Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

meinona

meinona

09-07-2013 om 13:53

Libido weg na hysterectomie

2 jaar geleden is mijn baarmoeder verwijderd ivm een gezwel. Sindsdien is mijn libido volledig weg. Ik kan nog wel een orgasme krijgen en vrij ook nog wel met mijn man, maar de zin en de lust zijn verdwenen.
Wie weet of daar nog iets aan te doen is? Of moet ik mij er bij neerleggen dat dit hoofdstuk voor mij afgesloten is. Ik ben eind 30...

Monique D*

Monique D*

09-07-2013 om 15:11

Een paar vraagjes

Je kan dus wel een orgasme krijgen, maar het libido is verdwenen.
Zijn de eierstokken ook verwijderd? Ben je daardoor in de overgang gekomen? Misschien is het libido daardoor verdwenen?
Gebruik je medicijnen?
Heeft men de baarmoedermond wel laten zitten?

meinona

meinona

09-07-2013 om 19:50

Antwoorden

Nee, de eierstokken hebben ze laten zitten en de baarmoedermond ook (de baarmoederhals is wel weg). Ik gebruik geen medicijnen.
Een paar maanden voor de operatie heb ik een injectie gehad waardoor ik tijdelijk in de overgang kwam. Toen had ik wel last van opvliegers enzo, maar het had geen invloed op mijn libido. Echt helemaal niet. Na de operatie heb ik lang moeten herstellen en is de 'zin' nooit meer teruggekomen..

Saskia

Saskia

10-07-2013 om 11:34

Ook zo

Ik heb precies dezelfde ervaring, ook hysterectomie gehad maar vrijen, geen zin meer in. Bij mij speelt er echter ook een soort midlife crises mee: mijn gevoelens voor mijn man vallen nu meestal in de categorie "maatje-huisgenoot-vriend", maar verliefd of kriebels, heb ik niet meer. Vrijen met hem is ook niet meer echt fijn: ben minder vochtig, kan minder goed orgasme bereiken, en dat alles maakt dat ik een vrij laag libido heb. Dus ik heb het al bijna een jaar niet meer gedaan. Het jaar daarvoor drie keer of zo. Jammer, want ik zou er graag weer van willen genieten. Ik vraag me wel eens af of ik niet eens met iemand anders moet vrijen, van wie ik wel kriebels krijg, om te zien of ik er dan nog wel zin in heb. Maar ja, dat gaat ook niet op commando.

Als je zeker weet dat het niet aan je relatie ligt (hoe gek ben je nog op je man), kun je naar een huisarts of een sexuoloog. Als het wel aan je relatie ligt en je wil er wat aan doen, is een relatietherapeut of psycholoog misschien een idee. Ik heb dat voor mezelf ook al bedacht, maar weet nog niet waar te beginnen, durf de stap nog niet te zetten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.