Religie en Spiritualiteit
Femmie1982
06-09-2021 om 18:29
Vormsel
Mijn dochter zat ik groep 8 en zal eigenlijk haar vormsel doen, we kregen in april een berichtje van de pastor of we interesse hadden om deze in mei te doen, of wilden we nog ivm corona even wachten. Mijn antwoord was dat ik het nog niet echt zag zitten in mei dus dat ik nog even wilde wachten maar dat mijn dochter het graag wilde doen. We doen het ivm weinig kinderen het altijd samen met een ander dorp.
Nu had ik er vorige week nog niets van gehoord dus ik besloot een berichtje te sturen met de status en ondertussen ook een berichtje te sturen naar een moeder van het andere dorp waarvan ik wist dat haar dochter het vormsel ook wilde doen.
Ik kreeg van die moeder te horen dat ze het vormsel over 3 weken al deden en ze het al vreemd vond dat mijn dochter er niet bij zat. Ze zal het met de pastor over hebben.
Na een paar dagen kreeg ik een berichtje van de pastor, omdat het deken die het vormsel doet een voorkeur heeft aan kleine groepen ivm corona hebben ze besloten dat het vormsel alleen in dat ander dorp gedaan word, en niet met ons dorp erbij, mijn dochter was de enigste ook. Maar ik hoorde dat er ook een kind van een totaal ander dorp wel aangesloten werd, dus super vreemd.
We kregen het voorstel van de pastor om toch mee te doen of in november met een viering van nog een ander dorp. Deze ronde meedoen leek mij niet echt zo'n goed idee meer want de voorbereidingen waren allemaal geweest en die vind ik ook heel erg belangrijk, daarvoor doe je het toch ook?
Dus besloten we om aan te sluiten met dat ander dorp in november, en omdat mijn dochter daar bij de scouting zit, kende ze ook de kindjes. Ze waren nog niet begonnen dus ik kon zo aansluiten. Gelukkig, opgelost. Er was verder nog niets gepland dus het kon ook even in overleg omdat mijn dochter nu op de middelbare zit en de andere zitten in groep 8 dus moesten ze even kijken hoe ze de bijeenkomsten gingen doen, omdat mijn dochter niet voor half 5 thuis zal zijn. Ik zal later meer horen (Vrijdag afgesproken)
Nu kreeg ik tot mijn grote verbazing net een berichtje dat ze donderdag een bijeenkomst hebben en ze een voorstellingsronde in de kerk hebben op zondag. Dus helemaal niets overlegd! Donderdag heeft mijn dochter al een belangrijke bijeenkomst ergens van waar ze ook bij moet zijn en zondag hebben ze nog met haar oude klas een dag met al de verjaardagsfeestjes die ze in moeten halen, daarvoor zijn dus ook al tickets gereserveerd.
Ik heb dus tegen de pastor gezegd dat ik het erg jammer vind dat het zo last minute is en mijn dochter echt geen tijd vrij kan maken, het voelt zo dubbel. Nu zegt ze dat ze er helemaal klaar mee is omdat het zo slecht geregeld is. En eigenlijk begrijp ik dat ook wel..
Femmie1982
07-09-2021 om 20:59
MamaE schreef op 07-09-2021 om 14:51:
Hoeveel bijeenkomsten zijn er in totaal en hoe erg is het als ze er één of twee mist? Als het in totaal drie bijeenkomsten zijn is twee keer missen veel, maar als het er tien of twaalf zijn valt het nog mee. Als ze het graag wil, zou ik haar wel stimuleren om nu nog in te stromen, anders komt het er waarschijnlijk helemaal niet meer van.
Ja dat zijn vragen die ik vorige week vrijdag gesteld heb en nog steeds geen antwoord op heb, heb hem maandag meteen een berichtje gestuurd dat mijn dochter deze week helaas niet aanwezig kan zijn en wat de mogelijkheden zijn, maar helemaal geen reactie.
Mija
07-09-2021 om 21:22
Femmie1982 schreef op 07-09-2021 om 20:59:
[..]
Ja dat zijn vragen die ik vorige week vrijdag gesteld heb en nog steeds geen antwoord op heb, heb hem maandag meteen een berichtje gestuurd dat mijn dochter deze week helaas niet aanwezig kan zijn en wat de mogelijkheden zijn, maar helemaal geen reactie.
Even bellen? Om iets af te stemmen vind ik dat vaak een stuk effectiever dan mailen.
Femmie1982
08-09-2021 om 18:41
Mija schreef op 07-09-2021 om 21:22:
[..]
Even bellen? Om iets af te stemmen vind ik dat vaak een stuk effectiever dan mailen.
Dan moet je wel een telefoonnummer hebben, die heb ik niet.. heb alleen een mailadres.
Mija
08-09-2021 om 21:02
Parochiecentrum bellen? Priesters moeten bij een ziek-/sterfbed 24/7 a la minute opgetrommeld kunnen worden voor de laatste sacramenten. Ik kan me niet voorstellen dat je nergens een telefoonnummer kunt vinden waar ze je verder kunnen helpen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.