Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

K. Dootje

K. Dootje

10-01-2013 om 10:12

Orgasme

In navolging van de sukkelclub, hier een sukkel die dus moeite heeft met klaarkomen. Onlangs toch in iemands bed gesukkeld die helemaal anders vrijt dan ik gewoon was met mijn partner vroeger. Als man hielp met de hand was het geen probleem maar met enkel penetratie lukt het niet en dat is knap frustrerend met een bedpartner die vooral van penetratie houdt.

Nu denk ik eraan om een piercing te laten zetten daar van onderen in de idee dat dat werkt als een penisring. Zijn er hier vrouwen met zo'n piercing? Werkt het? Doet het plaatsen pijn? Werkt zo'n penisring eigenlijk? Ik heb het niet zo op speeltjes maar wat zou het leuk zijn eens samen een orgasme te beleven.

Laat de tips maar komen zou ik zeggen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ik weer eens ;)

ik weer eens ;)

10-01-2013 om 12:12

K. dootje

Ik denk dat er weinig vrouwen zijn die klaar komen op penetratie, dus laat dat los.
Een klitpiercing kan het genot verhogen, maar googlend op dit onderwerp, kan het ook alle gevoel weghalen. Waar wil je een piercing, in de hood of echt in de klit en wat voor een piercing, horizontaal of verticaal.
Klaarkomen kun je met een vaardige partner echt leren, maar als hij vooral van penetratie houdt is er meer iets mis met hem dan met jou, dat hij niet jou aan je trekken laat koemn op een manier die voor jou bevredigend is

Snuggle's

Snuggle's

10-01-2013 om 14:31

Nee

Het wil zeker niet zeggen dat je met een piercing wel van penetratie klaarkomt dus daar zou ik het niet in zoeken. Eerder je bedpartner 'opvoeden'. Ik mag toch hopen dat hij ondanks dat hij vooral van penetratie houdt toch ook wel wil dat jij het leuk hebt? Waarom helpt hij je niet met se hand erbij? Of jij zelf?
Of gebruik er inderdaad een speeltje bij, dat is ook wat minder ingrijpend (en effectiever) dan een piercing.

Vic

Vic

11-01-2013 om 13:50

Nee zeg!

Volgens mij heb je zo'n man getroffen die het idee heeft dat al zijn exen door penetratie alleen konden klaarkomen. Dat waren dus voor het overgrote deel fakers, want de meeste vrouwen komen niet klaar door penetratie. Zo'n piercing moet je alleen doen als je het echt leuk vindt. Persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen om mijn edele delen onherstelbaar te laten verminken.

Fiorucci

Fiorucci

11-01-2013 om 14:31

Vic ot

Onherstelbaar verminken nog wel....joh welnee, als zo'n piercing er ooit uitgaat zie je daar echt niks meer van hoor. Ik moet persoonlijk niet denken aan het aldaar laten zetten van een piercing, au! Maar de reden die jij noemt, dat zal echt wel meevallen.

Vic

Vic

11-01-2013 om 15:15

Fio

Ik had het niet over het uiterlijk. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat er een ontsteking o.i.d. optreedt en je daardoor blijvend gevoelsverlies houdt.

Fiorucci

Fiorucci

11-01-2013 om 18:55

Vic

Er zijn richtlijnen kwa verzorging en als je dat opvolgt is de kans heel groot dat het goed gaat. Als het heel vaak mis zou gaan zou het afgeraden worden door GGD's vermoed ik.

Jo-Anne

Jo-Anne

11-01-2013 om 20:54

Piercing

Ik heb een intiempiercing sinds 1,5 jaar, zou het niet meer willen missen! Absoluut geen onherstelbare schade, niet meer dan een oorbel (ik heb een verticale; geen ringetje maar een staafje met 2 bolletjes). Als je de voorschriften mbt hygiëne volgt na het plaatsen is er niets aan de hand. Ik heb in elk geval nergens last van gehad.
Ik vind het sexy, en mijn man ook, we hebben er veel genot van. Maar het is zeker niet zo dat ik nu wel altijd orgasmes heb door penetratie.

b_elle

b_elle

12-01-2013 om 10:01

Piercing

Heb 10jr geleden een intiem piercing laten zetten. Kwa genezing daar geen enkel probleem is juist een gebied waar het heel snel geneest. Ik heb ook tepel piercings gehad die waren na 3jaar nog niet genezen. Pijn viel reuze mee maar het was eerst verdoofd met emla zalf. tegenwoordig mogen piercing shops niet meer verdoven, emla zalf kun je op recept via de huisarts vragen.
kwa stimulatie doet de piercing bij mij niet veel. Mijn dates vinden het wel altijd erg geil eruit zien die piercing daar.

hombre

hombre

12-01-2013 om 20:21

Piercing iii

Ik vind het vreselijk zo'n piercing en ook erg onhandig/onprettig bij de orale seks. Je wilt 'natuur' in je mond en geen staal. Maar wederom spreek ik natuurlijk geheel voor mezelf.

En dan heb je ze nog met meerdere piercings in dat gebied. Mocht ik ooit een date aantreffen met zo'n meervoudige ijzerwinkel dan gaat het 'feest' echt niet door.

Lies

Lies

12-01-2013 om 20:39

Hombre

je bent een man naar mijn hart!

Lies

Shere hite

http://www.guardian.co.uk/books/2011/may/13/shere-hite-film-feminist-sex
Toonde aan dat de meeste vrouwen niet gestimuleerd worden door vaginale sex. Het stimuleert mannen.
Ze stelt voor dat er een film gemaakt wordt over haar leven en werk omdat de mythes over vrouwelijke sexualiteit steeds maar weer de kop op blijven steken. Net als de vooroordelen. Als je niet 'gelooft' in vaginale sex dan ben je een frigide feminist.

dc

dc

13-01-2013 om 08:39

Het probleem

Is dat er zo veel vrouwen zijn die het plaatje ophouden door te doen alsof.

Het is ook gewoon verleidelijk om van een kluns in bed snel af te komen zonder gedoe. Zeker bij een one night stand lijkt het me dat je liever doet alsof, en gewoon nooit meer terugbelt.

Wat ik me afvraag is, waarom is het fysiek zo lastig voor vrouwen om klaar te komen en voor mannen zo makkelijk? Wat is het evolutionaire nut? Ik bedoel, zelfs ik word er vaak moe van hoe lang ik nodig heb om klaar te komen! Waarom?

Egel

Egel

13-01-2013 om 09:29

Uitzondering

Nou, ik zal dan wel een uitzondering zijn. Niet over die piercing (brrr, moet er niet aan denken, ben van het natuurlijke type en waardeer dus ook wat Hombre schrijft), maar wat betreft genot bij vaginale sex. Liefst gaat er wel wat aan vooraf/ is het niet het enige, maar verder waardeer ik het erg, incl...
sorry dat ik het dus niet kan bevestigen!

Dotcom

Dotcom

13-01-2013 om 09:29

Wat ik me afvraag is, waarom is het fysiek zo lastig voor vrouwen om klaar te komen en voor mannen zo makkelijk? Wat is het evolutionaire nut?

Omdat het behoorlijk essentieel is voor de voortplanting dat een man klaarkomt.

Klaarkomen

Duurt het ook zo lang als je alleen bent DC? Ik kan echt binnen een minuut klaarkomen, maar dan wel clitoraal. Ik geloof dat tweederde van de vrouwen alleen een clitoraal orgasme kan bereiken en slechts eenderde ook vaginaal (dus alleen penetratie).

Het is voor de voortplanting ook niet per se noodzakelijk dat de vrouw klaarkomt, ook al schijnt het zaad wel gemakkelijker zijn doel te bereiken als de vrouw een orgasme heeft. Welke invloed een piercing heeft weet ik niet. Ik denk dat het fysiek weinig doet, maar als het idee je opwindt kan het wel helpen natuurlijk.

dc

dc

13-01-2013 om 18:34

Chris

Ja, als ik alleen ben ook, zeker 20 minuten tot ik klaar kan komen. Maar dan kom ik wel 3 keer achter elkaar op verschillende manieren. Ook als mijn man erbij is

Lies

Lies

13-01-2013 om 21:49

Verschillen

Wat een verschillen!

Gelukkig heb ik nooit moeite met klaarkomen. Kan vaginaal, clitoraal, anaal. En soms zelfs via mijn tepel. Gek genoeg alleen de linker

clitoraaltje

clitoraaltje

14-01-2013 om 17:19

Jaaaah

Ik kom alleen op clitorale stimulans. Bij penetratie verlies ik mijn belangstelling. Maar ook clitoraal moet alles kloppen. een bedpartner maakte ooit de ongelukkige opmerking dat hij: 'Een lamme tong kreeg'. nooit meer gezien

Hombre

Hombre

15-01-2013 om 19:30

Wauw lies

Via je tepel, gaaf hoor. Dat zou ik nog wel eens willen meemaken.

K. Dootje

K. Dootje

16-01-2013 om 00:24

Tnx!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Leuk om er zo onbeschaamd over te praten.

Ik heb het idee van een piercing laten varen, ik ben toch bang voor gevolgen want mijn oren verdragen geen oorbellen dus wie weet heb ik daar onderaan ook zwellende onderdelen. Zeker nadat ik hier lees dat het niet zoveel verschil maakt naar klaarkomen toe, lijkt het me het risico niet waard.

Het scheelt een heleboel frustratie dat ik niet de enige ben die niet klaarkomt met penetratie. Ik heb dus mijn stoute schoenen aangetrokken en wat uitleg gegeven aan partner, met goed gevolg woehaa!! Dat was dus anderhalf jaar geleden, kun je nagaan hoe blij ik er mee was.

De speeltjes blijken ook bespreekbaar want ik kreeg een hint dat we eens naar x moeten gaan waar een sexshop zit dus denk dat we nog plezier gaan beleven samen.

Vermoedelijk hebben jullie gelijk met dat faken. Sommige mannen mogen dan beweren dat ze zeker weten dat hun vrouw genoten heeft maar de ervaring leert me dat wat hijgen vaak al een signaal is voor de man dat het wel goed is geweest.

Over die evolutie: clitoris en penis zijn uit hetzelfde weefsel opgebouwd en stammen uit hetzelfde stukje dat gemeenschappelijk is bij het groeien van het embryo. Aan een week of zes gaan de lichamelijke kenmerken in mannelijke of vrouwelijk richting verder. Ik denk dat het toeval is bij het ontwikkelen van de vrouwelijke geslachtstractus dat die clitoris wat verscholen komt te zitten en op een plek terecht komt waar die niet voldoende kan gestimuleerd worden om een orgasme te bereiken bij enkel penetratie. De G-plek zou in feite niks anders zijn dan uitlopers van die clitoris die aan de binnenkant van de vagina zitten waardoor dat extra genot kan geven of tot een orgasme kan leiden.

Nog veel bedplezier
K.Dootje

Hombre

Hombre

16-01-2013 om 09:02

Faken en evolutie

Ik geloof best dat dat faken een rol speelt, maar het is ook een beetje cognitieve dissonantie van vrouwen die zelf niet op die manier kunnen klaarkomen en vervolgens maar aannemen dat iedereen die dat wel kan dan wel zal faken. Da's dus niet zo. Gelukkig maar, zie Lies en co.

Wat het orgasme in evolutionaire context betreft zijn er lezingen die stellen dat het vrouwelijk orgasme een bijproduct is van het mannelijk orgasme. Dat laatste is natuurlijk essentieel voor het voortbestaan van de soort en de vrouwelijke tegenhanger is het gevolg van de luiheid van de evolutie. In plaats van ieder orgaan/systeem van het vrouwelijk/mannelijk lichaam opnieuw uit te vinden zijn de mannelijke en vrouwelijke organen en functies nauw verwant.

Zo is het vrouwelijk orgasme dus vergelijkbaar met de tepels van de man. Het heeft geen nut, maar het is leuk dat het er is.

Ik denk daar toch iets genuanceerder over. Het orgasme van de man heeft m.i. minstens twee functies: Het opgang brengen van een zaadlozing en het geven van een sterke beloning (genot) aan de betreffende man. Waarom zouden we anders sex hebben?

Dat eerste is bij de vrouw natuurlijk afwezig. Dat tweede daarentegen is ook bij een vrouw zeer relevant. Waarom zou de vrouw niet minstens even sterk gemotiveerd zijn om zich voort te planten? In dat licht gezien is het vrouwelijk orgasme dus veel meer dan een toevallig bijproduct.

http://www.slate.com/articles/health_and_science/medical_examiner/2005/05/the_study_of_o.html

Daarnaast heb je natuurlijk die andere evolutionaire discussie over de vrouw met slechts een beperkte capaciteit tot voortplanten (een kind kost meestal nou eenmaal 9 maanden) en een man die bijna ongelimiteerd veel vrouwen kan bevruchten.

Men zegt dat dat de verklaring is voor het verschil in mannelijk en vrouwelijk sexueel gedrag (grofweg promiscuiteit versus partnerbinding). Het is niet ondenkbaar dat die dynamiek ook z'n weerslag heeft in de verschijningsvormen van het vrouuwelijk orgasme. Dat vrouwen (i.h.a.) moeilijker klaarkomen zodat ze eerder een partnerschap aangaan waarin de man en de vrouw op elkaar ingespeeld zijn.

Tigress

Tigress

16-01-2013 om 11:47

Faken

Faken is bedrog, handig misschien om snel van tegenvallende seks af te komen, maar je hebt tenslotte toch vooral jezelf ermee. Immers, die man heeft misschien geen idee hoe hij je wel kan laten klaarkomen. Iedere vrouw is anders en bij juiste stimulans kunnen de meesten wel een orgasme bereiken.
Van mezelf weet ik dat het lang kan duren soms om een hoogtepunt te bereiken. Soms lukt het ook niet, dan ben ik misschien niet ontspannen genoeg. Dat betekend niet dat ik het niet fijn heb gevonden of niet bevredigd ben.

Lies

Lies

16-01-2013 om 15:49

"topje van de ijsberg"

Uit diverse onderzoeken blijkt dat de clitoris veel verder vertakt is in het lichaam van de vrouw dan alleen het uitwendig zichtbare en prikkelbare gedeelte. Zelfs hier op OO heeft daar ooit een artikeltje over gestaan:

http://www.ouders.nl/mdiv2005-orgasme.htm

Zoals eerder aangegeven heb ik weinig moeite om vaginaal klaar te komen. Kennelijk is de ene vrouw hier gevoeliger voor dan de andere. Wellicht kan je die gevoeligheid "trainen" zoals je ook andere sensitiviteit kan trainen?

Als mijn gspot samen met mijn clitoris gestimuleerd wordt, heb ik zelfs ejaculaties. Dit was een enorm aangename verrassing toen dat voor het eerst gebeurde (een jaar of 3 geleden, in mijn vorige relatie had ik dat niet).

Inmiddels ben ik er wat minder blij mee, want de hoeveelheid vocht is aanzienlijk en het kan nogal onverwachts gebeuren...

Hoe het kan dat ik (soms) via mijn tepel klaar kan komen kan ik neurologisch niet verklaren.

Overigens was ik niet altijd zo makkelijk tot een orgasme te krijgen. Ik heb ook vriendjes gehad waarmee ik veel minder prettig kon vrijen. Zelf en samen ontdekken wat je (beide) lekker vindt blijft natuurlijk heel erg belangrijk (en leuk!).

Lies

Hombre

Hombre

16-01-2013 om 18:47

Guru

"Hoe het kan dat ik (soms) via mijn tepel klaar kan komen kan ik neurologisch niet verklaren."

De verklaring is dat een orgasme uiteindelijk gewoon in je hoofd zit. Wij mannen hebben het 'natte drome' fenomeen, ik weet niet of vrouwen ook zoiets hebben. Gewoon klaarkomen in je droom zonder stimulatie.

Wie weet is er in Zuid-India wel ergens een guru die op commando kan klaarkomen gewoon door er aan te denken

Kees Jansen

Kees Jansen

17-01-2013 om 11:11

Guru?

Sterker nog, er zijn sektes in India gedocumenteerd waar het krijgen van een orgasme zonder enige fysieke stimulatie geoefend wordt als een soort religieuze activiteit.

Overigens, niet alleen bij mensen, maar ook bij andere zoogdieren, hebben de vrouwelijke leden van de soort een clitoris met de mogelijkheid van klaarkomen. Inclusief masturbatie, orale sex, etc.

+ Brunette +

+ Brunette +

17-01-2013 om 21:54

Hombre

Ja hoor, vrouwen kunnen natte dromen hebben. Meestal krijg ik die als ik een tijd op een droogje heb gestaan.

K. Dootje

K. Dootje

21-01-2013 om 10:59

Faken

Ik denk niet dat iedereen faket, we zijn nu eenmaal allemaal verschillend, en op elkaar ingespeeld raken is zeker belangrijk. Maar ik geloof dat eens een man weet hoe hij een vrouw klaarkrijgt hij het bij de meeste vrouwen kan, toch clitoraal.

Ik kan prima het onderscheid maken tussen een man die weet hoe en wat op dat vlak, in tegenstelling tot een man die eindeloos met zijn vingers op de verkeerde plekken zit te frutselen, hoe hard hij ook zijn best doet. En eens je de knop weet zitten is die toch niet zo moeilijk te vinden dunkt me. Het gaat hier dan om volwassen mannen van 30, 40 jaar oud, niet over iemand die zijn eerste stappen zet op sexgebied.

De enige die ik geen uitleg hoefde te geven was verpleger van beroep... de rest bakte er niks van zonder extra instructies: waren volledig op penetratie gefixeerd of gaan ervan uit dat het leuk voor je was omdat zij klaar kwamen. Oké, ik geeft toe dat mijn lijstje bedpartners beperkt is dus wie weet kom ik die superminnaars nog tegen!

Trouwens, bij dieren (ook bij vrouwen) zorgt oestrogeen ervoor dat je meer 'dekbereid' wordt. Als voorbeeld heb je de stier: Een stier stoot welgeteld één keer voor hij ejaculeert, ik denk niet dat de koe kreunt van genot op dat moment. Als mens, waar sex is losgekoppeld van voortplanting, is dat een ander verhaal. We willen als vrouw evengoed genieten, leren erover, praten erover... maar evolutionair gezien is het volgens mij niet zo dat het doorsnee vrouwelijk zoogdier sex wil voor de voortplanting door het orgasme. Het is puur hormonaal door een piek in oestrogeen en gebonden aan het vruchtbare moment want doorgaans laat het vrouwelijk dier alleen dan het mannelijk dier toe: als er effectief nakomelingen kunnen ontstaan, anders krijgt dat mannetje een flinke trap of beet.

Geertruida

Geertruida

22-01-2013 om 14:09

Lachu

Oooh Kdootje.. geweldig.. over die stier met die ene stoot en die (niet) kreunende koe..

Ik denk eerlijk gezegd niet dat vrouwen gemaakt zijn voor een orgasme via penetratie. Immers, het zou onlogisch zijn als de vagina zo gevoelig was als een penis... Denk aan het baren van kinderen.. Denk ook niet dat wij tampons zouden kunnen dragen als het wel zo was.. zou erg ongelukkig zitten, niet..

Hombre

Hombre

22-01-2013 om 20:32

Verborgen ovulatie

Je hoeft een mannetjeshond niet te vertellen dat een vrouwtjeshond ovuleert. Dat ruikt hij al op grote afstand. De theorie is dat de mensenvrouw haar ovulatie verbergt om de man aan zich te binden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Concealed_ovulation

En als ik die stier even mag vertegenwoordigen; ik geloof ook niet dat die er erg van geniet, van die ene stoot. Het is ueberhaupt de vraag of je bij dieren van genieten mag spreken als ze hun instincten volgen. Dat heet antropomorfiseren. Is wel erg populair tegenwoordig met al die eco-types die zich zo goed in kippen kunnen inleven.

K. Dootje

K. Dootje

23-01-2013 om 13:48

Geertruida

LOL! Of een spiraal laten steken, ze hebben mijn baarmoedermond verdoofd de laatste keer... ik bleef maar zeuren dat het pijn deed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.