Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Femme

Femme

16-01-2013 om 11:31

Hekel aan... alternatieven?

Ik heb er een hekel aan om de vagina 'kut" te horen noemen. "Kut" staat in het taalgebruik voor veel vervelends en dat kan ik maar moeizaam associëren met een lichaamsdeel dat me veel plezier geeft en waaruit mijn kinderen zijn geboren.
Zo vind ik 'lul" ook een naar woord voor penis. Een lul van een vent of iets heel erg lullig vinden staat net zo in verhouding met iets negatiefs. Een bedpartner die het over kut en lul heeft vind ik persoonlijk een afknapper.
Welke alternatieven hebben jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Piemel makkelijk

Ik vind piemel een goed woord, niet te
Medisch en niet vulgair. Met de damesattributen vind ii t lastiger. Ik hanteer bij mijn dochter 'spleetje' en soms 'plassertje' hoewel ik vind dat dat laatste de lading niet dekt, zeg maar.
'Pipi' vind ii ook wel leuk. En wel eens van 'vagijntje' gehoord, maar al deze benamingen vind ik geschikt voor vijfjarige meisjes.
Niet voor mijn eigen edele onderkantje.

Hombre

Hombre

16-01-2013 om 20:23

Kutje

Het 'je' erachter maakt het gelijk minder vulgair.
Maar waag het niet om 'tje' achter piemel te zetten

Tuthola

Tuthola

16-01-2013 om 22:08

Lipjes

Man noemt het lipjes. Ik vind het zo vreselijk lief klinken dat we het hebben gehouden, ook naar de kinderen toe.

Spleetje maar...

Naar de kinderen noemen we de vagina spleetje. Maar dat gebruiken we niet voor de volwassen uitgave. Mijn man heeft gewoon een piemel, in alle situaties. Geen idee wat ik eigenlijk heb. Ja een vagina, maar in bed gebruiken we dat woord niet. We praten sowieso niet zoveel in bed, althans als we seks hebben. Goede vraag...

Anke

Anke

18-01-2013 om 10:46

Verzinnen

Normaal is het hier piemel en spleetje, zeker naar de kinderen toe.
Wij wilde ook lievere namen verzinnen, we zijn er op een bepaald moment eens goed voor gaan zitten: vrije associatie met geslachtsdelen en sekls. We zijn allebei woordnerds, en we hebben een hilarische middag gehad! We gebruiken nu meestal "speelgoed" (voor hem) en "honingpotje" (voor haar). Maar we hebben er nog heel wat meer achter de hand.

AR

AR

24-01-2013 om 13:46

Hangt af van de situatie

Ik het dagelijks spraakgebruik mijd ik de schuttingtaalwoorden. Maar als ik sexueel opgewonden ben kan het mij niet grof genoeg zijn, dan is het pik en kut/scheur/preut/neukspleet/grot of elk ander grof en goor woord dat mij te binnen schiet.
Bij de sexuele voorlichting vagina, vulva de meer nette termen. Maar anders was het gleufje of spleetje. Mijn zus heeft het weleens over fleem, of flamoes, maar dat vind ik zulke rare woorden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.