Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Hombre

Hombre

31-01-2013 om 13:09

Een filosoof over sex

Alain de Botton's kijk op het onderwerp van dit forum:

http://www.psychologytoday.com/articles/201212/12-rude-revelations-about-sex

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rode krullenbol

rode krullenbol

01-02-2013 om 15:31

Noem het feminien chauvinistisch van me, maar ...

Vanwaar een Brits filosoof aanhalen, als hier in Nederland op het terrein van seksualiteit een zeer deskundig docente valt te raadplegen?

Zie: www.liefdescursus.nl

Hombre

Hombre

02-02-2013 om 16:36

Simpel

Ik kwam een leuk artikel tegen en dacht ik deel het met jullie.

Ik zal het voortaan eerst even door het OO-discriminatiefilter halen:
- Geen mannen
- Geen buitenlanders
- Geen filosofen.

Is dat het of moet ik ook nog naar de huidskleur kijken?

krin

krin

02-02-2013 om 17:32

Hombre

Dank je wel. Ben erg gesteld op Alain de Botton.

Sancy

Sancy

02-02-2013 om 23:00

Ach

Ik zou het fijner gevonden hebben als jij je kijk op Alains verhaal ook gepost had, Hombre.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

03-02-2013 om 08:30

Tip

Voor wie het verhaal van De Botton aansprak, Stephen Fry heeft jaren geleden een essay geschreven met een soortgelijke strekking, "Masturbation is the Thinking Man's Television". Kan er helaas geen directe link voor vinden.

rode krullenbol

rode krullenbol

03-02-2013 om 12:21

And now for something completely different!

Pronken met andermans veren is een veelvoorkomende praktijk. Alain de Botton maakt er intensief gebruik van; Hombre zo af en toe; en wat te denken van vertolkers van door anderen geschreven liedteksten?


http://youtu.be/dZvtRx3gWac

Hombre

Hombre

04-02-2013 om 09:32

Sancy & rk

"Ik zou het fijner gevonden hebben als jij je kijk op Alains verhaal ook gepost had, Hombre."

Gelukkig blijft er altijd wel wat te zeuren over. Dan kun jij af en toe ook nog eens wat schrijven.

"Pronken met andermans veren is een veelvoorkomende praktijk. Alain de Botton maakt er intensief gebruik van; Hombre zo af en toe;"

Pronken met andermans veren is als je het zonder bronvermelding of link doet. Noem eens wat voorbeelden dat ik me daaraan schuldig zou hebben gemaakt...?

Hombre

Ik vind je op zich wel een aanwinst hier. Dus gewoon de rechtdoorvraag aan jou: wat vind jij precies van dat artikel? (en kunnen we dan ophouden met gezaag over filters enzo?)

Hombre

Hombre

05-02-2013 om 19:53

Leuk

Ik vond het een leuk artikel, vandaar dat ik het dacht te delen. Maar het is ook redelijk fragmentarisch en uiteenlopend dus het is lastig er een soort 'recensie' over te geven. Maar als iemand dat wel kan/wil, be my guest.

Hombre

Waar ik in het algemeen een discussie leuk van vind worden, is dat de topicstarter aangeeft wat er precies leuk of interessant aan is, of het artikel wellicht nieuwe inzichten geeft oid. Of waar zij/hij het juist totaal niet mee eens is en waarom. Dus niet zozeer een totale recensie, hoor.

rode krullenbol

rode krullenbol

06-02-2013 om 18:19

Een andere filosoof over seks en dergelijke


http://youtu.be/11nmx6Dv2cI

Pfff

Wat een 'gedoe' om iets wat gewoon heerlijk is om te doen en van te genieten. Vooral niet te ingewikkeld/moeilijk maken is mijn idee!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.