Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Het gras is groener

Het gras is groener

22-08-2012 om 17:56

Moeilijk klaarkomen

Ik ben al een poos gescheiden en heb sinds
kort een hele lieve vriend. De seks is 1000 maal lekkerder dan met mijn ex maar toch kom ik erg moeilijk klaar.
Ik denk de oorzaak ervan te weten: omdat ik met mijn ex zo min mogelijk sex wou hebben (geen verlangen) probeerde ik, wanneer het toch gebeurde, om het zo snel mogelijk achter de rug te hebben. En dus om hem zo snel mogelijk klaar te laten komen zodat ik er van af was. Ik wil niet in een soortgelijk patroon vallen met mijn nieuw vriend maar ik vind het moeilijk te bespreken.
Grasmatje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Snuggle's

Snuggle's

23-08-2012 om 09:51

Hoe gaat het nu?

Hoe gaat het dan nu? Probeer je hem automatisch dan ook snel klaar te laten komen? Weet hij dat je niet klaarkomt? Fake je of heeft hij het niet door, of interesseert het hem niet? Kan je met zelfverdediging wel (makkelijker) klaarkomen?

En het is jammer als het niet (gelijk) lukt om klaar te komen, maar hoeft niet het belangrijkste te zijn. Word je wel opgewonden van de sex en geniet je ervan? Als je behoefte hebt aan dat orgasme kan je het laatste stukje ook zelf doen.
Oplossingen zat denk ik, alleen stap 1 is natuurlijk om het bespreekbaar te maken. Lastig inderdaad, maar nog lastiger is het om straks weer in een patroon te komen waarbij jij niet van sex geniet en het zo snel mogelijk over wil laten zijn. Heb jij je vriend wel eens verteld hoe het me je ex ging? Dat zou een mooie aanleiding kunnen zijn om het er over te hebben misschien.

Geertruida

Geertruida

23-08-2012 om 13:26

Herkenning en hoop

Ik herken je verhaal grasje... na een beroerd huwelijk van vele jaren met een 'even erop en er weer af' man had ik ook nooit geleerd om klaar te komen bij een man. Ik 'hielp mezelf' als de druk erg hoog werd, vrijen met ex was ook iets van 'sjucht is het al weer zaterdag' en dan hopen dat het snel voorbij was.
Een tijd na de scheiding begon ik weer voorzichtig te daten en heb ook met een paar andere mannen iets in bed geprobeerd. Die deden vreselijk hun best, maar ook toen kon ik niet reageren.
Toen leerde ik mijn huidige lief kennen. Wederzijds aantrekkingskracht vollop en de sex was fijn en veelvuldig, maar ook weer geen orgasme voor mij, hoeveel tijd en aandacht hij ook aan me besteedde. Dat heeft me best wel eens gefrustreerd, ik wilde dat ook zo graag leren kennen en door mijn 'zelfverdedeging' (leuk woord) wist ik wel dat het fysiek moest kunnen.
Uiteindelijk begreep ik dat een orgasme kunnen krijgen alles te maken heeft met overgave en vertrouwen. Je moet de man waarmee je in bed ligt zo vertrouwen dat je je volledig durft te laten gaan. Heb ik bij ex en bij die paar daarna nooit gedurfd. Bij mijn huidige lief uiteindelijk wel. Heeft wel bijna een jaar geduurd. Maar ondertussen hebben we een geweldig sexleven, ook voor mij. En nog steeds; ondertussen wonen we al weer enige tijd samen.
Kortom, herkenning en hoop!

Ladybug

Ladybug

23-08-2012 om 14:08

Lijkt wel op mijn verhaal

Ladybug: ik ben een lady met een bug. Ik kan ook niet (meer) klaarkomen. Ik heb een hele lieve man leren kennen maar ook bij hem komt ik niet los van het verleden.
Mijn ex-man legde ontzettend veel druk op onze seksualiteit en ik heb daar erg onder geleden. Het gezeur en de frustraties bijna elke avond hebben tot mijn huwelijksbreuk geleid, ik was zó klaar met die man!
Mijn nieuwe vriend kent dit verhaal en het is voor mij een verademing dat ik niet al 's morgens weet dat het er vanavond weer van moet komen,of dat ik met een gerust hart kan zeggen dat ik geen zin heb. Hij is een schat en we hebben het fijn met elkaar in bed, maar die totale overgave.... ik ben het kwijt. Ik accepteer dat het klaarkomen niet lukt. Misschien na een tijdje, als ik nog meer vertrouwen kan dat hij niet zo wordt als mijn ex.
Ik kan je geen tips geven maar wel met je meevoelen.

Viebje

Viebje

24-08-2012 om 10:46

Ik gebruik

een hulpmiddel. Een massage vibrator. Ik kan mij moeilijk ontspannen en een orgasme is helemaal moeilijk. (slechte ervaringen gehad) maar door gebruik van zo'n vibrator kan ik mij beter ontspannen en heb bijna altijd wel een hoogtepunt.
Misschien is dat een idee?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.