Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Grijze Doos

Grijze Doos

18-07-2013 om 21:18

Fifty shades bingo: alleen voor wie het boek kent

Nou. Na zoveel lyrische verhalen over hoe de Fifty Shades-serie het echtelijk samenzijn van half OO nieuw leven had ingeblazen, moest het er maar van komen. Ik heb deel 1 gelezen. Ondanks dat het een flutboekie is, iets van 200 bladzijden met groot lettertype, deed ik er meer dan een week over. Dat kwam helaas niet doordat ik na elke drie bladzijden mijn man besprong voor een urenlange vrijpartij. Het had meer te maken met mijn snel stijgende irritatie over zowel schrijfstijl als inhoud. Dat ik het heb uitgelezen, zegt niks. Ik lees bijna alles uit behalve James Joyce.
Gelukkig kreeg ik alsnog een lumineus idee. Het boek is dermate repetitief dat je als vanzelf gaat nadenken over de ultieme Fifty Shades Bingo. Vandaar dit voorzetje, anderen mogen gerust meedoen.
Het spel is simpel. Er is maar een regel: neem een borrel (of google Brad Pitt in zijn nakie of knijp je eigen vent in zijn bil of verzin zelf iets) als:
1. De mannelijke hoofdpersoon (Hij) een broek draagt die heel aantrekkelijk om/van zijn heupen hangt.
2. De vrouwelijke hoofdpersoon (Zij) op haar lip bijt.
3. Hij zeurt dat Zij niet op haar lip moet bijten, want daar wordt-ie zo geil van.
4. Zij moeilijk doet over een cadeau.
5. Zij daar beneden heerlijke krampen voelt zodra Hij ten tonele verschijnt.
6. Er sprake is van een onzegbare/onweerstaanbare elektrische aantrekkingskracht tussen Hem en Haar.
7. Zij door zijn borsthaar wil kroelen, maar dat niet mag.
8. Zij iets denkt met het woord "holy" erin: Moses, crap, shit etc.
9. Hij een wit linnen overhemd draagt.
10. Zij een onwaarschijnlijk orgasme heeft. Onwaarschijnlijk als in: de vijfde binnen een kwartier en alleen omdat-ie in haar oorlel bijt (ofzo).
11. Zij haar innerlijke godin erbij haalt.
12. Hij en Zij over en weer kibbelen over wie wie betoverd/behekst heeft.
13. Hij moppert dat ze te weinig eet. (Halloooo, ze heet Ana. Nuff said.)
14. Hij of Zij met de ogen rolt, waarna dat weer een heel discussiepunt wordt, want als Zij het doet krijgt ze een pak slaag en daarom is het niet eerlijk als Hij het doet.
15. Zucht.
Okee, wie doet mee?

Biene M.

Biene M.

18-07-2013 om 21:30

Hahaha!

Leuk, maar ik ga het toch niet lezen (gedeelde smart is half orgasme?)

krin

krin

18-07-2013 om 22:30

Je begrijpt vast

dat deze bingo-termen mij de lust tot lezen schielijk ontnemen?
En Joyce niet uitgelezen? Tsk. Dat is pas erotiek

Taartdoos

Taartdoos

18-07-2013 om 22:34

Mooi!

Ik begrijp dat dit een samenvatting is. Fijn! Ik hoef het boek dus niet te lezen en gok, dat dat ook voor de overige delen geldt

+ Brunette +

+ Brunette +

18-07-2013 om 23:01

Goed samengevat, grijze doos!

Toch vond ik deel twee wel een stuk beter (lees: een stuk minder slecht) dan deel één. Ik ben zelfs in deel drie begonnen maar opeens lagen er andere boeken op mijn nachtkastje.

kastanjet

kastanjet

18-07-2013 om 23:56

Haha, leuk!

Ik heb deel 1 en deel 2 gelezen in het Engeld (tot halverwege) en ik had zo'n zin om die meid een schop onder haar kont te geven (vindt ze waarschijnlijk niet eens erg).
Elke keer als ik las over haar inner goddess zag ik die reclame voor me van Dubbelfriss met die jongen met zo'n klein mannetje op zn schouder dat 'Zoenen, zoenen!' roept.
Kortom, niet aan mij besteed!

rowan1

rowan1

20-07-2013 om 07:49

Zijn er andere betere ero romans

Ik heb deel 1 gelezen en me rot gelachen. Ik vond het bouquetreeks niveau. Maar zijn er mensen die vergelijkbare betere erotische romans hebben gelezen.?De winkel ligt er nu vol mee. En liefst niet over het onzekere eenvoudige meisje en de rijke zakenman/ dokter/ leraar, enzovoort, maar gewoon over een knappe sterke vrouw.

rowan

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

20-07-2013 om 11:36

Oh, gelukkig!

Ik voelde me al zo wereldvreemd omdat ik niet verder kwam dan de eerste helft van deel 1! Ik heb echt geen hoge literaire eisen en van een potje erotiek ben ik ook niet vies, maar mên... Wát een pulp!

Het is gewoon hetzelfde als de boeketreeks, Mills & Boon en zo. Die kan ik ook al jaren niet meer verdragen. Over die zogenaamd onafhankelijke dames die zich als een beest laten behandelen door arrogante heren, wel eerst protesteren maar letterlijk en figuurlijk door de knieën gaan als hij haar hard op de mond kust (ik zou dat eerder aanranding noemen en de vent die me dit zou flikken krijgt een oogvijg of een knietje, afhankelijk van mijn stemming) en vervolgens bereid zijn al zijn nukken en grillen te vergeven, zolang ze zijn heupen maar tegen de hunne mogen voelen.
Teiltje!!!

En dan komt opeens al dat grijs in de mode. Geen idee waarom deze luxe uitvoering van de Mills & Boon-reeksen opeens zo'n hit is. Is er iemand die dat uit kan leggen?

En voor de mensen die het wél leuk vinden: prima, moet kunnen er zijn heel veel fans, en ik vind het verrassend dat ik niet de enige blijk te zijn die het echt helemaal niks vond.

Knurf

Knurf

20-07-2013 om 11:56

Hier ook alleen deel 1

'Ik voelde me al zo wereldvreemd omdat ik niet verder kwam dan de eerste helft van deel 1!'

Hahaha, ik ook. Ik was zo opgelucht dat ze die vent eindelijk dumpt, dat ik echt geen behoefte had aan een deel 2 waarin ze hem weer terugneemt ...

Haha, die bingo!

Heerlijk!
En nee, ik heb geen letter vd 'grijze' boeken gelezen. Ik krijg kromme tenen van ieder boek (en irl ook, overigens) waarin een vrouw zich opstelt als zwak, weerloos of sla htoffer - al dan niet van haar eigen oerdriften. Hele thema sprak me niet aan, terwijl wat plezierige erotiek in een goed verhaal prima te pruimen (excsez le pun) is.

Geen idee waar de hype vandaan komt; in mijn omgeving wordt 't boek niet gelezen, of terzijde gelegd omdat het zo vreselijk slecht geschreven schijnt te zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Grijze Doos

Grijze Doos

20-07-2013 om 20:22

Rowan1

Aanrader: "Fermata" van Nicholson Baker.

Venus erotica

en ander werken van Anais Nin vind ik nog steeds erg goed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tigress

Tigress

21-07-2013 om 15:42

Geen letter van gelezen

Ik hoorde er over en dacht nee. Ik ben sowieso geen fan van al te uitvoerig beschrijven van welke seksuele handeling dan ook. In films wil ik ook altijd 'doorspoelen' naar het einde van een dergelijke scene (en je ziet eigenlijk niks hahaha)
Ik heb de serie Aardkinderen van Jean Auel (Stam van de holenbeer e.a.) Prachtige boeken maar er zijn stukken die ik doorblader tot 'het' weer gedaan is en ik verder kan met het verhaal. Auel schrijft niet vulgair of zo maar wel heel uitvoerig. Voor mij hoeft dat niet.

Ik was halverwege deel 2

En toen kreeg ik pas in de gaten dat er een deel 1 bestond. Die heb ik dan maar eerst uitgelezen, hopend dat er een interessant plot in verwerkt was, wat misschien in deel 2 was ingeslapen. Het erotisch bedoelde gedeelte vond ik allesbehalve opwindend en iets nieuws op dat gebied kon ik ook niet ontdekken. Gelukkig heb ik er geen geld aan uitgegeven (het boek dan, wel aan nieuwe dingetjes die ik ruim voor de grijze periode heb aangeschaft )

Fély

+ Brunette +

+ Brunette +

23-07-2013 om 16:49

Grijze doos

In aanvulling op je 1 t/m 15:

16. Hij ruikt heerlijk naar shampoo of douchegel.

Leony

Leony

24-07-2013 om 06:26

17,

Zijn haar zit in de war.

Grijze Doos

Grijze Doos

24-07-2013 om 12:37

Brunette en leony

Hoe kan ik die nu zijn vergeten, die geur van douchegel en dat haar in de war? Dank jullie wel!

wordt Zij geil als ze zijn blote voeten ziet

Knurf

Knurf

25-07-2013 om 20:46

Echt?

'wordt zij geil als ze zijn blote voeten ziet'

Tja, ik persoonlijk heb echt niks met voeten ...

komkommertijd

komkommertijd

26-07-2013 om 13:21

Veel beter boek

waar ik elke keer maar weer behoorlijk romantisch gevoel krijg is de serie van Diana gabaldon (de reiziger). Ondanks dat ze soms neigt naar wat herhalende teksten, is het super romantisch en komen er ook aardige scenes in voor qua sex, daar bij komt het dat het een supere serie is die je verslaafd maakt aan het boek en de personen! Goed geschreven.

Geertruida

Geertruida

26-07-2013 om 14:56

Via veronica magazine

Al jaren zijn we lid van Veronica, uit de tijd dat we 'jong, snel en wild' waren.. In het bijbehorend magazine staan nog wel eens aanbiedingen voor leden en dit keer kon je een gratis boek bestellen. Valentina en de donkere kamer, van Evie Blake. Dit is de omschrijving:

De erotische roman Valentina en de Donkere Kamer van auteur Evie Blake wordt wel de opvolger van de 50 Tinten grijs trilogie genoemd. Ook dit boek is het eerste deel van een serie van 3 romans. Het is spannender, minimaal net zo sensueel en goed geschreven. Heerlijk voor een mooie zwoele zomeravond!

Ik heb 't besteld ('t is gratis of niet..) en wacht op week 34, als 't geleverd wordt...

Door

Door

28-07-2013 om 07:02

50 shades; echt niet te lezen

Ik ben een enorme leesveelvraat; lees alle verpakkingen van eten van voor naar achter en minstens 100 boeken per jaar. Ook slechte als er op vakantie niks anders te krijgen is. Maar ik ben bij dit boek niet verder gekomen als hoofdstuk Vier. Wat een slechte meuk.

door

Sarcas

Sarcas

28-07-2013 om 13:50

@komkommertijd

Mevrouw Sarcas heeft de boeken letterlijk stuk gelezen. Aan flarden. Reepjes. Ook ik heb er een paar gelezen. Niet verkeerd. Alleen sommige latere delen kwam ik niet meer doorheen.

Je weet dat ze met een verfilming bezig zijn?

S.

Heee sarcas! ( volslagen o.t.)

Misschien heb je deze komkommertijd gelegenheid hier en daar mee te schrijven? Je werd genoemd ( haha, Koot n Bie) in de draad ' welke oudgedienden mis je).

Hoe is het trouwens met je studie? En met dochter?

komkommertijd

komkommertijd

29-07-2013 om 10:49

Sarcas

haha, ze was zeker niet aanspreekbaar Ik weet dat ze met de verfilming bezig zijn, ga er echter geen seconde van zien, bang mijn fantasie compleet te laten ruïneren.
Soms zijn de stukken (oorlog) wat minder maar omdat je zo verslingerd bent aan de personages, lees je ook hier eigenlijk met veel plezier doorheen. Ik heb ze ook opgegeten. Kan zo maar weer ineens deel 1 en 2 met smart uitlezen (en echt niet alleen om de s*x).

Blonde schone

Blonde schone

11-08-2013 om 14:14

Grappige uitspraak van mijn vriend

Ik ben begonnen in het tweede deel, daar zitten wel wat meer spannende elementen in (stalkers en pistolen) maar de seks is minder dan in deel een. Toch doet het wel wat met me, waarop mijn vriend (die eigenlijk heel moe was) van de week verzuchtte 'wil je dat boek niet meer lezen voordat we gaan slapen'. Hahaha

Bingo!

Ghegheghe, erg gelachen om je bericht. I'm in!

en 16. Ze haar vaginale balletjes draagt nadat hij in 1 zelfverzekerde ruk haar tampon eruit heeft getrokken.
(Of kwam dat maar 1 keer voor, gaaaap ik dacht vaker)

BORING! Maar ik zal wel een ijskonijn zijn ofzo. In vijftig tinten wit.

Tigress

Tigress

18-08-2013 om 13:48

Hahaha

Guttegut... nou weet ik heel erg zeker dat ik het niet hoef te lezen

Sarcas

Sarcas

06-09-2013 om 16:35

@bromvlieg (OT)

Hey Bromvlieg

Alles prima hier. Ben zojuist afgestudeerd (zit nog te wachten op een definitief eindcijfer scriptie, maar het is in ieder geval ruim voldoende). Dochterlief, inmiddels bijna 21 is voor een half jaar op kamers (een vriendinnetje is een half jaar het land uit en zij heeft voor die tijd de kamer overgenomen). Het leven is dus ineens ultra rustig! Behalve dan een drukke nieuwe baan in ruwweg mijn studierichting. Werken met autistische jongvolwassenen. Ik ben een gelukkig mens.

S.

Tigress

Tigress

07-09-2013 om 08:34

Sarcas (ot)

Gefeliciteerd met je afstuderen en je nieuwe baan. Heel veel plezier en succes daar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.