Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Beetje off topic over anticonceptie

Mijn zoon moet voor biologie, middelbaar onderwijs, een nieuw niet bestaand anticonceptie middel bedenken. Hoeft niet werkelijk uitvoerbaar te zijn. Hij moet er dan wel een korte presentatie over houden.

Wie heeft er een leuk, ludiek idee?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

23-01-2013 om 07:54

Leuker

Ik heb een leuker idee: laat je zoon zelf wat bedenken.

Maak je al zijn huiswerk voor 'm?

Ik zie het al voor me als hij straks bij zijn eerste baan z'n moeder moet bellen om te vragen hoe hij z'n opdrachten aan moet pakken

May

May

23-01-2013 om 11:43

Een hele oude..

Het asprientje... Tussen de knieen houden, dan kan er niets gebeuren...

Geertruida

Geertruida

23-01-2013 om 20:01

Kuisheidsgordel

Terug naar de riddertijd; de kuisheidsgordel (of een modernere variant daarop). Kan ie vast veel leuks over vertellen..

Rateltje

Rateltje

23-01-2013 om 22:01 Topicstarter

Meedenken

Het is niet zo dat ik zijn huiswerk maak. Hij kwam met het verzoek mee te denken, zoals ik jullie verzoek mee te denken. Ik vraag me wel af waar de vijandige reactie van Hombre vandaan komt??? Zelf te vroeg op het potje gezet vroeger?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mannenpil

Het eerste wat mij te binnen schiet is de mannenanticonceptiepil. Volgens mij al decennia onderwerp van onderzoek maar nooit op de markt gebracht.

Ik weet er het fijne niet van, maar mijn hypothese is dat vrouwen de regie niet uit handen willen geven en mannen geen gerommel willen in hun testosteron- huishouden. Leuk onderwerp trouwens!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

23-01-2013 om 23:20

Wat mij ideaal lijkt

Zaaddodend bier!

Rateltje

Rateltje

23-01-2013 om 23:28 Topicstarter

Hahaha

Zaaddodend bier is hier door zoon goed ontvangen!! Hij liet er direct zijn fantasie op los! Meer voorstellen zijn welkom maar zaaddodend bier staat hoog op de lijst!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

24-01-2013 om 13:51

Potje?

Ja, ja, meedenken. En straks met een hele zwik op een forum gehoorde ludieke oplossingen goede sier in de klas maken. Dat hij het aan tafel bespreekt lijkt me volstrekt normaal, maar dat mama op een forum ideeen gaat verzamelen gaat toch wel wat ver. Wat heeft je zoon hier straks nou van geleerd?

Dat mama alles oplost?
Dat je je huiswerk lekker door anderen kunt laten doen?

Geen wonder dat de universiteiten vol zitten met studenten die denken dat alles van je vriendjes of het internet overschrijven volstrekt normaal is. Hebben ze tenslotte van mama geleerd.

Mijn vijandige reactie komt in dit geval doordat ik even verder doordenk dan mijn neus lang is. Dat heb ik nl. wel geleerd, zelfstandig nadenken (ondanks het feit dat mijn moeder destijds ook wel eens een werkstuk voor me maakte).

Sancy

Sancy

24-01-2013 om 18:54

Nou hombre

"Wat heeft je zoon hier straks nou van geleerd?"
Hij leert in ieder geval om een opdracht te beginnen met een inventarisatie/brainstorm met input van ervaringsdeskundigen. Ik zou willen dat meer mensen dat hadden geleerd. Per slot van rekening hoeven wij het idee niet uit te werken of te presenteren, en zijn moeder ook niet. Zijn vader ook niet trouwens, die lijk je te vergeten.
"Geen wonder dat de universiteiten vol zitten met studenten die denken dat alles van je vriendjes of het internet overschrijven volstrekt normaal is. Hebben ze tenslotte van mama geleerd."
Ja, of van hun vader. En natuurlijk geldt het voor de overgrote meerderheid van de studenten hè?
"Dat heb ik nl. wel geleerd, zelfstandig nadenken (ondanks het feit dat mijn moeder destijds ook wel eens een werkstuk voor me maakte)."
Mijn moeder (en vader, en oudere brussen) hebben nooit werkstukken voor me gemaakt en toch heb ik zonder problemen een universitaire studie afgerond. Maar goed, jouw moeder deed dat wel. En toch kwam het goed met je. Dus er is nog hoop voor Rateltjes zoon.

Rateltje

Rateltje

24-01-2013 om 21:33 Topicstarter

Hoe het hier echt gaat

Mijn zoon is (gelukkig) een heel zelfstandig mens. Regelt zijn eigen huiswerk en zorgt dat hij zelf zijn zaken op orde heeft en zonder, dan aanvaard hij daar zelf de consequenties van.

Wel bespreken we zaken met elkaar, vooral tijdens eten aan tafel. En allemaal gooien we wel eens iets in de groep met de vraag ommee te denken. Iets wat ik ook regelmatig met mijn collega doe. Dingen voorleggen met het verzoek mee te denken.

In dit bewuste geval ging het over iets waar we al over hebben nagedacht met zijn allen. Net als een deel van de farmaceutische industrie waarschijnlijk want geboortebeperking is iets wat al lang speelt.

Ik leg het vervolgens hier neer en op een of andere manier is het voor Hombre de trigger geweest om zijn eigen frustraties hier af te reageren. Best vreemd eigenlijk???

Maar het grappige hieraan is dat juist mijn zoon een heel zelfredzaam type is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

25-01-2013 om 09:13

Modder gooien

"Ik leg het vervolgens hier neer en op een of andere manier is het voor Hombre de trigger geweest om zijn eigen frustraties hier af te reageren. Best vreemd eigenlijk???"

Natuurlijk, als iemand met een ander gezichtspunt komt dan reageer je met verdachtmakingen en termen als 'frustraties'. Over wiens frustraties hebben we het eigenlijk? Reageer je altijd zo op mannen?

(Moderators en andere meelezers, dit was ironie en geen serieuze vraag, ik zet het er maar even bij. Ik maak bezwaar tegen de aan mij gerichte kwalificaties door ze om te draaien en in het *absurde* te trekken.)

Maar ik ben natuurlijk de onredelijke partij

Het blijft een valide punt, of jullie het nou met z'n allen ontkennen of niet. Brainstormen? Prima. Als 'zoon' het hier zelf had gedaan, vooruit. Maar als zoon en moeder (en vader die was ik vergeten he, Sancy? Niet echt: want het is hier gevaarlijk om er van uit te gaan dat er een vader is, de scheidingen liggen hier nl. flink boven het landelijk gemiddelde) er ook nog eens een forum bij moeten halen om het huiswerk te maken? Dat's echt te gek voor woorden.

En ja, ik weet dat de studenten bij de examencommissie regelmatig beweren dat het juist goed is als ze met z'n twintigen een opdracht maken. Samenwerking is toch belangrijk? Maar dat was niet de opdracht. De opdracht was dat de opdracht individueel gemaakt wordt zodat de individuele kwaliteiten van de student getoetst kunnen worden en niet die van zijn Facebook vriendjes.

Tenzij de docent natuurlijk als opdracht had gegeven. Vraag het eens rond op het internet en vertel mij het resultaat. Dan heb ik niks gezegd.

Nou ehm

Je komt echt wel wat narrig over beste Hombre. Maar dat mag best, jiij moet immers ook met een vrouwmens samenleven

On topic: ach, het klinkt wel gezellig om er aan tafel over te kunnen praten zoiets. Ik hoop dat wij dat ook kunnen straks met onze pubers! Of ik ze dan ga verder helpen, dat zien we dan wel weer..

Sancy

Sancy

25-01-2013 om 17:18

Maar hombre

"(en vader die was ik vergeten he, Sancy? Niet echt: want het is hier gevaarlijk om er van uit te gaan dat er een vader is, de scheidingen liggen hier nl. flink boven het landelijk gemiddelde)"
Er is altijd een vader (tenzij overleden), al is er niet altijd meer een partner, toch? Of wil je beweren dat vaders geen rol meer spelen in het leven van hun kinderen als ze gescheiden zijn van de moeder?

Ja maar

Online om ideeën en tips vragen is toch wat anders dan iemands huiswerk maken?

Nog een idee: Een app die je kan downloaden waarop je precies kan zien of je partner op dat moment vruchtbaar is. Je mobiel geeft een sein van veilig of niet veilig.

Mari

Mari

26-01-2013 om 20:03

Huiswerk = off topic, toch?

laat degene die zich hier zo druk om maakt zelf een draadje in off topic beginnen over ouders die dat doen.
En daarnaast vind ik het nogal meevallen hoor, kan nog erg goed komen met die zoon. pff narrig gedoe inderdaad

Miepje

Miepje

27-01-2013 om 15:32

Leuke vraag

Jammer dat de geinige reakties hier onderbroken worden door totaal misplaatst gezeur van hombre, dat inderdaad, in een apart draadje thuishoort.

Hombre

Hombre

28-01-2013 om 10:09

Gezeur

Ik begrijp dus dat niemand hier het ook maar een beetje met me eens is? Eenmaal, andermaal...?

Zou ik dan toch van een andere planeet komen?

Tigress

Tigress

28-01-2013 om 10:41

Ehhh

Slakkenzout? Sorry Hombre!

Ik heb in een ander draadje platgetrapte slak gebruikt als (luchtige) synoniem voor vulva, alwaar hombre niet goed tegen kon. Maar in de context van deze topic is slakkenzout wel een aardige i.v.m. anticonceptie.
Zaaddodend bier is hilarisch!

krin

krin

28-01-2013 om 11:01

Verkocht!

Hombre, ik ben met je eens dat het huiswerk voor je kinderen maken tot een minimum beperkt moet blijven. Ik ben het alleen niet met je eens dat daar in dit geval sprake van is.
Voor mij was deze vraag te vergelijken met een feestje waarop Rateltje deze huiswerkopdracht in de groep gooit, gewoon omdat het grappig is om daarover te brainstormen. Ik neem aan, goed van vertrouwen als ik ben, dat de zoon Rateltje voor die tijd ook al zelf had nagedacht, en dat naderhand ook nog zal doen om een keus te maken en zijn plan te presenteren.
Ik zie het niet zo zwaar in, dus.

Hombre

jij geeft aan dat je moeder wel eens een werkstuk voor je heeft gemaakt. Terwijl Rateltje hier alleen maar naar een idee vraagt, de rest zal haar zoon gewoon zelf moeten doen.
Dus eerlijk gezegd; je lijkt wel een wijf, met je gezeur, moet je soms ongesteld worden?

krin

krin

28-01-2013 om 13:27

Grappig

Dat wordt Hombre veel vaker gevraagd dan de vrouwen hier - "moet je soms ongesteld worden? "

Hombre

Hombre

28-01-2013 om 13:44

Humor

"Dat wordt Hombre veel vaker gevraagd dan de vrouwen hier - "moet je soms ongesteld worden? "

Voor zover ik weet is dat de eerste keer. Maar al was het zo, wat zou dat dan bewijzen?

krin

krin

28-01-2013 om 15:31

Geen idee

Ik vind het bij vrouwen al een irritante dooddoener, eerlijk gezegd.
Als mijn man op een geërgerde opmerking van mij (en ik erger me alleen met reden, dat spreekt) zou reageren met die vraag, zou hij de wind van voren krijgen (zeker als ik PMS heb - o nee, dat bestaat niet meer).

rode krullenbol

rode krullenbol

28-01-2013 om 15:51

Wel een idee (@hombre)

Wat dat zou bewijzen?

Dat je een vrouw bent!

Hombre

Hombre

29-01-2013 om 13:51

Tja

Die beschuldiging heb ik wel eens eerder gehoord, maar waar men dat dan uit af zou leiden... Het is me een raadsel.

rode krullenbol

rode krullenbol

29-01-2013 om 14:21

Euh ...

Ik kan in dezen natuurlijk alleen voor mezelf spreken; dus laat ik dat dan ook maar doen:
die "beschuldiging" was slechts een grapje!

Zowel mannen als vrouwen (kunnen) beschikken over zaken als gezond verstand, intellect, een gefundeerde mening, kennis van zaken, inzicht, vaardigheden, vernuft, technische knowhow, anlyisch en wat dies meer zij. Ongesteldheid evenwel is nu eenmaal voorbehouden aan vrouwen.

rode krullenbol

rode krullenbol

29-01-2013 om 14:23

Correctie

"anlytisch" moet zijn "analytisch vermogen"

Hombre

Het is dat je jezelf 'hombre' noemt, en dat je af en toe nog even benadrukt dat je een man bent, maar uit de inhoud van je berichten is dat niet op te maken. Ook al denk je zelf misschien van wel. Je zou dus net zo goed een vrouw kunnen zijn.

Hombre

Hombre

29-01-2013 om 20:11

Jippox

Dank voor het compliment.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.