Seksualiteit

Hombre
31-01-2013 om 13:09
Een filosoof over sex
Alain de Botton's kijk op het onderwerp van dit forum:
http://www.psychologytoday.com/articles/201212/12-rude-revelations-about-sex

rode krullenbol
01-02-2013 om 15:31
Noem het feminien chauvinistisch van me, maar ...
Vanwaar een Brits filosoof aanhalen, als hier in Nederland op het terrein van seksualiteit een zeer deskundig docente valt te raadplegen?
Zie: www.liefdescursus.nl

Hombre
02-02-2013 om 16:36
Simpel
Ik kwam een leuk artikel tegen en dacht ik deel het met jullie.
Ik zal het voortaan eerst even door het OO-discriminatiefilter halen:
- Geen mannen
- Geen buitenlanders
- Geen filosofen.
Is dat het of moet ik ook nog naar de huidskleur kijken?

Sancy
02-02-2013 om 23:00
Ach
Ik zou het fijner gevonden hebben als jij je kijk op Alains verhaal ook gepost had, Hombre.

Mea Proefrok
03-02-2013 om 08:30
Tip
Voor wie het verhaal van De Botton aansprak, Stephen Fry heeft jaren geleden een essay geschreven met een soortgelijke strekking, "Masturbation is the Thinking Man's Television". Kan er helaas geen directe link voor vinden.

Hombre
04-02-2013 om 09:32
Sancy & rk
"Ik zou het fijner gevonden hebben als jij je kijk op Alains verhaal ook gepost had, Hombre."
Gelukkig blijft er altijd wel wat te zeuren over. Dan kun jij af en toe ook nog eens wat schrijven.
"Pronken met andermans veren is een veelvoorkomende praktijk. Alain de Botton maakt er intensief gebruik van; Hombre zo af en toe;"
Pronken met andermans veren is als je het zonder bronvermelding of link doet. Noem eens wat voorbeelden dat ik me daaraan schuldig zou hebben gemaakt...?

Genista
05-02-2013 om 10:32
Hombre
Ik vind je op zich wel een aanwinst hier. Dus gewoon de rechtdoorvraag aan jou: wat vind jij precies van dat artikel? (en kunnen we dan ophouden met gezaag over filters enzo?)

Hombre
05-02-2013 om 19:53
Leuk
Ik vond het een leuk artikel, vandaar dat ik het dacht te delen. Maar het is ook redelijk fragmentarisch en uiteenlopend dus het is lastig er een soort 'recensie' over te geven. Maar als iemand dat wel kan/wil, be my guest.

Genista
06-02-2013 om 09:51
Hombre
Waar ik in het algemeen een discussie leuk van vind worden, is dat de topicstarter aangeeft wat er precies leuk of interessant aan is, of het artikel wellicht nieuwe inzichten geeft oid. Of waar zij/hij het juist totaal niet mee eens is en waarom. Dus niet zozeer een totale recensie, hoor.

Schilderij
06-02-2013 om 20:20
Pfff
Wat een 'gedoe' om iets wat gewoon heerlijk is om te doen en van te genieten. Vooral niet te ingewikkeld/moeilijk maken is mijn idee!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.