Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

ff niet

ff niet

24-03-2009 om 16:26

Andere lichaamsbeleving na keizersnede

Zijn er meer vrouwen die ervaren dat hun lichaam veranderd is na een keizersnede?
Alles lijkt anders te voelen, tot aan de beleving van seksualiteit toe. Ik heb meer kinderen, maar de jongste is geboren met een keizersnede. Voor mij is de beleving van seksualiteit na de laatste enorm veranderd. Het voelt allemaal niet meer zo intens, net alsof mijn lichaam het niet meer zo goed doet.
Eerst dacht ik dat het tussen mijn oren zat, maar het gevoel op mijn buik is niet meer zoals het was. Als ik ongesteld ben, heb ik geen last van krampen meer (dat is dan weer een voordeel), maar samentrekken gebeurt dus ook niet meer bij een orgasme. Verandert dat ooit nog weer terug?
De jongste is inmiddels ruim 1 jaar oud.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

25-03-2009 om 07:49

Wellicht ook door de zwangerschap zelf

Dat je buik zelf wat ongevoelig is kan idd door de sectio komen. Dat je menstruatie anders is kan ook door de zwangerschap komen. Ik ben 3 keer zwanger geweest, eerste 2 zijn meisjes de laatste is een jongen. En na mijn laatste zwangerschap is alles veranderd. Mijn menstruatie is sinds die tijd veel heviger geworden dan het ooit geweest is. En verder heb ik nu bijna 8 jaar later nog steeds het gevoel nooit meer de oude te zijn geworden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.