Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Bloos..

Bloos..

24-06-2018 om 12:12

Orgasme, hoe voelt het?

Beetje een gênante vraag maar hoop op eerlijke antwoorden.
Sinds een lange relatie van 20 jaar met weinig sex heb ik nu een nieuwe vriend. De eerste paar keren lukte het niet om klaar te komen.
De keer daarna kreeg ik een orgasme, alles stond stil. Mijn hoofd tintelde en ik was even van de wereld. Ik ben 49 maar had dat nog nooit zo heftig meegemaakt. (als dit een orgasme is had ik dat nog bijna nooit gehad..)
De keren daarna wilde ik dat natuurlijk heel graag weer...
Mijn vriend is daar ook heel lief in en we nemen alle tijd. Maar ik kom niet meer verder dan heftig tintelende benen.
Misschien een beetje raar om te vragen maar hoe wordt een orgasme opgebouwd? Herkennen jullie dat van de tintelende benen?
Misschien kom ik daarna niet verder omdat ik bang ben de controle te verliezen. Ook al wil ik het zo graag...
Hij heeft een speeltje voor me gekocht om zelf te oefenen (deed nooit aan masturberen). Maar ook daar kom ik nog niet verder dan de tintelende benen..

40er

40er

24-06-2018 om 16:28

Tja

Hoe voelt het.... Ligt eraan. Soms het gevoel dat ik moet plassen, soms trillen, soms heel heftig.
Wel weet ik dat als ik er teveel mee bezig ben het niet lukt. Sowieso lukt het niet altijd, ik heb ook wel eens dat het niet gaat. Daartegen zijn er ook momenten dat er een paar achter elkaar komen, of dat het spuitend is.
Wat volgens mij heel belangrijk is, genieten en blijven ontdekken. Lekker genieten en open staan voor van alles. En eerst zelf oefenen is helemaal niet gek hoor! Wedden dat hij het ook graag een keer wil zien.

klarie

klarie

24-06-2018 om 16:50

oeps wat heerlijk

dat je dit nog mag meemaken!! Wel jammer dat het nu even niet lukt maar je hebt nu gevoeld hoe het is en dat je het kan dus het gaat vast weer beter lukken naarmate je de spanning los kan laten.

Ik denk dat het belangrijk is dat jullie het blijven proberen en dat je de spanning los kan laten, het ondertussen denken;'oh jee, zou het nog wel lukken, duurt het niet te lang voor hem' en zo. daarom is het een goed plan van je vriend om een speeltje voor je mee te nemen zodat je jezelf wat beter leert kennen op dat gebied.

Wat belangrijk is voor mij (omdat het bij nogal eens lang kan duren voor ik klaar kom) is dat er een prikkel is aan de G-plek (aan de binnenkant van je vagina, enkele centimeters aan de buikzijde) en een prikkel aan je clitorus, die dan meestal niet al te direct kunnen zijn. Zo zijn de meeste vibrators ook gemaakt natuurlijk voor de interne en extrne stimulans.
De G plek kun je met je vingers vinden als hij of jijzelf je vingers naar binnen doet (als je het zelf doet gaat het automatisch goed anders zou je hand in een hele rare positie staan) en je maakt het 'kom hier' gebaar. Je voelt dat een ribbelig stukje slijmvlies wat heerlijk gevoelig is.
succes!

Bloos

Bloos

24-06-2018 om 23:47

Bloos

Maar is dat dan ook klaarkomen?
Als mijn benen gaan tintelen en pap worden?
Klinkt zo stom he dat ik dat gewoon niet weet.
Dan voel ik het dus niet in mijn hoofd.

Klarie, ja ik ben er ook heel erg blij mee..

Voor hem duurt het niet te lang hoor, hij heeft echt eindeloos geduld met mij..
Ik heb nu een Womanizer (weet niet of ik dat mag noemen ivm reclame). Die is alleen voor de clitoris en werkt met luchtdruk. Lovende verhalen over gelezen en al binnen 20 seconden waren mijn benen aan het tintelen maar het komt niet verder dan dat...
Die G-plek ken ik inderdaad, die had ik al wel ontdekt..

klarie

klarie

25-06-2018 om 00:07

ik vermoed

Dat als je twijfelt dat je dan toch nog niet echt helemaal klaar bent gekomen. Het kan gebeuren dat het op een bepaald punt blijft hangen en dat je er dan net niet overheen komt. Maar dat moet je eerst dus helemaal ervaren om later te kunnen constateren dat dat het voorheen toch nog niet echt was.
Misschien moet je proberen om je womanizer tegelijk te gebruiken met dat je je g plek stimuleert, of gewoon de ingang van de vagina. Misschien met je vriend samen het speeltje gebruiken?

juul

juul

25-06-2018 om 00:23

Klaarkomen of niet

Alleen als ik alleen masturbeer dan komt er vaak een duidelijk moment van klaarkomen, vrij lineair proces.
Maar tijdens sex gebeurt er vanalles, ook veel tussenvormen, half klaarkomen of zoiets (?).
Ook op veel verschillende manieren.
Soms heel lang een vager gevoel, soms heel kort en krachtig en heftig.

Voor mij ook sterk een mentaal proces. Ik kom soms klaar als mijn partner klaarkomt, zonder dat er iets of iemand aan mijn lijf zit. Maar alleen op momenten dat we ook echt goed samen de sex beleven natuurlijk.
Ik heb dan weer minder met speeltjes en technieken. Leuk voor een keertje maar ik doe ik meestal vrij weinig mee.

Het klaarkomen is ook nooit iets waar ik mee bezig ben, hoewel het erg leuk is als het gebeurt.
Soms ben ik wel bezig met het klaarkomen van partner. Maar ook niet altijd, als ik halverwege geen zin meer heb dan stop ik hoor! Ik vind de sex gewoon fijn, lekker en leuk. Als er 'doelen' bij komen haak ik af.

Evenie

Evenie

25-06-2018 om 09:01

Niezen

In een boek werd klaarkomen ooit vergeleken met niezen.. veel kriebel, nog meer kriebel en dan 'hatsjie'. Zit wat in! Als je twijfelt of dat het was, ben je waarschijnlijk nog niet klaargekomen. Dan weet je het nl echt wel!

Ik zou zeggen; veel oefenen. Met jezelf, ontdekken wat jij lekker vind, en met je vriend. Ik herken het wel; in mijn vorige (erg ongelukkige) relatie ben ik nooit klaar gekomen. Met mijn huidige partner lukt het wel, als hij me oraal stimuleert. Gelukkig heeft hij geduld genoeg.. en ook wel nodig gehad; het duurde een jaar voordat het me lukkte om me er aan over te geven. Inderdaad, het is een kwestie van controle durven los laten en het jezelf gunnen.

Noname

Noname

26-06-2018 om 11:42

Rare tip

Een beetje rare tip misschien, maar bij mij helpt het bij masturberen met een speeltje altijd als ik eigenlijk moet plassen. Dan lukt het sneller om klaar te komen. Misschien kan je dat eens proberen. Als het je wat lijkt hoor....

Bloos

Bloos

27-06-2018 om 09:46

Noname

Wat bedoel je dan als je eigenlijk moet plassen?
Toen ik wel klaar kwam was dat op een moment dat ik voelde dat het er aankwam maar tegelijk ook bang was dat ik zo ging ontspannen dat ik mijn ontlasting zou laten gaan of een scheet zou laten. Was dus op dat moment heel druk bezig om druk te zetten om dat niet te laten gebeuren.
Dat probeer ik nu ook maar werkt dus niet meer..
Deze week thuis de womanizer gebruikt, ik kom er heel ver mee. Maar eergisteren ging het mis...ik was al heel ver en liet al mijn urine lopen..
Dat helpt natuurlijk niet als ik het samen met mijn vriend wil gebruiken..dat zet weer extra druk want wil dat natuurlijk niet als hij er bij is (en anders ook liever niet meer natuurlijk..)

Anke

Anke

27-06-2018 om 10:14

Maakt het wat uit?

Wat doet het ertoe of dat wat jij voelt volgens een ander wel of niet een orgasme genoemd mag worden? Het gaat erom dat je geniet van seks. Dat je je achteraf tevreden voelt.

Ik heb zeker 5 verschillende soorten orgasmes, van heel rustig en ontspannen (mijn favoriete) tot heel heftig. Een van de beste is een golf die vanuit mijn tenen komt opzetten en die wel lijkt op jouw tintelende benen, maar die bij mij dan dus wel doorzet tot aan mijn kruin met een soort champagnebubbels vanuit mijn ruggengraat tot in mijn hoofd.
Bij mij is het zeker ook zo dat het niet lukt als ik er te veel mijn best voor doe en over het algemeen moet ik zelf ook helpen. Mijn uitgangspunt is dat het leuk is als het gebeurt, maar zo niet, dan is het gewoon gezellig en fijn geweest. Het is zeker geen falen, niet van mij en niet van hem (wel als een man geen rekening houdt met de wensen van zijn partner - en omgekeerd).

Noname

Noname

02-07-2018 om 15:21

Bloos

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het vaak doe als ik flink nodig moet. Bij mij wekt dat sneller een orgasme op. Maar bij mij gebeurt het dus zelden tot nooit dat ik dan urine laat lopen. Hooguit een paar druppels. Integendeel, het stimuleren met een vibrator helpt meestal juist de hoge nood terug te dringen. Maar blijkbaar zit iedereen hierin dus anders in elkaar. Ik snap helemaal dat jij niet je al je urine wil laten lopen als je het samen met je vriend doet. En ook niet als je alleen bent. Mijn tip is dus niet helpend voor je denk ik. Ik zou dan eerder ervoor zorgen dat je voor het proberen naar het toilet bent geweest, zodat dit soort belemmerende gedachten niet nodig zijn.

Flow

Flow

02-07-2018 om 15:54

Wat betreft toilet: ik ga altijd net van te voor naar het toilet. Dus als we net begonnen zijn, om het maar zo te zeggen, wil ik nog wel eens even naar het toilet gaan.

Over het orgasme zelf: bij mij begint het ook heel vaak met die tintelende benen. (Bij een heftig orgasme heb ik net van te voren een soort druk op mijn ogen.)Vanuit mijn benen vlamt dat dan verder mijn lichaam door, krijg een soort opvlieger(snelle hitte) en dan voel ik het op een soort rollende golvende manier in mijn schaamstreek.

Altijd een orgasme? Nee, zeker niet! 95% van de tijd tevreden wel.

Om zelf te oefenen kun je ook de massagestand van de douchekop gebruiken, die zorgt dat ik altijd (snel) klaarkom.

40er

40er

02-07-2018 om 16:58

Bloos

Als ik spuitend kom dan voelt het ook een beetje als plas, alleen is het dat niet.

Bloos

Bloos

02-07-2018 om 18:37

40er

Ik dacht ook even dat ik spuitend klaar was gekomen misschien..als ik mijn Gspot stimuleer komt er ook altijd vrij snel veel vocht vrij. Maar dit was volgens mij toch echt gewoon urine..
We blijven oefenen, dat is geen straf!

40er

40er

02-07-2018 om 20:42

Bloos

Dit ruik je niet, urine wel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.