Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-07-2020 om 08:56
Mijn dochter van 5 zit echt vaak aan haar vagina te friemelen te strelen als ze op de bank tv kijkt of op haar tablet een filmpje kijkt.
Bij m'n andere dochter die wat ouder is heb ik dat echt nog nooit gezien .
Moet ik er wat van zeggen of toch een gesprekje aangaan met haar?
Welke ouder herkent dit bij hun eigen kids van rond die leeftijd of heeft dat meegemaakt?
10-07-2020 om 07:01
Goed gedaan
Mijn dochtertje had ook die fase dat ze onbewust ging voelen enzo maar heb gezegt toen van niet waar andere kinderen bij zijn alleen thuis privé .
Ze zijn zich op die leeftijd niet bewust dus niks sexueels zegmaar .
14-07-2020 om 13:06
Deed mijn dochter vroeger ook
Wat u omschrijft deed m'n dochter rond die leeftijd ook en heb toen met een kinderopvoedkundige gesproken maar dat komt vaker voor
Alleen moet je je dochter duidelijk (zo heeft men toen verteld) dat ze dat niet moet doen met anderen erbij of op school of als je bij vriendinnetjes speelt .
Gewoon privé is geen probleem
22-07-2020 om 05:37
Geen probleem van maken
Mijn dochter deed dat vroeger ook dat voelen daar en ze is nu een stuk ouder doet het niet meer ja vast in bed omdat ze puber is maar dat hoort er ook bij dus laat gaan
Ze worden er niet slechter van ze zijn alleen maar hun lichaam aan ontdekken op die leeftijd
Praat met je kind en zeg dat het niks verkeerds is en dat ze het niet moet doen met anderen erbij en op haar kamer de beste plek is als ze er behoefte aan heeft
Het heeft niks met sexueels te maken op deze leeftijd tenslotte
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.