Relaties Relaties

Relaties

Zeur vriendin

Kennen jullie dat? Die ene vriendin die altijd wat op of aan te merken heeft.
Nou, ik sinds kort wel.

Allereerst is het een enorm leuke vrouw, kan zo met haar lachen maar kwam er al snel achter dat ze kleine leugentjes verspreid om toch net even wat leuker over te komen.
Als wij elkaar zien is het vaak bij elkaar thuis, absoluut niet mijn voorkeur maar bij menig uitje zei ze dat ze daar geen geld voor had. 
Dat is okay, dat snap ik. Ik had dit dus ook geparkeerd om haar geen gevoel te geven van: " ja maar ik kan dat niet betalen ik voel me lullig nu." 
Nou goed, dat gezegd hebbende praat ze ook alleen over haar zelf.
Ze zegt in het gesprek ook: o god ik praat teveel hahaha, lult gerust een uur verder zonder er tussen te komen.

Totdat ik haar vroeg om elkaar weer te zien via whatsapp en ik een nogal verwijtend bericht krijg met dat we te weinig doen, ze het saai vindt binnen te zitten en samen te kletsen.
Haar antwoord op elkaar zien was: " daf kan opzich wel.."

Dan vraag ik mij toch af, hoe pak je dit aan?
Ze heeft geen geld wat te doen, maar wilt er toch samen op uit?
(Een terrasje is al té voor haar...)

En de tips met: je kunt toch voor haar betalen? Voel ik al aankomen...
Maar het is een gevalletje je geeft een vinger en ze pakt je hand....

Als zij nu voorstelt om iets te gaan doen, dan zou ik daar op in gaan. 
Als ze dan zegt dat ze er geen geld voor heeft, dan had ze het niet voor moeten stellen. Een keertje over en weer betalen is prima, maar niet een iemand die telkens alles moet betalen.

Verder vraag ik me af waarom je zo graag met haar afspreekt als ze alleen maar over zichzelf praat, liegt en zeurt.

en wandelen in combinatie met een picknick ergens? Kost niets. Of een andere gratis activiteit, cultureel of zo.

Laat haar dan zelf een voorstel voor een uitstapje doen dat ze voor zichzelf kan betalen en dan doe jij dat ook voor jezelf. En verder, als de vriendschap nog in de beginfase is: op tijd laten verwateren als dit zo blijft. Klinkt niet als een wederkerig iets namelijk.

AmPoppy

AmPoppy

14-07-2022 om 11:05 Topicstarter

ja wat jullie zeggen is ook zeker waar... het is alleen zo dat zij een handje heeft van enorm veel excuses aan bieden bij het minste geringste.
Waardoor je het haar minder snel kwalijk neemt als ze wat gemeens doet.

Ik kan ook zeker met haar lachen!
En we hebben ook echt wel goede gesprekken gehad.

Maar de laatste tijd gaat het alleen over haar ex vriend en al haar andere miserie. 

Mijn oren klapperen als ze de deur uit loopt bij wijze van haha.

Ik ga zeker afwachten tot ze zelf met iets komt.
Voor alsnog heeft ze alleen nog maar gezegd: snel wat in te plannen! 
Wat resulteert in: ja, niks.

Je noemt iemand vriendin, en je beschrijft haar vervolgens als iemand die liegt en gemene dingen doet. En alleen maar over zichzelf praat. 

Hoezo is die persoon nog je vriendin dan?

ergens gaan wandelen of fietsen maar als zij graag iets wil doen kan zij ook het initiatief nemen om iets te bedenken. 

Beetje tegenstrijdig allemaal. Enerzijds heeft ze nergens geld voor, maar thuis zitten is saai. Maar zelf neemt ze geen initiatief. Hoopt ze dat jij haar uitnodigt en trakteert? Maar dan heeft ze daar weer een vervelend gevoel over omdat ze is getrakteerd en zelf weinig kan? 

Maar jij bent net zo goed tegenstrijdig. Je zegt zelf dat als je haar een vinger geeft, ze je hele hand pakt, dus zelf heb je er ook geen goed gevoel over om haar te trakteren? Vindt haar een zeur en iemand die veel over zichzelf praat. Maar vraagt wel om tips om met haar te kunnen afspreken.

Precies, een wandeling kost niks. En een kopje koffie ergens onderweg moet toch kunnen voor een keer, of anders neem je wat lekkers van huis mee.

Ja ik herken enigzins dit wel in een collega. Het gaat bijna altijd over problemen. En als je dingen krijgt kun je ook dankbaarheid uitstralen. En op weinig geld leven geeft ook stress, je kunt het maar een keer uitgeven. 
Je kunt prima een wandeling maken of iets doen wat niet zoveel kost. Ergens gaan picknicken en je neemt beide wat lekkers mee en wat je kunt betalen. 
je zegt het is ook gezellig/leuk omdat je met elkaar kunt lachen. Als je een leuk plekje weet waar je kunt vertoeven hoeft het niet moeilijk te zijn. 
Ik denk ook dat je eigen grenzen stellen hierin meespeelt. Dus doe ook geen voorstellen waar je niet voor twee gaat betalen. Als je naar iets gaat met tweede kaartje gratis is het misschien minder vervelend dat jij volle pond betaald maar kan ze wel mee. Zoiets is ook leuk voor naar de film of een museum etc. 
En ook met dat oren van de kop lullen is het toch aangeven dat jij nu ook even wil reageren of iets zeggen. Breek daar gewoon in als het verhaal lang duurt. Door iets wat er van jezelf op in te brengen of juist met:’zeg even heel wat anders hè, ….’ En dan begin je over iets wat jij kwijt wilt desnoods met excuus voor je het vergeet te zeggen en zij alweer naar huis is. 
Hebben jij en zij ook andere contacten? zodat niet hele verhalen aan een vriend geloosd hoeven. 
verder ben je ook vrienden om elkaar een hoop tiebreak vertrouwen. Als daar geen ruimte is voor jou kun je je afvragen of dit een vriend is natuurlijk.

MRI

MRI

14-07-2022 om 13:41

Eppos schreef op 14-07-2022 om 12:51:


En ook met dat oren van de kop lullen is het toch aangeven dat jij nu ook even wil reageren of iets zeggen. Breek daar gewoon in als het verhaal lang duurt. Door iets wat er van jezelf op in te brengen of juist met:’zeg even heel wat anders hè, ….’ En dan begin je over iets wat jij kwijt wilt desnoods met excuus voor je het vergeet te zeggen en zij alweer naar huis is.

ja ik zou dat een paar keer proberen en dan kijken of ze het oppikt. Doet ze dat niet dan wordt het een soort niet relaxed gevecht om aandacht van elkaar. Sommige mensen beseffen niet eens hoeveel ruimte ze met hun verhalen innemen en zijn eigenlijk gewoon niet geinteresseerd in de ander

De nare manier waarop jij over haar praat doet mij denken dat je dit beter kan laten dood bloeden.

AmPoppy

AmPoppy

14-07-2022 om 20:45 Topicstarter

allemaal bedankt allereerst!

Inderdaad waren mijn termen als zeur vriendin etc niet heel aardig.
Moet bekennen dat ik het allemaal hoog in emotie getypt heb.

Natuurlijk zet ik nu alleen het negatieve neer en zijn er echt ook leuke momenten, écht! Haha

Ze ziet het zelf niet zo in en is naar mijn idee wat nuchterder. Ook niks mis mee! Zorgt er alleen wel voor dat het hierin wat botst.

Heb inmiddels aangeboden dat ik overal voor open sta om buitenshuis te doen, al is het wandelen, picknicken.

En uiteraard trakteer ik graag! Het is alleen niet de bedoeling dat iemand je daar continu voor vraagt, vanuit gaat dat je dit doet...

Dan wordt het geen trakteren meer maar sponsoren. 

Bijtje82

Bijtje82

14-07-2022 om 22:19

Als ze zo mat reageert op je vraag om weer af te spreken, dan is dat een enorme rode vlag.. Dan vind ze het waarschijnlijk wel ok om af te spreken, maar best kans dat ze het net zo prima vind als je er niet bent en ze haar eigen gang kan gaan. 
Hoe jij de situatie beschrijft komt het over alsof jij voor haar een voorbijganger bent, wel ok voor even maar niks serieus. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.