Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

tante Sidonia

tante Sidonia

07-05-2017 om 14:21

prostaat klachten/invloed sexleven

Zijn er hier mannen of vrouwen met ervaring op het gebied van prostaatklachten en de effecten hiervan op mans libido?

Mijn man heeft al een flinke periode last van zijn prostaat; d.w.z. moeite met plassen. Hij loopt hiervoor bij de h.a. en deze heeft hem uiteindelijk doorgestuurd naar de uroloog.
Tot nog toe kreeg hij steeds medicijnen, hij heeft verschillende kuurtjes gehad die dan wel hielpen om normaal te kunnen plassen. Maar zijn libido lijdt er flink onder.
Het effect is dat er wel gewoon een erectie ontstaat maar dat het gevoel tijdens het klaarkomen ernstig minder is. Dat geeft dan toch een wat onbevredigend gevoel waardoor uiteindelijk minder zin.

Nu staat hij op het punt dat hij wel door zou kunnen gaan met medicijnen maar ook zou kunnen kiezen voor een operartie waarbij de prostaat wordt ingekort/afgeschild of iets van dien aard. maar nu heb ik wel eens begrepen dat ook dit invloed heeft op het libido.

heeft iemand ervaring?

tante Sidonia

tante Sidonia

10-05-2017 om 22:14

nouou

heuleumaal niemand?

Geen man

Als een prostaatoperatie invloed heeft op het libido, dan staat dat keurig in het lijstje van risico's met het percentage erbij. Vraag ernaar bij de uroloog of kijk in de folder op de website van het ziekenhuis.

Je moet je wel realiseren dat de prostaat van lieverlee toch wat vermoeid en uitgezakt raakt. Bij de ene man wat meer dan bij de andere. Daar komen problemen van en niet zo lekker klaarkomen is in dan wel het minste. Tegen die tijd moet een operatie toch nog, maar omdat er dan zolang gewacht is, wordt de operatie lastiger en de kans op complicaties groter.
Blijvende urine incontinentie bijvoorbeeld.
Dat is helemaal niet sexy.

Vraag de uroloog: is nu kiezen voor medicatie ipv operatie slechts uitstel van executie?

(Ik denk van wel. Tenminste als ik de verhalen van mijn zoon goed begrepen heb. Hij heeft ervoor gestudeerd)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.