Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

verward...

verward...

09-07-2011 om 14:39

Na maanden laat ik van mij horen

Geschiedenis in notendop: man, vrouw, kinderen. Jaren getrouwd. Vrouw houdt van man. Geen intimiteit en seks meer. Vrouw komt jaar geleden man tegen. Krijgt ontbrekende dingen van hem.
Zie archief.

Ben er deze week achter gekomen dat mijn tweede lief mij heeft bedrogen. Ik heb alles voor zoete koek geslikt en hem 100 % vertrouwd. Blijkt dat hij vaker een affaire heeft gehad en er nog een affaire naast heeft, ver weg in het buitenland.Gelukkig kon ik gisteren bij de psycholoog terecht. Ik moet met tweede lief blijven omgaan, de mannen zijn collega's. Volg. week heb ik nog een afspraak met hem. Ik, onzeker en verward en ee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

09-07-2011 om 16:01

Vervelend

Je minaar wist toch dat jij 'nooit' bij je man zou weg gaan? Lijkt erop dat hij zijn risico's spreidde en, net als jij, er anderen bij had. Daarbij gaf hij je natuurlijk wat je nodig had, intimiteit en seks. Het is heel rot voor je, maar hij was ook niet jouw nummer 1.

b_elle

b_elle

11-07-2011 om 15:07

Tja

wat had je dan verwacht? je gaat zelf vreemd en verwacht dat je minnaar jou 100% trouw is? vreemde redenatie.
Ik ben zelf jaren vreemd gegaan en maar nooit verwacht dat ik het alleen recht had bij een minnaar. Leuk voor de spanning, aandacht, seks en intimiteit.

Marlou H.

Marlou H.

11-07-2011 om 15:14

Als ik niks van je zou weten....

.....zou ik ook zo reageren als b elle.
maar ik weet welk een worsteling je hebt gehad dit zo te doen. Pijnlijk als dan blijkt dat wat je gedaan hebt voor de ander niet die waarde had die het voor jou wel had. Hoe ben je erachter gekomen trouwens?

Sterkte met alles.

verward...

verward...

11-07-2011 om 19:02

Er achter gekomen door te vragen

Marlou,

Mijn tweede kan een ontwapende uitstraling hebben en ik merk dat vrouwen daar op reageren. Ik heb hem gevraagd of hij het afgeljopen jaar tijdens onze affaire andere vrouwen heeft gehad. Hij beantwoordde met een wedervraag: wat denk je zelf. Vervolgens noemde hij de keren op wanneer en waar we gevreeeen hadden. Ik was afgeleid. De dag erop bedacht ik dat ik geen antw. had gekregen en heb het nogmaals gevraagd. Toen kreeg ik antwoord. Sinds 2004 kent hij iemand in Duitsland en daar is hij in feb. 2 x geweest en daar heeft hij seks mee gehad. Ik had het gevoel dat wij maatjes waren. We konden een hoop eenzaamheid bij elkaar kwijt. Huidhonger enz. Noem me naief, dom. Het vreemdgaan heeft me bijna mijn gezondheid gekost. Dat zag ik als straf.

As

As

11-07-2011 om 22:19

Dus....

wat je echtgenoot te weinig heeft....heeft je minnaar teveel ??

verward...

verward...

11-07-2011 om 22:26

Hahahahaha

het gemiddelde zou perfect zijn.
Weet je, minnaar, alleen een arm om mijn schouder is genoeg. We waren vaak in de gelegenheid maar hebben lang niet elke gelegenheid benut. Samen lachen en praten was veel belangrijker. Ik kan alleen niet tegen liegen. Moet je horen uit de mond van een bedriegster...

Niet verward!

Niet verward!

12-07-2011 om 02:18

Waarom lach je zo?

Ik kan alleen niet tegen liegen. Moet je horen uit de mond van een bedriegster...

Ik begrijp zoiets als jij niet niet hoor. Je zit er door heen, zo teleurgesteld, je houdt niet van liegen maar zelf zeg je al dat je een bedriegster bent.
Ik weet niet van welk planeet jij komt maar ik denk dat het de hoogste tijd is voor wat introspectie.
Je speelt maar wat en kijkt raar op als een ander met jou speelt. What comes around , goes around??

Sancy

Sancy

12-07-2011 om 08:58

Lol niet verward

jij mist een hele (verwarde / verwarrende) geschiedenis denk ik, als ik je reactie zo lees. Vooral je opmerking over introspectie komt onbedoeld erg grappig over.
Daar kan ik dan wel weer om lachen.

verward...

verward...

12-07-2011 om 09:05

Niet verward!

Lees het al Ha of als Ah. Ik ben toch een bedriegster, door vreemd te gaan. Lees maar in het archief hoe eea gegaan is. Ik probeer nu heel erg mijn gevoel te blokken, maar inwendig voel ik me doodellendig. Ik zit in een broer zus relatie waar ik graag wat aan wil doen. Dat is helaas niete mogelijk. Ik heb ook absoluut niet de behoefte om vreemd te gaan. Wat ik zelf heel erg jammer vind is dat een voor mij waardevolle vriendschap zo afloopt. Even samen koffie drinken. Even over thuis praten. Ik loop niet voor niets sinds vorig jaar bij psych. Vreemdgaan is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik ga eerst nu met mijn gezin op vakantie op hoop een boel in alle rust te kunnen overdenken. En vergis je niet, niet verward, ik denk en oordeel inktzwart over mezelf.

b_elle

b_elle

12-07-2011 om 12:31

Het is maar hoe je het bekijkt

hallo verward,
ik heb wat berichtjes van je gelezen in het archief, en wellicht is mijn vorige posting wat bot.
Jij schrijft dat je minnaar je bedrogen heeft. En dat je het vreselijk vind dat een waardevolle vriendschap zo moet aflopen. Maar heeft je minnaar je echt bedrogen...? Of heeft hij alleen maar iets niet verteld? Jullie zitten beiden in een seksloos huwelijk en vonden naast de seks ook een fijne vriend en gesprekspartner bij elkaar. Waarom zou de vriendschap nu ineens over moeten zijn nu blijkt dat hij dit met nog een vrouw heeft? Het voelt voor jou niet fijn dat hij hierover niet open tegen je is geweest. Maar doet het iets af aan de dingen die jij met hem hebt gedeeld? Hij liet je je op en top vrouw voelen, is dat nu ineens minder nu hij dat gevoel ook aan een andere vrouw gaf?
Koester alles wat je met hem gedeeld hebt, laat het fijne gevoel wat hij je gaf niet overschaduwen door dat hij nog een vrouw een fijn gevoel gaf. Hij was/is je minnaar niet je partner aan wie je trouw hebt beloofd.

verward...

verward...

12-07-2011 om 18:42

B_elle

Ik vind je niet hard. Geloof me, ik oordeel stukken harder over mezelf. Ja ik voel me wel bedrogen. Toen alles vorig jaar begon heb ik gevraagd of hij ooit is vreemdgegaan. Daarop werd ontkennend geantwoord. Ik heb dus, naief, naief, onveilige seks gehad, ook wanneer ik ongesteld ben. Hij heeft nu aangeboden test te doen voor mijn. Hij heeft tijdens zijn huwelijk 2 affaires gehad weet ik inmiddels ook. Hij ziet vreemdgaan als vreemdgaan wanneer je ook nog seks met je partner hebt. En een affaire is geen vreemdgaan, dat is een langdurige relatie. Ja, hallo, zo kan ik alles ook goedpraten. Ik zie hem morgen wel even. Volg. week hebben we voor de laatste keer seks, op mijnverzoek. Op de dag waarop we het een jaar geleden voor de eerste keer hadden. in mijn vakantie. En ik koester de mooie momenten, hij heeft me veel geleerd. Daar ben ik blij mee. En wie weet is het goed dat we terug moeten naar een vriendschap. Ik hoop dat we de vriendschap kunnen behouden. Probeer erg op de ratio te zitten, lukt me aardig.

b_elle

b_elle

15-07-2011 om 08:39

Lullig

Dat is idd erg lullig, als je er expliciet naar hebt gevraagd en hij liegt je dan voor. Nu kan ik me heel goed voorstellen dat je je bedrogen voelt. Neemt niet weg dat je dit toch een beetje had moeten incalculeren: als hij zijn vrouw bedriegt waarom zou hij dan wel eerlijk zijn tegenover jou?
Wat ik niet snap is dat als je vreemdgaat je niet sowieso veilig vrijt. Dat had je niet moeten laten afhangen of hij eerder wel of niet was vreemdgegaan. Ik ben zelf ook vreemdgegaan, maar ik heb altijd veilig gevreeen.
Lief dat hij zich nu voor jou laat testen, maar ik zou als ik jou was nu niets meer van hem af laten hangen maar mezelf laten testen!!!!!!!!! Hij heeft je al eens voorgelogen, dat kan hij met die test weer doen. Ik hoop dat er niks ergs uit de test komt, je voelt je nu al lullig genoeg.

Ik wens je een hele fijne vakantie! Even gewoon nieuwsgierig: hoe krijg je het voor elkaar volgende week tijdens je vakantie om ongemerkt met hem af te spreken?
Verder denk ik dat het niet gaat werken alleen vriendschap, na die laatste keer seks. Sterkte met alles, ik weet hoe moeilijk het is om los te komen van een minnaar. Het heeft mij een dikke 3 jaar gekost.

verward...

verward...

15-07-2011 om 12:04

B_elle

Dank je wel voor je reaktie. Ik laat mezelf testen. En ik kan tijdens de vakantie makkelijk weg, moet namelijk nog een keer terug voor een sollicitatie. Vorig jaar is de affaire begonnen tijdens de vakantie. Nu zal hij op dezelfde datum eindigen. Volg. week heb ik een hele middag met hem in een superdeluxe hotel met prive jacuzzi. In stijl afscheid nemen. Vriendschap moet, anders valt het juist op. Zal moeite kosten alhoewel ik al losser kom. Zit lekker op de ratio.

b_elle

b_elle

22-07-2011 om 10:19

Hoe is het nu?

Hallo verward,

Heb je je date in dat super de luxe hotel inmiddels gehad? hoe is het geweest? heb je er nog van kunnen genieten, of was je toch ook wel verdrietig omdat het een soort afscheid was?

Heb je je ook al laten testen, of doe je dat na je vakantie?

verward...

verward...

22-07-2011 om 12:55

Het gaat goed met mij

Hallo b-elle,

Ik heb een prima middag gehad. Alles uitgebreid besproken. Hij heeft dus eerder, 15 jr terug en 10 jr terug langdurige affaires gehad. En in feb dus 2x seks. Hij heeft zich compleet opengesteld, zeer kwetsbaar. De volg. ochtend heeft hij me weer opgehaald uit hotel. We hebben het goed gehad. Het is niet over. Ik moet alles op een rijtje zetten maar geloof me wanneer ik vertel dat ik onder de indruk ben van zijn openheid en het vertrouwend dat hij in me stelt. Zijn zwakheid ken ik. We kunnen doorgroeien naar een dimensie verder maar weet niet of ik dit wil. Klinkt wat vaag allemaal maar ik ben onder de indruk van de intimiteit.

Verward, toch nog steeds, maar beslist niet ongelukkdig

Primavera

Primavera

22-07-2011 om 14:47

Nieuwe schoenen

Tja Verward, je zegt wel dat het je alleen om de seks/intimiteit te doen is, maar uit jouw berichtjes krijg ik toch danig het gevoel dat je bezig bent met het inlopen van nieuwe schoenen voordat je de oude weggooit.
Je zoekt steeds een stukje meer bij je minnaar en steeds een stukje minder mij je partner, totdat je erachter komt dat die oude schoenen eigenlijk doelloos in de kast liggen en je alleen maar op de nieuwe wil lopen.
Ik vraag me af of je je dit realiseert of dat je je kop in het zand wil blijven steken.

verward...

verward...

22-07-2011 om 17:21

Primavera

Beste Pv,

Ik zoek niet steeds meer bij hem. Ik probeer nog steeds de ingangen bij mijn wettige man te vinden. Ik probeer hem te begrijpen, met zijn problemen en moeilijkheden. Ik probeer de goede dingen te doen voor man en kinderen. Ik probeer al jaren te zaaien.

Maar.. ik gun mezelf tegenwoordig deze andere man. Het met plezier aangeraakt worden en aanrakingen kunnen uitdelen. Dat gevoel is onbeschrijvelijk. De verdieping is mooi, maar ook huiveringwekkend. Beiden gaan we door met ons huwelijk om eerder genoemde redenen. Hoe kort of lang dit duurt weet ik niet. Eea doe ik in overleg met de psych.
Nu eerst vak vieren

Primavera

Primavera

24-07-2011 om 10:40

Hmmm

Beste Verward,
Eerst zoek je ontbrekende seks, dat breidt zich uit naar intimiteit in het algemeen, vervolgens vraag je vriendschap en daarna wil je dat je minnaar je 'trouw' is en uiteindelijk praat je over een dimensie 'dieper'.

Kortom je bent stevig aan het investeren in een relatie naast je huwelijk en ik denk niet dat dat samen zal gaan met investeren in je huwelijk. Tijd en energie die je hebt zijn nu eenmaal niet oneindig en als seks, intimiteit, vriendschap, openheid en vertrouwen allemaal buiten het huwelijk moeten worden gevonden vraag ik me af wat er dan over blijft behalve een gezamelijk verleden en kinderen.

Je psych zal prima zijn om je te helpen je eigen behoeftes te herkennen en niet te verstoppen, maar ik betwijfel zeer dat die 'het overleg' je huwelijk zal redden. Mischien blijft het huwelijk in naam wel bestaan, maar feitelijk is het hard bezig om dood te gaan, als het al niet de reanimatieperiode voorbij is wegens gebrek aan alle bovengenoemde aspecten wat zeker grotendeels ook door je man zal komen.
Ik vroeg me alleen af of je wel wilt, waar je nu naar op weg bent. Je minnaar zocht gewoon seks en intimiteit naast zijn huwelijk, maar nu wil je dat jullie elkaar daarin ook trouw zijn, dat geeft toch aan dat je een soort verbintenis met hem wilt, een exclusiviteit.
Verder hoop ik voor je dat die openheid van hem echt zo open is. Dat zou betekenen dat hij ook een pas verder is gegaan en inderdaad een relatie met je wilt, terwijl het er eerst op leek dat hij dat niet zo zag. Vandaar ook zijn gedrag van seks met een ander. En anders houdt hij jou (en misschien zichzelf) gewoon voor de gek en zul je dat vroeg of laat pijnlijk ervaren. Jij houdt jezelf tenslotte ook voor de gek door te stellen dat je niet hard bezig bent om een relatie met hem aan te gaan ipv een affaire en 'vriendschap'.
Groeten Primavera

b_elle

b_elle

27-07-2011 om 09:41

Verward

Ik weet hoe heerlijk het kan zijn om je helemaal op te laten gaan in een affaire. Maar ik wil je toch waarschuwen: doe het niet! De afgrond waarin je valt als het toch stopt wordt alleen maar dieper.
Je hebt het over doorgroeien naar een diepere dimensie. Ondanks dat jullie geen van beiden uit je huwelijk willen stappen ben je nu toch bezig een hele nieuwe relatie met elkaar aan te gaan, het gaat niet alleen om de seks en intimiteit die je thuis mist het gaat veel dieper.

verward...

verward...

28-07-2011 om 11:25

Jullie hebben volkomen gelijk

Primavera en b_elle. Later zal ik reageren, de kinderen hebben laptop in beslag genomen op onze vakantie. Ik hoop de intimiteit met mijn man terug te vinden. Vakantie is volg. week voorbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.