Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-07-2015 om 20:32
Sorry, ik had dit onder een bestaand topic geplaatst hier opnieuw
Ik wil mijn verhaal even kwijt en ik hoop op zinvolle reacties.
Mijn man vindt onze seks saai en heeft daarom de laatste tijd minder zin.
Sinds bijna een jaar geleden zijn onze beide kinderen het huis uit om te gaan studeren. Mijn man heeft erg naar dat moment uitgekeken. Hij zag het helemaal zitten dat we weer met z'n tweetjes onze eigen gang zouden kunnen gaan zonder rekening te houden met de kinderen. Voor mijn man had dat "onze eigen gang gaan" ook een sterke seksuele lading. Het leek hem heerlijk om een lekker nummertje te kunnen maken wanneer we zin zouden hebben. Vanaf het begin dat we weer met ze tweeën waren, nam mijn man vaak het initiatief met nieuwe seks-experimenten. Hij wilde seks alle plaatsen in huis behalve de slaapkamer. Wil ook allerlei dingen opnieuw proberen. Net zoals vroeger voordat de kinderen er waren.
Mijn man en ik kennen elkaar van onze studententijd, we zijn elkaars eerste en enige liefdes en sekspartner. Tot we kinderen kregen hebben we ons volop uitgeleefd op het gebied van seks en we hebben ook heel veel dingen geprobeerd. Na mijn zwangerschappen is mijn seksbehoefte veranderd. Elkaar heel stilletjes strelen en lang knuffelen, en gewone seks in bed vind ik meer dan voldoende. Ik heb niet meer de behoefte aan rare standjes of gekke sekstoestanden op rare plaatsen in huis of elders, seksspeeltjes of opwindende kleding. Dat soort dingen hoeven voor mij niet meer. Maar mijn man heeft die behoefte wel en heeft allerlei voorstellen gedaan. Heel vaak heb ik die voorstellen afgewezen. Gelukkig blijft mijn man niet aandringen. Maar, omdat ik niet altijd de spelbreker wilde zijn heb ik sommige dingen toch wel gedaan. Maar dan zat ik toch niet echt in mijn comfortzone. De laatste tijd neemt mijn man steeds minder initiatief tot seks, eigenlijk doen we het steeds minder vaak. Daar hebben we over gesproken. Mijn man vind onze seks saai, en hij snapt niet waarom ik zo geremd ben. Hij zegt dat hij er steeds minder plezier aan beleeft aan seks omdat ik zo geremd ben. Ik snap het zelf ook niet. Ben ik te nuchter geworden, zijn het de signalen van de naderende overgang (ben 43).
30-07-2015 om 15:53
als
Als er maar een plan uitkomt dan maakt het niet uit van wie het komt. Van man werkte het niet, van vrouw lijkt het te werken dus uiteindelijk toch een win-winsituatie en daar gaat het om.
23-08-2015 om 17:40
Terug
Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie met ons tweetjes voor het eerst zonder kinderen. Een huisje in Z-Franrijk met veel privacy. We konden de hele dag ongegeneerd in ons blootje lopen. De vrijheid, rust en ontspanning hebben ons goed gedaan.
@hortensia @tokkie Mijn man is geen type dat gaat zitten mokken. Hij heeft aangegeven dat hij meer wilde experimenteren. Zelf ben ik niet zo'n experimenteerder. Wat bij ons goed werkte is samen hardop fantaseren over seks. De een begint met een bepaalde situatie en je vult elkaar om beurten aan. Zo creëerden we samen lange hele opwindende fantasieën die we ook wel eens hebben uitgevoerd.
21-09-2015 om 11:03
Hoi Anne M.
Hallo Anne M., vaak is de gedachte mooier en fijner dan de realiteit.
Voor mij is intimiteit waaronder ook seks iets wat je hele leven doorgaat maar door veel zaken beinvloed kan worden.
Je geeft aan dat je man veel initiatief nam en nu niet meer... waarom neem jij dan niet het initiatief vraag ik me af?
Of geef aan dat je man initiatief moet nemen als jij zin hebt..?
Als een vrouw zin heeft en veroverd wil worden kan ze dat subtiel laten weten en anders heel duidelijk dat ze geil is...
Whatsapp of mail je man desnoods een opwindend verhaaltje...of kleed je uitdagend en sexy dan snapt ie het wel denk ik...
Mocht je sexleven inkakken en je man door wat voor reden minder zin in seks hebben dan jij kun je ook de spanning samen met je man of zonder je man gaan zoeken....
Succes en sterkte.
Rick
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.