijn tips over hoe dat schoon en handig aan te pakken vast ook welkom (of verwijzingen naar tips op internet, natuurlijk.)

rowan1

rowan1

24-11-2012 om 20:10

Ben ook benieuwd

Ik ben ook benieuwd hoe het met die trend is. Volgens mij is hier op OOL ook niet heel recent over geschreven. Tuurlijk mag die vraag gesteld worden! Ik maak me zorgen over die kaaltrend. Het is een trend die schaamlipcorrecties in de hand werkt. Alles is immers beter zichtbaar. Liever dat de "streepjes" trend weer in komt.

rowan

meisjesmoeder

meisjesmoeder

24-11-2012 om 21:00

Oke

Oke, nog geen eenduidige onderstreping dus van verandering... ) ik had het archief al nageplozen maar vond daar inderdaad geen antwoord op de vraag hoe het nu is, de huidige ontwikkelingen zeg maar.
Even los van hygiëne, voorkeur etc was ik benieuwd naar de trend. En ik vrees dat dochters tegen de tijd dat het (eventueel) nodig is niet veel aan mij hebben. Geen idee hoe je van nature zwaarbehaard kaal kan worden. Hoe je dat doet en bijhoudt. En ik kan ook niet 123 inschatten of zij puur om zich aan de mode te conformeren mee willen doen. De tijd zal het leren. Maar voor het gemak hoop ik dat schaamhaar weer gewoon wordt ))

Pfoe

Hier is het al werk genoeg om het haar te verwijderen wat niet gezien mag worden bij het dragen van zwemkleding. Dus daar laten we het bij. Ontharen is voor sommigen een kleinigheidje, maar voor zwaarbehaarden met een gevoelige huid een pijnlijk naar corvee. Ik weet van de discussies hier dat dit zeer verschillend wordt beleefd, ieder kent het eigen lichaam het beste, en niet elk lijf past zich even makkelijk in de al dan niet haatloze trends.

K. Dootje

K. Dootje

24-11-2012 om 22:22

Chris35

Je komt hier al te lang denk ik, van de meeste draadjes krijg ik ook geheid dat 'jajaaaa gaap' gevoel. Tijd om door te schuiven zoals de kindjes elke schooljaar?

En dan niet omdat het de vraag niet mag gesteld worden maar omdat mensen blijkbaar tijd hebben om zich bezig te houden met wat mode is. Je schaamhaar? Daar doe je toch mee wat je wilt?

Dus als die jongen een meisje super vindt maar er staat schaamhaar op zegt hij 'nee bedankt?' Dan is dat meisje hem beter kwijt dan rijk.

Eigen haar, mijn beslissing.

krin

krin

24-11-2012 om 22:44

Meisjesmoeder

"Maar voor het gemak hoop ik dat schaamhaar weer gewoon wordt ))"

En anders wordt ze gewoon trendsetter, toch?

Spuiten en trimmen

Als ik het goed gevolgd heb bij Spuiten en Slikken mag er beneden weer wat meer haar blijven staan.

Ely

Ely

24-11-2012 om 23:56

Jeetje kaatje en chris35

Dit komt best wel onaardig op mij over, ik neem aan dat dat niet zo bedoeld was

Qua schaamhaar, ik heb er niks over gehoord, had eigenlijk de indruk dat het juist wat meer losgelaten wordt. Maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Niet onaardig bedoeld

En dat is het nadeel van het gedrukte woord. Het was mijn eerste ingeving, juist omdat ik me tijdens een vorige discussie nogal had geergerd over haar of geen haar. Ik had helemaal niet moeten reageren, denk ik nu en de discussie aan anderen over moeten laten die het kennelijk wel interessant vinden.
Excuses dus hierbij...

Meisjesmoeder

Meisjesmoeder

25-11-2012 om 19:53

Burger en moed

Dat geeft de burger moed....) dat er weer wat meer schaamhaar komt volgens spuiten en slikken. Ik heb nog een paar jaar foor de dames seksueel actief worden dus komt vast goed.

Intussen leuk om na te denken of ze trendsetter (durven) worden of niet... Dank jullie wel zover!

En ik kan me best wel voorstellen dat sommigen moe worden van weer een schaamhaardraadje. Ik heb ze vaker gezien maar speelden dan voor mij op dat moment niet. En ik sloeg ze over... Maar het kan ook dat je er dan toch iets van vindt. Ook prima. Daar is het forum voor, delen, vragen, van je af schrijven.

Ely

Ely

25-11-2012 om 22:15

O wat fijn

Dank Chris dat je het zo oppakt, ik was toch een beetje bang dat ik verkeerd overkwam met mijn bemoeienis. Dank dat je het zo oppakt.
En ook fijn dat topicstartser blij is met de antwoorden. Gezellig zo
(toch beetje gespannen geworden de laatste tijd over forum-gekrakeel, ook zoiets)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geertruida

Geertruida

26-11-2012 om 16:41

Hoe dan

Mooi, dan ga ik nog ff lekker door op 't topic.. Ik heb namelijk ook 'kleuterdoos', al een tijdje, en op zich bevalt dat goed. Maar.. het lukt niet om dat zonder kleerscheuren zo te houden. Al diverse ontharingsmethodes geprobeerd, uiteindelijk uitgekomen op nat scheren, onder de douche, met scheergel en dames-mesje. Maar stoppeltjes en bultjes (met hier en daar een grote) komen toch wel.
Liefst zou ik daarom niet helemaal glad/kaal gaan, maar 'getrimd'. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Met een apparaat of zo?

Meisjesmoeder

Meisjesmoeder

26-11-2012 om 21:27

Samsam

Ik doe het samsam. Op mijn venusheuvel knip ik de boel kort. Tussen mijn benen ga ik wel een of twee keer per maand voor kaal. Dat groeit dan weer aan maar blijft wel kort. Eerst met een ladyshave en dan onder de douche nat.

Een andere vraag, zoals ik al schreef ben ik vrij behaard en zo zitten er ook haartjes nog iets verder naar achteren, rondom mijn anus dus. Hoe krijg ik die weg? Met nat scheren durf ik dat niet. Is geen halszaak maar voor het cosmetische effect vind ik het wel eens raar van voren getrimd, tussen mijn benen kaal en dan daarna weer harig.... )

Meisjesmoeder

Harsen is het veiligste rondom de anus denk ik. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Zelf doe ik dat niet. Ik knip hier en daar eens wat en vindt het verder wel prima zo.

Kees Jansen

Kees Jansen

27-11-2012 om 09:31

Evenwicht...

Gewoon laten zitten rond je anus. En als je dan de rest ook laat, weinig moeite, en mooi resultaat

Evenwicht )

Ik moest al lachen om de titel 'evenwicht'. Dacht dat het zou gaan over evenwicht houden onder de douche terwijl op je kop ontharend etc. Maar dat was m dus niet... ))

Om het mooi onthaar ik me in het midden niet. Heel praktisch vind ik het prettiger als er geen haartjes in weg zitten, de weg versperren en/of mee naar binnen getrokken worden tijdens het vrijen. Een toegankelijkheidskwestie zeg maar.

En harsen? M'n anus...?! Nope, mij niet gezien!!

En daar ga ik...

... met mijn privacy.... Of die van mijn meisjes..

Marianne

Marianne

27-11-2012 om 15:32

Kees

Je bent mijn held (en mijn vriend ook, die is het gelukkig helemaal met je eens).

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-11-2012 om 22:08

Schaamhaar!

Ik ken geen mannen die blij worden van een volledig kale doos, volgens mij is dat echt een meisjesding. In de douche bij de sportschool zie ik ook vrij veel schaamhaar, meestal wel netjes bijgehouden en/of in een streep(je). BEhalve bij pubermeisjes, maar die staan soms zelfs in bikini te douchen, dus die kan ik niet serieus nemen.
Voor zwarte beharing zou ik naar zo'n waxstudio gaan, die zie je tegenwoordig overal. Nemen ook je bilnaad mee

Vic

Vic

27-11-2012 om 23:15

Kriebel

Als je het overal kaal scheert, gaat dat dan niet verschrikkelijk jeuken na een dag? En ik vraag me ook af hoe je je schaamlippen glad krijgt zonder dat het een bloedbad wordt. Dat lukt toch eigenlijk alleen maar als het niet al te verfrommeld is (een Playboy-d**s dus)?

Bloedbad

Oef, ik ben vandaag eigenlijk een beetje te visueel ingesteld voor een posting zoals die van jou Vic

En inderdaad, ik scheer de boel wel eens bij en dat gaat áltijd jeuken. Dat moet wel tig keer erger zijn als je 'all the way' gaat.

Chris (die andere)

kaatje1972

kaatje1972

28-11-2012 om 21:32

Meisjesmoeder

Wat betreft die haartjes rond je anus Ik scheer onder de douche waar ik bij kan. Droog me af en scheer die laatste haartjes droog, liggend op mijn bed met opgetrokken knieën en een handdoek onder mijn billen om de haartjes op te vangen. Een spiegel die kan staan is wel zo handig want op de tast durf ik het niet. Ik moet wel zien wat ik doe

En iemand had het over schaamlippen die flubberen bij het scheren? Die trek je gewoon strak
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kees Jansen

Kees Jansen

29-11-2012 om 14:03

Marianne

LOL, waren er maar meer helden.

Zonder gekheid, ik kan me niks mooiers en opwindenders voorstellen dan een vrouw met haar van venusheuvel tot anus, en verder. Kaal vind ik serieus lelijk.

Kees

Ben je al getrouwd?

Jip

Jip

01-12-2012 om 09:59

Dochter

Dochter van 18 vertelde onlangs met haar klasgenoten hier een uitgebreid gesprek over te hebben gehad. Meeste klasgenoten zijn kaal of hebben een streepje, omdat dit de mode is, of omdat vriendjes dit liever willen. In haar klas waren enkele jongens die niet van kaal houden, maar liever een getrimd heuveltje zien. Overigens gaven de meeste meiden aan het eigenlijk helemaal niet fijn te vinden om alles kaal 'te moeten' houden i.v.m. de stoppeltjes en de bultjes.
Hier zelf een getrimd heuveltje ook op de lipjes en rond de anus. Is met een goede ladyshave echt geen enkel probleem.

Meisjesmoeder

Meisjesmoeder

01-12-2012 om 18:06

Fijn

Fijn jullie reacties nog..! Lekker praktisch en ook handvatten voor de toekomst. Ik hoop dat mijn kinderen kritisch blijven tov mode, ook wb hun schaamhaar. We zullen zien..... ))

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.