Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Nanno

Nanno

11-09-2009 om 20:41

(bijna) altijd zin?

Meteen maar met de deur in huis vallen. Ik vraag me af, zijn er meer vrouwen die gewoon (bijna) altijd zin hebben en mocht ik eens geen zin hebben, dan heb ik dat vaak heel snel gemaakt. Soms lees ik hier berichten van mensen die eigenlijk bijna nooit zin hebben en dat kan ik me dat moeilijk voor stellen. Een leven zonder sex is voor mij zo ongeveer ondenkbaar. En dan bedoel ik niet alleen sex met partner, ik red me ook heel goed alleen.
Ben eigenlijk gewoon even benieuwd, het word bijna als normaal beschouwd dat een vrouw geen zin heeft. Is dit waar of is dit een vooroordeel? Wat is 'normaal' en wat is 'abnormaal'?

Groetjes,
Nanno

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dinges

Dinges

12-09-2009 om 10:57

Normaal bestaat niet

Tenzij je alles normaal wilt noemen. Er zijn mannen die geen behoefte hebben en vrouwen. Er zijn vrouwen die altijd willen en mannen. En alles wat er tussenin zit. Zolang jij en je partner het maar met elkaar kunnen vinden en er verder niemand last van heeft maakt het niet uit.

eens met dinges

eens met dinges

12-09-2009 om 12:11

Gezond?

Tjee ondeugend meisje, je gaat wel erg van jezelf uit. Je zou bijna denken dat er geen vrouwen meer zijn met een gezond libido??? Als een vrouw minder zin heeft dan jij dan is dat niet gezond?

weinig zin

weinig zin

12-09-2009 om 12:13

Ik niet

Ik ben zo'n vrouw die na 15 jaar huwelijk gewoonweg niet meer zo veel zin heeft in sex. Manlief wel, hij heeft altijd zin!
Neemt niet weg dat ik niet denk in termen als 'gewoon'. Ik vind het namelijk helemaal niet ongewoon of raar als iemand iedere dag (of vaker) zin heeft in sex. Ieder mens is anders.
Neemt niet weg dat het natuurlijk wel knap lastig kan zijn als je eigen behoefte en die van je partner uiteen lopen.

eens met dinges

eens met dinges

12-09-2009 om 16:09

Ondeugend meisje

Jij mag zoveel zin hebben in seks als je zelf wil en de behoefte aan een paar keer per week seks zal ik niet abnormaal noemen.
Maar jij neemt woorden in je mond als gewoon een paar keer in de week, dat vond ik normaal, een gezond libido. Daarmee zet je mensen bij wie dat anders is in een -ongezonde- en -abnormale- hoek. Je neemt jezelf als uitgangspunt voor wat normaal en gezond is door te zeggen 'Je zou bijna denken dat er geen vrouwen meer zijn met een gezond libido.'
Van je vriendinnen is er maar ééntje 'die toegeeft dat ze de sex mist.' Volgens jou zijn die anderen dus óf oneerlijk óf hebben een ongezond libido? Leuke vriendinnen heb jij dan.

Polly Shearman

Polly Shearman

12-09-2009 om 18:27

Beide ervaren

Tijdens mijn zwangerschappen gewoon nauwelijks sex gehad. Ook niet gemist. Al dat gedoe aan mijn lijf. Bleeh. Maar als ik niet zwanger ben. Hoe meer sex ik heb. Hoe meer zin ik ook heb. Ik weet dus hoe het voelt om niet te willen en hoe het voelt om er geen genoeg van kunnen krijgen. Groet polly

Nanno

Nanno

12-09-2009 om 20:10

Ondeugend meisje

Je slaat de spijker best wel op zijn kop, voel me soms ook zo alleen staan in mijn gevoelens, de enige geluiden die ik om me heen hoor en die je ook vaak hier leest zijn van vrouwen die geen of weinig zin hebben.
Dan vraag ik me wel eens af: ben ik nou zo abnormaal dan? Ik ben een stuk jonger als wat jij zegt, maar ik heb welgeteld 1 vriendin die ongeveer hetzelfde libido heeft en voor de rest (inclusief zussen) hoeft het niet.

hoe vaak

hoe vaak

12-09-2009 om 20:35

Hoe vaak?

Hoe vaak is normaal ??
20 jaar geleden, toen ik huwde, was het zo ongeveer 3x per week
nu 20 jaar later is het ongeveer 1 x per week, maar we kennen elkaars lichaam heel goed, hij laat mij dan wel steeds zalig genieten !
(ik heb in lijn heel leven trouwens nog maar met 1 man gevrijd en er is ook een periode geweest dat het tussen ons wat minder zat en er enkele maanden maar zelden iets gebeurde)

Wisselend

Ik heb periodes gekend dat ik totaal geen zin had. Had te maken met de relatie (ernstig ingedut, irritaties). Ik kan me dus nog wel iets voorstellen bij vrouwen die sex hebben zodat hun man hopelijk de schuur opruimt of een lamp ophangt.
De laatste jaren heb ik geen last van gebrek aan libido, integendeel... Ik hang nu ook zelf de lamp op

LB

LB

14-09-2009 om 01:12

Herkenbaar

hoi, ik heb hetzelfde, altijd zin en anders wel te maken.... heb net ook een nieuwe titel geplaatst scheiden en toch sex...
Ik heb altijd zin, en dat weet mijn man ook.... en ook dat ik geen NEE zal zeggen....

Nanno

Nanno

14-09-2009 om 08:53

Vervelend is dat hè? Dat je geen NEE kunt zeggen, ik kan dat ook bijna niet en mijn partner weet dat ook heel goed, als we een keer oneningheid hebben gaat het ook altijd op die toer, probeer altijd stug nee te zeggen op dat soort momenten, maar dat houdt ik bijna nooit vol. We hebben periodes gehad dat het slecht tussen ons liep, maar de sex bleef goed! Heb zelfs wel eens gezegd, dat dat het enige was wat nog goed was.

Nanno

Nanno

14-09-2009 om 09:03

Ondeugend meisje

Dacht dat het aan mij lag dat ik het gevoel had dat iedereen in de verdediging schiet, maar ben dus niet de enige. En dat is nou wat in het dagelijks leven ook gebeurd, als je zegt dat je gewoon met veel plezier graag vaak sex hebt dan word je met hele rare ogen bekeken. Ik heb in mijn eerste berichtjes zorgvuldig de woorden gekozen, juist omdat ik niet wilde dat het één of andere discussie zou worden over wat wel 'ok' is en wat niet. Vind het gewoon raar dat (veel) zin hebben, bijna een 'zonde' is. En vraag me dus af of er meer vrouwen zijn die het zo ervaren. En ja, als ik mensen hoor zeggen dat ze weinig tot geen zin hebben dan is dat voor mij heel onwerkelijk, kan het me niet voorstellen.

Issey

Issey

14-09-2009 om 13:44

En hoe zit het bij lange relaties?

Leuk draadje! Mijn indruk is dat vrouwen stukken minder belangstelling voor sex hebben dan mannen. Ik heb een behoorlijk libido en krijg gemakkelijk zin als mijn partner wil vrijen. Er zijn wel eens periodes geweest dat het minder was (moe, bevallingen), maar het kwam altijd weer terug gelukkig. Wij zijn heel tevreden over ons sexleven.
Gisteravond had ik het met partner over dit draadje. Dat het mijn indruk is dat vrouwen vaak niet (meer) willen en mannen wel. Toen zei hij dat mannen dat ook hebben. Ik was zeer verbaasd. In lange relaties (meer dan 10 jaar of zo) schijnt het nogal eens voor te komen dat mannen de sexuele interesse in hun partner verliezen. Niet hun interesse in sex dus, maar in sex met hun vaste partner. Ik kan me voorstellen dat zoiets kan leiden tot een relatie waarin nauwelijks meer iets tussen de lakens gebeurt, of tot leuke bezigheden buitenshuis.
Zou het zo zijn dat er een relatie is tussen de lengte van de relatie en de kwaliteit van de sexuele relatie? Wat denken jullie?
Issey

Nanno

Nanno

14-09-2009 om 20:42

Het is gewoon fijn om te lezen

Dat het toch echt niet 'abnormaal' is!! Mijn partner en ik zijn bijna 12 jaar samen en het word bij ons (en bij mij) echt niet minder, eerder meer. Vind ik niet erg en man ook niet, plaag hem altijd dat hij een bofkont is

Nanno

Nanno

14-09-2009 om 21:29

Naar aanleiding van het bericht van issey

En het gesprek met haar partner. Zijn er hier ook mannen aanwezig die hun gevoel/idee over dit vooroordeel/ deze misvatting willen delen?
Want ik dacht altijd dat mannen ook bijna altijd zin hebben.

doornroosje

doornroosje

14-09-2009 om 23:01

Veel/vaak

ik vind dit een vreemde discussie. Alsof veel genieten van sex samenhangt met veel sex hebben en geen zin hebben samenhangt met weinig sex. Het kan ook nog anders: namelijk erg genieten van sex maar er niet wekelijks aantoe komen. Ik en mijn man (18 jaar bij elkaar)hebben een heerlijk gepassioneerd sexleven maar er gaan soms wel eens een paar weken voorbij dat het er niet van komt. Druk, niet thuis, moe, weg etc etc. Ik heb eerlijk gezegd nooit goed begrepen hoe mensen qua logistiek aan die 2 keer per week toekomen. Wij zijn al blij als we 2 avonden tegelijk thuis zijn. En als ik dan thuis ben, wil ik niet altijd sex.
Ik heb de discussie over "hoevaak" en wat daarbij normaal is nooit begrepen. Het is inderdaad waar dat er vrouwen zijn (ook onder mijn vriendinnen) die niet erg van sex genieten, ze zien het als "moeten". Toch sluit ik niet uit dat het bij deze vrouwen vaker gebeurt dan bij mij. Ik heb trouwens ook veel vriendinnen die wel erg van sex genieten, ik heb niet het idee dat daar een taboe op rust.
Doornroosje

Issey

Issey

14-09-2009 om 23:26

Sex als corvee

Doornroosje brengt een interessant punt in. De frequentie.
Wij maken wel eens grappen over het zogenaamde "landelijke gemiddelde". Er zijn weken dat we dat niet "halen". Het is geen moeten tenslotte. Maar als we sex hebben, dan genieten we daar zeer van.
We hebben wel eens vluggertjes. Wel zin maar niet laat willen gaan slapen. Maar heel uitgebreid komt ook voor. Veel kletsen en lachen tussendoor. Met de jaren (wij zijn 15 jaar samen) ontdekken we nog steeds dingen. Eigenlijk ervaren wij juist het bekende als een groot voordeel om nieuwe paden in te slaan.
Het lijkt me werkelijk afschuwelijk om sex als een soort "moeten" te ervaren. Dat kan voor de partner toch ook niet inspirerend zijn. Waar haal je dan nog je enthousiasme vandaan?
Issey

Nanno

Nanno

15-09-2009 om 09:20

Doornroosje

Ik ben dit draadje helemaal niet gestart om te ontdekken hoe vaak mensen sex hebben. Ik loop er zelf gewoon tegen aan dat ik veel zin heb, mij hoor je niet zeggen dat ik vaak sex heb met mijn partner, dat is namelijk heel verschillend. En er reageren hier ook vrouwen die geen partner en geen sex hebben, maar toch ontzettend veel zin. Ook ik heb wel bijna altijd zin en dat kan wel eens vervelend zijn bijvoorbeeld omdat er geen tijd of gelegenheid is.
Wat Issey zegt ben ik het helemaal mee eens.
'Het lijkt me werkelijk afschuwelijk om sex als een soort "moeten" te ervaren. Dat kan voor de partner toch ook niet inspirerend zijn. Waar haal je dan nog je enthousiasme vandaan? '
Als ik zou merken dat wij sex hebben omdat het 'moet' dan hoeft het voor mij niet meer. Mijn partner heeft wel eens geen zin en dan red ik mezelf wel, heb ik geen probleem mee en hij ook niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.