Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Hombre

Hombre

12-06-2014 om 11:30

Monogamie nekt het vrouwelijk libido

Interessant artikel:

http://www.trouw.nl/tr/nl/6700/Wetenschap/article/detail/3670884/2014/06
/12/Monogamie-nekt-het-vrouwelijk-libido.dhtml

In mijn (mannelijke) ervaring zie ik daar wel aanknopingspunten voor. Beniewd wat de dames hier ervan zeggen.

krin

krin

12-06-2014 om 21:06

Deze dame

roept, om in stijl te blijven: 'ja, ja, jaaaaa!'
Ik vind het goed dat er eens anders wordt gekeken dan evolutionair biologisch en/of volgens culturele normen. Dat de vrouw een seksueel wezen blijkt te zijn, dát verrast me dan weer niet.

Hombre

Hombre

12-06-2014 om 21:59

Krin

Dat het een man is die daar zo over schrijft is dan wel weer fascinerend. Zitten vrouwen dan zo vast in hun culturele normen? Of is het gewoon onzin?

"In al die jaren kwam ik maar één stel tegen met drie kinderen, dat het lukte erotiek spannend te houden."

We hebben er maar twee, maar dat lukt nog goed

Volgens mij lopen er hier (gelukkig) wel meer rond met die ervaring.

krin

krin

12-06-2014 om 22:14

is wat onzin?

de voorzichtige conclusies van die onderzoekenverzamelaar? Weet ik niet. Ik ben blij, zoals ik zei, dat er eens fris naar gekeken wordt.

En die culturele normen zitten volgens mij heel diep ingebakken ja. Dat maagelijkheid iets is dat mannen moeten zien te verliezen en vrouwen moeten zien te beschermen, bijvoorbeeld. Dat mannen altijd aan seks denken, en vrouwen niet. Dat mannenverslinders nymfomanen zijn en vrouwenverslinders een gezonde sexdrive hebben. En zo.

Aan de andere kant denk ik dat vrouwen ook heel goed weten welke mannen 'sletten' zijn, en dat ze die mijden als het kan. En weten te vinden als ze trek hebben

Heks

Heks

13-06-2014 om 11:42

Interessant onderzoek

Ik weet alleen niet of ik de conclusie over monogamie deel. Of vrouwen in een lange relatie nog goede seks hebben heeft natuurlijk heel veel te maken met de vaardigheden van haar bedpartner en daar lees ik in dit onderzoek niets over terug. Misschien zijn Amerikaanse mannen wel saaie minnaars en als het nieuwtje eraf is vervelen ze hun vrouwen.

Greet Tops

Greet Tops

21-06-2014 om 22:12

Wil van partner

Heks: Of vrouwen in een lange relatie nog goede seks hebben heeft natuurlijk heel veel te maken met de vaardigheden van haar bedpartner.

Dat niet alleen, door zo'n opmerking plaats je een vrouw wel in een erg afhankelijke positie van haar man. Ook de wil van de vrouw zelf om goede seks te hebben moet er zijn. Het beruchte 'zin maken'. Ik denk dat bij veel vrouwen het verstand nogal eens dwars voor de zin gaat liggen. Ik denk dat mannen er iets platter in zijn. Ik heb zin dus kom maar op. Vrouwen bedenken van alles waarom een moment niet ideaal is voor seks.

Goede seks heb je samen.

Heks

Heks

26-06-2014 om 13:55

Ja maar Greet

Dat zou betekenen dat vrouwen met hun vaste partner zin moeten maken en met een nieuwe partner vanzelf zin hebben. De stelling was dat vrouwen zich vervelen met een vaste partner, terwijl niet onderzocht wordt of die vaste partner niet gewoon saai is en daar de verveling vandaan komt.

Ff zo

Ff zo

26-06-2014 om 15:22

Goede seks hebben versus zin hebben

Heks: Of vrouwen in een lange relatie nog goede seks hebben heeft natuurlijk heel veel te maken met de vaardigheden van haar bedpartner.

Greet: Ook de wil van de vrouw zelf om goede seks te hebben moet er zijn. Het beruchte 'zin maken'.

Heks: De stelling was dat vrouwen zich vervelen met een vaste partner, terwijl niet onderzocht wordt of die vaste partner niet gewoon saai is en daar de verveling vandaan komt.

Mijn reactie: of vrouwen in een lange relatie nog (veel) seks hebben heeft niet alleen te maken met of de bedpartner goede vaardigheden heeft, of dat hij saai is, of dat de vrouw geen zin kan maken, maar kan ook nog te maken hebben met een echtgenoot die gewoon (te vaak) niet aardig doet tegen zijn vrouw. Dan heeft de vrouw misschien op zich wel libido en zin in seks, en misschien is de echtgenoot niet eens een saaie bedpartner, maar heeft zij gewoon geen zin om seks te hebben met haar (te vaak) onaardige man.

Greet Tops

Greet Tops

04-07-2014 om 22:50

Zin maken

Ik denk dat vrouwen in een nieuwe relatie makkelijker zin hébben. Het is nieuw en nog een beetje spannend en vlinders in de buik helpen natuurlijk ook.

Ff zo: een onaardige man verdien je niet, dus vind je jezelf waardevol genoeg om je man wakker te schudden met de boodschap dat je liever alleen bent dan zijn gedrag te blijven accepteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.