Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 13:07

Wie speelt met wie.


Bijtje82 schreef op 06-08-2022 om 17:23:

[..]

Dat is het ook niet aantrekken en afstoten. Want ik trek hem niet aan, we hebben gewoon normaal contact. Enige wat ik doe is een pas op de plaats maken. Zodat de keus volledig bij hem ligt.

Het is goed zoals het is, maar ik ga hem niet afhouden als hij uiteindelijk toch meer wil.

Ja maar is die pas op de plaats ook wat je innerlijk voelt? Of doe je het om een bepaald effect bij hem te bereiken? 

Bijtje82 schreef op 06-08-2022 om 17:58:

[..]

Zoals je het nu schetst is te zwart wit. Zo dramatisch is het niet.

De relatie is over. Dus er is geen relatie.

Ja ik ben nog gek op hem, maar ik ga niet als een loopje teef achter hem aanlopen. Geef hem ruimte en rust. En we zijn nu gewoon goede vrienden. Of dat ooit meer wordt geen idee, daar ga ik niet van uit.

Of we binnenkort seks hebben geen idee. Maar als dat wel zo is, dan betekend dat voor mij niet direct dat we een relatie hebben of de kans op relatie groter is. Dan is het gewoon leuk en lekker.

Er zijn zat mensen die voor het lekker seks met elkaar hebben. Niet alles is per definitie dan direct ongezond.

Ik baseer me op jouw eigen beschrijving van jou vriendschap met deze man in je OP. Verder geef je aan dat je wel graag een relatie met hem zou willen als hij daar alsnog voor open staat.

En je laatste zin : Je hoort mij absoluut niet zeggen dat dat ongezond is ! 

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 18:07

Lexus schreef op 06-08-2022 om 18:01:

[..]

Ja maar is die pas op de plaats ook wat je innerlijk voelt? Of doe je het om een bepaald effect bij hem te bereiken?

Nee, dat doe ik puur voor mezelf. 

Ik wil niet trekken aan iets dat daardoor tegenbeweegt. Blijven hopen op hem kost teveel energie, dus heb ik me erbij neergelegd dat dit niet onze tijd is. Misschien komt die tijd ooit, maar mijn verwachting is van niet. 

Als ik alleen maar op herstel blijf focussen dan sluit in mezelf af voor mijn eigen geluk en dat is niet de bedoeling. 

We zullen misschien wel eens in bed belanden, dat sluit ik zeker niet uit. Die fysieke aantrekkingskracht is gewoon enorm. Maar voor mij betekend dat niet dat we dan een relatie hebben. 

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 18:10

Zonne2017 schreef op 06-08-2022 om 18:02:

[..]

Ik baseer me op jouw eigen beschrijving van jou vriendschap met deze man in je OP. Verder geef je aan dat je wel graag een relatie met hem zou willen als hij daar alsnog voor open staat.

En je laatste zin : Je hoort mij absoluut niet zeggen dat dat ongezond is !

Ja, ik sta er zeker open voor. Maar ik blijf wel realistisch dat het niet gebeurt. Ben dus niet wanhopig aan het proberen hem terug te krijgen. 

Zie het wel. We zijn vrienden en misschien wel vrienden die af en toe een beetje meer dan gezellig doen. 

Maar voor mij is dit het nu. 

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 18:24

Wat de kinderen betreft.. Hij wil geen eigen kinderen, maar die van mij daar is hij echt gehecht aan geraakt. Het is alleen het feit dat er zo'n kwal van een vader aan hangt. Als die uit beeld zou zijn zou hij zo voor ze tekenen. 
Het is niet de eerste relatie die knapt op ex partners. Je moet er als nieuwe partner ook maar net mee om kunnen gaan. 

Bijtje82 schreef op 06-08-2022 om 18:07:

[..]

Nee, dat doe ik puur voor mezelf.

Ik wil niet trekken aan iets dat daardoor tegenbeweegt. Blijven hopen op hem kost teveel energie, dus heb ik me erbij neergelegd dat dit niet onze tijd is. Misschien komt die tijd ooit, maar mijn verwachting is van niet.

Als ik alleen maar op herstel blijf focussen dan sluit in mezelf af voor mijn eigen geluk en dat is niet de bedoeling.

We zullen misschien wel eens in bed belanden, dat sluit ik zeker niet uit. Die fysieke aantrekkingskracht is gewoon enorm. Maar voor mij betekend dat niet dat we dan een relatie hebben.

hm kan hoor dat je het zo voelt. Maar ik vraag me dan toch af waarom je er een draadje over begint met de titel 'wie speelt met wie?" 

Ik zou het zelf op zijn minst heel interessant vinden dat iemand in eens 'wakker wordt' als hij minder van me hoort. Maar ik zou er ook een soort hoop van krijgen at er wellicht toch meer mogelijk is tussen ons. Jij niet?

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 18:56

Lexus schreef op 06-08-2022 om 18:42:

[..]

hm kan hoor dat je het zo voelt. Maar ik vraag me dan toch af waarom je er een draadje over begint met de titel 'wie speelt met wie?"

Ik zou het zelf op zijn minst heel interessant vinden dat iemand in eens 'wakker wordt' als hij minder van me hoort. Maar ik zou er ook een soort hoop van krijgen at er wellicht toch meer mogelijk is tussen ons. Jij niet?

Ja ik zat me net ook af te vragen of de titel eigenlijk niet een verkeerd beeld geeft van de situatie. Ik denk omdat we ondanks de situatie nu, nog een enorme fysieke aantrekkingskracht hebben. Het is absoluut geen spel dat we spelen, geen touwtrekken ofzo. Maar als hij bij mij op werk verschijnt, dan ben ik ten eerste blij dat ik geen man ben. En heb ik meelij met hem dat hij het wel is 🤣 

En ja, ik ben inderdaad ergens wel benieuwd om mijn terughoudendheid iets bij hem heeft teweeggebracht. Maar hoop? Hmm nee, de hoopfase ben ik voorbij. 

Het is of een relatie of niet. Geen half half en we proberen een beetje. Seks is voor mij geen relatie. Ik beweer niet dat er geen gevoel bij komt kijken hoor, want seks zonder gevoel dat kan ik niet. Dan is er gewoon geen seks. Maar onze seks is gewoon tja.. laten we het hier maar gewoon netjes houden. 😊

Bijtje82 schreef op 06-08-2022 om 18:56:

[..]

Ja ik zat me net ook af te vragen of de titel eigenlijk niet een verkeerd beeld geeft van de situatie. Ik denk omdat we ondanks de situatie nu, nog een enorme fysieke aantrekkingskracht hebben. Het is absoluut geen spel dat we spelen, geen touwtrekken ofzo. Maar als hij bij mij op werk verschijnt, dan ben ik ten eerste blij dat ik geen man ben. En heb ik meelij met hem dat hij het wel is 🤣

En ja, ik ben inderdaad ergens wel benieuwd om mijn terughoudendheid iets bij hem heeft teweeggebracht. Maar hoop? Hmm nee, de hoopfase ben ik voorbij.

Het is of een relatie of niet. Geen half half en we proberen een beetje. Seks is voor mij geen relatie. Ik beweer niet dat er geen gevoel bij komt kijken hoor, want seks zonder gevoel dat kan ik niet. Dan is er gewoon geen seks. Maar onze seks is gewoon tja.. laten we het hier maar gewoon netjes houden. 😊

bold: dit begrijp ik niet medelijden omdat hij een man is? waarom?

En verder: tja je kunt nog eens een one night stand hebben, en nog een keer. Maar als het drie keer of meer wordt, dan schaar ik het toch echt onder de half half relatie hoor

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 20:32

Lexus schreef op 06-08-2022 om 20:15:

[..]

bold: dit begrijp ik niet medelijden omdat hij een man is? waarom?

En verder: tja je kunt nog eens een one night stand hebben, en nog een keer. Maar als het drie keer of meer wordt, dan schaar ik het toch echt onder de half half relatie hoor

Medelijden als in grappig bedoeld... als een vrouw opgewonden is kan ze dat redelijk goed verbergen. Bij mannen gaat dat doorgaans iets lastiger. Geen echt medelijden dus. Maar we hebben aan één blik genoeg .

En nee, er zijn legio mensen die regelmatig seks hebben met eenzelfde partner zonder dat er sprake is van een relatie. Het is maar net welk gevoel je er zelf bij hebt. 

Laten we wel even duidelijk zijn dat seks tussen ons welgeteld twee keer is voorgekomen. Eén keer de avond waarop we uit elkaar gingen en de week erop. Dus dat is alweer twee maanden terug. In de tussentijd is hij hier nog twee keer geweest zonder seks of andere bijbedoelingen. Gewoon gezellig een biertje als vrienden. Kijken we of een film of kletsen wat.  

De afgelopen drie weken had ik de kinderen en is hij hier niet geweest. 

Ja er is fysieke aantrekkingskracht, ja we geven om elkaar. Maar nee er is geen sprake van een relatie. Ook niet als je af en toe een keer seks zou hebben.

Als jij iemand ontmoet tijdens je vakantie en jullie duiken de hele vakantie de koffer in, dan is er toch ook geen sprake van een relatie? Het enige verschil met ons is dat wij bevriend zijn en wel om elkaar geven, alleen wilde hij geen relatie. En daar heb ik me inmiddels bij neergelegd. 

Maar dat wil niet zeggen dat ik minder zou genieten van seks met hem.

Je hebt in verschillende draadjes en berichten dingen geschreven over hem die ik niet echt met elkaar kan rijmen.

Bijvoorbeeld dat hij geen kinderen wil. Maar ook dat als dat wel gebeurde hij dan wil dat jij thuis zou blijven. Blijkbaar is die optie toch nog soort van open voor hem.
Tegelijkertijd heb jij al drie kinderen op de basisschool en ben je (bijna) 40. Jullie kennen elkaar nog niet zo lang, er was nog lang geen sprake van samenwonen. Dan kan ik begrijpen dat jouw leeftijd een ding is. Maar als hij zeker geen kinderen wil, weer niet. 
En die ex van jou, daar hoeft hij niks mee. Hij hoeft er niet heen, geen contact te hebben, niks. 
En er was ook nog iets met geloof dat voor hem nogal belangrijk is, en voor jou niet. Daarin is maar één ding echt leidend en dat is radicaal respect voor elkaar en elkaars opvattingen daarin. Wat ik dan weer niet begrijp is dat hij als iemand van een 'zware kerk' seks heeft buiten een relatie. Voor jou is dat misschien oké, van hem begrijp ik dat niet.

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 22:32

MamaE schreef op 06-08-2022 om 21:50:

Je hebt in verschillende draadjes en berichten dingen geschreven over hem die ik niet echt met elkaar kan rijmen.

Bijvoorbeeld dat hij geen kinderen wil. Maar ook dat als dat wel gebeurde hij dan wil dat jij thuis zou blijven. Blijkbaar is die optie toch nog soort van open voor hem.

Ik weet niet of die optie nog open is. Op dit moment is hij heel stellig dat hij ze niet wil. Maar hij sluit niet uit dat dit mogelijk in de toekomst zou kunnen veranderen. Maar als dat in een relatie met mij zou zijn, dan moet hij geen 5 jaar meer gaan zitten twijfelen. 


Tegelijkertijd heb jij al drie kinderen op de basisschool en ben je (bijna) 40. Jullie kennen elkaar nog niet zo lang, er was nog lang geen sprake van samenwonen. Dan kan ik begrijpen dat jouw leeftijd een ding is. Maar als hij zeker geen kinderen wil, weer niet

We hebben het wel eens gehad over samenwonen. Maar idd nog niet op de.korte termijn. Mijn leeftijd speelt niet perse een rol in de relatie. Behalve als je het betrekt op kinderen krijgen. Verder zijn we behoorlijk gelijkwaardig. Hij is in zijn gedrag heel volwassen en zelfstandig. En ik lijk nog lang geen 40. Mijn leeftijd is echt geen probleem

.
En die ex van jou, daar hoeft hij niks mee. Hij hoeft er niet heen, geen contact te hebben, niks.


Nee klopt, maar puur het idee dat mijn kinderen de helft van de tijd bij hem zitten met zijn rare gedrag. Stel dat wij dan toch een kind zouden krijgen, hoe zou dat dan gaan en als we zouden trouwen hoe dat dan financieel zit. Hij voelt er niks voor om ook maar iets voor hem te betalen. Hij ziet vooral veel beren op de weg en ik heb geen idee hoe ik die gedachten kan veranderen. 


En er was ook nog iets met geloof dat voor hem nogal belangrijk is, en voor jou niet. Daarin is maar één ding echt leidend en dat is radicaal respect voor elkaar en elkaars opvattingen daarin. Wat ik dan weer niet begrijp is dat hij als iemand van een 'zware kerk' seks heeft buiten een relatie. Voor jou is dat misschien oké, van hem begrijp ik dat niet.

Zijn geloof is voor hem belangrijk, maar niet perse leidend. Maar zijn geloof is ook belangrijk voor mij, net als dat hij mij ook respecteert zonder geloof. Ja hij is lid van een zware kerk, maar is wel wat ruimdenkerder dan de oudere generatie. Dat hij seks heeft buiten een relatie, dat is iets waar hij zichzelf ter verantwoording moet roepen. Stel dat hij zou willen wachten, dan zou ik dat ook absoluut geen probleem vinden als we een relatie zouden hebben. Ik ben ook niet de eerste vrouw met wie hij seks heeft gehad. En die andere vrouwen waren wel van dezelfde kerk.  


Even zo maar gedaan. Was makkelijker antwoorden op je post. 

Verder weet ik het nog niet. We geven om elkaar. Blijkbaar is er toch iets waardoor hij direct vanaf zijn vakantiebestemming naar mijn huis wil komen. Wat daar precies achter steekt kom ik snel genoeg achter. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de nood zo hoog is, dat je puur voor seks direct doorreist. 

Maar ik heb niet de illusie dat we op korte termijn ineens weer een relatie hebben. Of dat we straks bij thuiskomst direct het bed in duiken. Die hoop heb ik ook niet nu. Als er in de toekomst toch een relatie komt, dan is dat leuk. Maar dat is op dit moment niet iets waar ik mee bezig bent. 


Bijtje82 schreef op 06-08-2022 om 22:32:

[..]


Even zo maar gedaan. Was makkelijker antwoorden op je post.

Verder weet ik het nog niet. We geven om elkaar. Blijkbaar is er toch iets waardoor hij direct vanaf zijn vakantiebestemming naar mijn huis wil komen. Wat daar precies achter steekt kom ik snel genoeg achter. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de nood zo hoog is, dat je puur voor seks direct doorreist.

Maar ik heb niet de illusie dat we op korte termijn ineens weer een relatie hebben. Of dat we straks bij thuiskomst direct het bed in duiken. Die hoop heb ik ook niet nu. Als er in de toekomst toch een relatie komt, dan is dat leuk. Maar dat is op dit moment niet iets waar ik mee bezig bent.


Ik lees bij hem heel erg het openhouden van de optie kinderen krijgen en dat daar wat haken en ogen aan zitten. Ik lees ook dat jullie enorm veel van elkaar houden. In ieder geval gun ik jullie alle geluk van de wereld. Maar uit en dan weer aan of geen relatie maar toch alles wat daarbij hoort, dan denk ik wel 'maak een keuze'.

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 11:55

MamaE schreef op 07-08-2022 om 11:41:

[..]

Ik lees bij hem heel erg het openhouden van de optie kinderen krijgen en dat daar wat haken en ogen aan zitten. Ik lees ook dat jullie enorm veel van elkaar houden. In ieder geval gun ik jullie alle geluk van de wereld. Maar uit en dan weer aan of geen relatie maar toch alles wat daarbij hoort, dan denk ik wel 'maak een keuze'.

Ik denk dat je het redelijk bij het rechte eind hebt wat hem betreft. 

Ga hem niet dwingen een keuze te maken nog, hij mag van mij nog wel even een poosje bedenken wat hij precies wil. Zonder dat de druk van een relatie erachter zit. 

Denk dat hij vooral druk in zijn hoofd is nu en het idee heeft dat een relatie onderhouden daar niet bij past. Terwijl ik heb gezegd dat ik echt niet continu aandacht eis of ala minuut antwoord op een appje. Kan er mee leven dat hij niet iedere avond braaf op de bank zit en rond etenstijd thuis is. Hij is startend ondernemer van meerdere projecten tegelijk. Eigenlijk neemt hij iets teveel hooi op zijn vork, al doet hij het best goed. Hij gunt zichzelf zijn rust niet en raast maar door. Wil ook alles alleen doen. Maar goed, ik kan wel zeggen dat ik niet veeleisend ben. Als hij in zijn hoofd heeft dat ik meer verdien dan hij kan geven, dan kan ik niet meer dan daar aan toegeven. In zo'n geval is blijven trekken juist afstoten denk ik. Dus gun ik hem die ruimte. Meer dan dat en er voor hem zijn als gewoon vriendin kan ik nu niet doen denk ik.

Het klinkt als of hij niet toe is aan een serieuze relatie. Nu heeft hij (en jij ook) wel de spanning, de aantrekking maar niet het 'gezeur' wat bij een serieuze relatie hoort.
En dat is helemaal prima natuurlijk.
Maar als je echt verliefd op hem bent (of misschien toch meer verliefd op het verliefd zijn?), realiseer je dat hoe langer je hier meer door gaat, hoe minder de kans is dat jullie terug gaan naar een echte relatie. En hoe meer je gekwetst kan worden.
Maar als jij je bij dit spelletje goed voelt (het is natuurlijk ook een leuk spel ). En denkt dat je hart niet gekwetst maar hooguit je ego. Dan moet je gewoon lekker door gaan 

Bijtje82

Bijtje82

07-08-2022 om 12:02

Lotte78 schreef op 07-08-2022 om 11:56:

Het klinkt als of hij niet toe is aan een serieuze relatie. Nu heeft hij (en jij ook) wel de spanning, de aantrekking maar niet het 'gezeur' wat bij een serieuze relatie hoort.
En dat is helemaal prima natuurlijk.
Maar als je echt verliefd op hem bent (of misschien toch meer verliefd op het verliefd zijn?), realiseer je dat hoe langer je hier meer door gaat, hoe minder de kans is dat jullie terug gaan naar een echte relatie. En hoe meer je gekwetst kan worden.
Maar als jij je bij dit spelletje goed voelt (het is natuurlijk ook een leuk spel ). En denkt dat je hart niet gekwetst maar hooguit je ego. Dan moet je gewoon lekker door gaan

Ik ben niet verliefd op het verliefd zijn. Want dan zou ik makkelijk een andere liefde kunnen vinden. Heel soms kom je iemand tegen en dan weet je gewoon, dit is het. 

Maar voor nu heb ik berusting gevonden in het feit dat er geen relatie is. Tuurlijk is die spanning er wel. Maar dat wil niet zeggen dat we komende week toch weer seks hebben. Ik ben geen gewillig slachtoffer die klaar gaat liggen zodra hij ten tonele verschijnt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.