Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

PandorasBox

PandorasBox

04-05-2013 om 18:33

Leeftijd en libido

Ik ben 48, getrouwd, 2 kinderen en al jaren lang weinig activiteit tussen de lakens gehad, helaas. Een van de redenen is dat man en ik niet in hetzelfde bed slapen sinds de geboorte van onze jongste, nu 9. Man snurkt vreselijk, ik slaap niet en ben de volgende dag niet te genieten. Beter voor iedereen zo, behalve dan voor ons seksleven. 1x per maand onder de douche gebeurt het misschien nog. De aantrekkingskracht is er haast niet meer, ik vind man onverzorgder geworden en hem daarop wijzen, hoe zachtjes ook, werkt niet meer. De kinderen, werk, routine houden ons bezig en bij elkaar maar het is niet veel meer, voor mijn gevoel. En nu nadert mijn 50ste verjaardag en lijkt het wel een soort midlife crisis: ik moet de hele dag aan seks denken, ben er erg mee bezig. Zelf, met mezelf, als het echt echt 'erg' is bespring ik zo ongeveer man en ik kijk graag en fantaseer graag over andere mannen. Wat is dit? Ik heb altijd erg van seks gehouden en genoten, dus erg vind ik het niet maar ik kom in mijn huidige situatie niet echt aan mijn trekken. Maar wat zijn dat nu precies voor trekken, zoveel méér dan voorheen? Is het een hormonenverandering die de overgang aankondigt? Moet ik er nu an genieten en/of gaat het wel weer over? Ik wil genieten, maar dan liefst veel, vaak en graag. Is dit herkenbaar? Of gek...?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
moi

moi

04-05-2013 om 19:20

Hetzelfde

Ik ben 40 en ik zou precies dit geschreven kunnen hebben. Ik mis het zo erg. De eerste 10 jaar ofzo dat we samen waren was alles heel erg goed. We proberen soms nog wel eens wat maar het is echt slecht dan.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

05-05-2013 om 16:15

Snurken

Al eens geprobeerd om iets aan het snurken te doen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tigress

Tigress

05-05-2013 om 16:38

Herken het niet, maar...

Misschien, omdat je de overgang nadert, is dit misschien een teken dat je niet meer bang hoeft te zijn zwanger te worden. Dat zelfs je lichaam je verteld dat 'het'nu gewoon mag, voor de lol. En de lol heb je gemist. Is er iets aan dat snurken te doen?

Tigress

Tigress

05-05-2013 om 16:41

Als de zachte weg niet helpt, dan de harde maar. Vertel je man in ronde woorden dat je het fijner vindt als hij zich beter verzorgd. Hints begrijpen ze soms echt niet.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

09-05-2013 om 12:33

Precies....

het snurkprobleem is in feite opgelost. Al;s je niet samen slaapt en je vindt elkaar wel aantrekkelijk dan vind je elkaar echt wel. Ik wil nog een stapje verder gaan dan Tigress: ik zou van hem eisen dat hij zich beter verzorgd. Waar ik je verder niet over hoor, zijn de behoeftes van je man. Is er nog wel belangstelling?

PandorasBox

PandorasBox

14-05-2013 om 22:04

Behoefte

Dank voor jullie reacties.
Hinten naar of ronduit vragen om betere verzorging helpt weinig. Haar wassen, 1x per 3 of 4 weken. Elke ochtend douchen heb ik al om moeten vragen en doet hij nu wel.
Zijn behoefte ligt lager dan die van mij. Ik wil vaker, alleen niet meer met hem. Ik lig echt niet lekker met mijn neus in dat haar. Of onder zijn gestrekte oksels. Sorry voor de details..
Dat mijn lichaam aangeeft 'het hoeft niet maar mag wel', die is leuk! Had ik nog niet bedacht.

'Oplossing' voor snurken is inderdaad apart slapen, we hebben alles geprobeerd. Knijpers, sprays, kussens, tot en met een operatie aan toe. Niets helpt.
Ik had echt andere verwachtingen van een relatie, wilde veel meer gezamenlijk doen maar op deze manier worden dat er geleidelijk steeds minder. Niet alleen in maar ook buiten de slaapkamer heeft het dat als gevolg.

Kees Jansen

Kees Jansen

16-05-2013 om 09:47

En hij?

Hoe blij is hij met de relatie? En denk je dat te weten, of weet je dat?

Brave Hendrik

Brave Hendrik

26-05-2013 om 06:31

Hoe is het nu?

Hallo PandorasBox,
Ik lees net pas het draadje. Ben benieuwd hoe het met je is.
Klinkt mij als een relatiecrisis die er onder sluimert. Zou die overgaan als jullie en niet samen mee aan de slag gaan?
Succes

PandorasBox

PandorasBox

26-05-2013 om 18:11

Heren

Of hij blij is met de relatie weet ik niet. We hebben weinig contact. Hij lijkt tevreden te zijn, en mijn ontevredenheid niet op te merken. Alhoewel hij daar de laatste tijd haast niet omheen kan. Want ja, die relatie crisis sluimert inderdaad. Maar als hij dat niet ziet, krijg ik hem dan wel mee om ermee aan de slag te gaan? Eigenlijk is het al te laat.. ik heb geen zin meer om er energie in te steken.

Brave Hendrik

Brave Hendrik

27-05-2013 om 12:49

En nu?

Geen zin meer om er energie in te steken.
Wat ga je nu doen?
Wachten tot je een chagerijnige oude vrouw geworden bent of het heft in eigen handen nemen.
Dit klinkt confronterend, maar is alleen bedoeld om je wakker te schudden. Zelf zit ik in een vergelijkbaar schuitje en zit er al een jaar tegen aan te hikken om stappen de nemen naar het inrichten van mijn eigen leven. Is niet makkelijk en gaat niet van zelf. Zoek medestanders die je kunnen helpen je gedachten op een rijtje te krijgen en ondersteunen als het nodig is.
Succes

PandorasBox

PandorasBox

30-05-2013 om 18:50

Heft in eigen handen

Dat is precies waar ik nu mee bezig ben: medestanders zoeken, de praktische stappen inventariseren. Woning zoeken, hypotheek dingen uitzoeken, niet echt opbeurend in deze slechte huizenmarkt. Ik heb niet zoveel te kiezen, met mijn kleine inkomen maar liever krap en gelukkig dan die chagrijnige oude vrouw worden.. Dat kan altijd nog.

En jij, Brave Hendrik, welk zetje heb jij nodig?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.