Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-01-2022 om 14:11
Goeiemiddag allemaal,
Omdat ik weinig ventileermogelijkheden heb in de eigen omgeving, wou ik graag mijn verhaal even posten op dit forum. Wie weet komen er wel wat ervaringen van jullie naar voor waar ik wat aan heb
Zoals de titel zegt: mijn man geeft de laatste tijd vaak te blijken dat hij snakt naar het contact met andere vrouwen. Wij zijn samen sinds we 18 jaar oud waren (nu 31), waarbij ik mijn man zijn eerste relatie ben. Ikzelf had een kortdurende relatie voor hem, maar niks serieus.
Sinds we nieuwe vrienden hebben, die vrij open over seks praten, brengt mijn man steeds vaker naar voor dat hij zich afvraagt hoe het zou zijn met een andere vrouw. Wat het voor mij moeilijk maakt, is dat hij zich vooral lijkt te focussen op die ene vriendin. Als ik hem voorstel om erover te praten of samen te bekijken wat de mogelijkheden zijn (open relatie/swingen/...), hoeft het allemaal niet meer. Hij neemt zichtbaar afstand, we hebben minder seksueel contact en hij vergelijkt ons constant met anderen. Nu hij letterlijk zei dat hij opgewonden raakt van de seksueel getinte gesprekken van die vrienden, omdat de vriendin in kwestie 'knapper' is, werd ik helemaal onzeker...
Ik zie mijn man graag, en wil gerust mee exploreren wat hij nodig heeft om zich weer goed te voelen, maar heb zelf eigenlijk geen nood aan contact met andere mannen.
Zijn er mensen die de stap naar een open relatie/swingen gezet hebben? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe hebben jullie het gesprek met elkaar aangegaan?
01-02-2022 om 19:10
Ja, het moet dus voor beide werken, althans, beide toestemming geven. en bij mij heeft het helemaal niets met meer of minder zin te maken. gewoon. eens wat anders....
03-02-2022 om 18:54
Openhartig ja, dat is je man, en tegelijk knap ongevoelig. Hoe zou hij zich voelen als jij ze zo opstelde? Hij hengelt eigenlijk gewoon naar jouw toestemming om eens seks te hebben met deze vriendin. Nou, en dan? Wat ziet hij als vervolg? Praat eens serieus verder.
Dat 'hete gesprekken' leiden tot wensen en fantasieën, dat is niks nieuws. Maar er ook wat mee doen, kan gemene brokken geven. Dat ervoor over hebben voelt eerder als zelfdestructie (voor jou dus) dan als liefde (veel voor de ander overhebben).
Goed om dit serieus aandacht te geven, want als jullie een lang leven voor de boeg hebben, kan deze kwestie herhaaldelijk terugkeren.
11-02-2022 om 17:57
Dus je man wil vreemdgaan, met jouw toestemming.
Zie jij dat wel zitten?
Wil jij zelf ook iemand anders uitproberen? Vindt hij dat ook een goed idee? En daarna? Nog eens een ander stel zoeken, met deze mensen verder?
Veel vragen.
11-02-2022 om 18:40
Misschien moet je gewoon eens melden dat je het deze week hebt uitgeprobeerd, een andere man, en dat je het toch niet zo ziet zitten.
Ik denk net als de rest dat je man verliefd is op deze dame en toestemming wil om seks met haar te hebben.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.