Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Wat moet ik doen? Vrouw chat stiekem met andere man

Hoi iedereen,

ik ben inmiddels 8 jaar samen met mijn vrouw en sinds 2 jaar hebben we een geregistreerd partnerschap. Samen hebben we 2 kindjes en wonen we al 7 jaar samen.

laatst ben ik er achter gekomen dat mijn vrouw al een maand lang dagelijks Snapchat met een andere man. Zowel foto's als chatten doen ze. Ik heb haar hier op aangesproken en ze heeft toen gezegd het niet meer te doen. Na een tijdje bleek dat ze hier gewoon mee door is gegaan. Ze heeft hem alleen opgeslagen onder een vrouwennaam van een vriendin die zelf geen Snapchat heeft. Ook hier ben ik weer achter gekomen en dit heeft natuurlijk een hoop ruzie en spanning opgeleverd.

ze zegt nu dat ze het niet meer doet maar ik merk gewoon dat ze nog steeds snaps krijgt en mysterieus doet met haar telefoon.

Ik weet verder niets van deze man behalve zijn Snapchat naam. 

Ik wil hem eigenlijk zelf contacten en vragen wat er aan de hand is want van mijn vrouw krijg ik alleen maar vage antwoorden. Kan ik dit doen of beter niet?

op deze manier trek ik het echt niet meer namelijk. 

groetjes..

Hmm wel apart dat ze nog steeds mysterieus doet, hoe ben je er de vorige 2 keren achter gekomen als ik vragen mag?

En in principe heb je haar al 2 kansen gegeven, het komt er naar mijn idee nu een beetje op neer dat je eigenlijk gewoon moet vertrouwen en wachten dat als er echt iets speelt je er wel achter komt. Absoluut geen prettig gevoel, maar je hebt haar wel een kans gegeven dus dat hoort er wel bij.

Stel dat het het geval is dat je weer ergens achter komt ( hoeft niet hoor, maar het kan) ben je dan bereid om nog te blijven of hoe sta je daar in?

PS. In zo een situatie als die van jou denk ik dat ik zelf ook naar antwoorden zou gaan zoeken. 

Padredos

Padredos

02-07-2021 om 09:28 Topicstarter

De eerste keer lag haar telefoon met snap open op tafel tijdens het eten en zag ik opeens dat ze al een streak van 40 dagen had met een jongen die ik niet kende. Toen heb ik de telefoon gepakt waar ze bij zat en zag ik alles. De 2e keer werd ik snachts wakker en lag ze in bed te snappen en had ze niet door dat ik wakker werd...

mijn vertrouwen is nu wel echt op een laag pitje hierdoor en ik wil eigenlijk het liefst die jongen zelf een berichtje sturen maar wil het ook niet erger maken..

Oh jee nou alle alarmbellen gaan hier af. 

Ik ken dat opslaan onder andere naam. En bij mij werd dat uiteindelijk een fysiek vreemdgaan persoon. 

Je vrouw is het pad opgegaan van stiekem virtueel flirten. Wellicht niet meer (nog). Dat is enorm verslavend. Dat zij het naast jou in bed doet, wetende dat de afspraak is gemaakt om niet meer te doen en jouw grens is: geen flirten, iemand als vrouw opslaat, zegt heel veel.

rode vlag

Ze weet dus dat het fout is maar doet het toch.

Iets verbieden heeft geen zin blijkt. Zij koos er al voor om stiekem door te gaan. In plaats van verbieden zou ik adviseren om een intens gesprek te voeren over waarom zij dat is gaan doen. Het blijkbaar wil blijven doen. Wat zoekt ze wat brengt het haar? Wat zegt het. Hoe kijkt zij naar jullie relatie. Wat mist ze wat vindt ze fijn. Wat mag veranderen. 

Ze verlangt duidelijk naar iets. Spanning? Aandacht? Seks? Waardering? 

Je kan iemand niet controleren. Wel kun je proberen eerlijkheid te krijgen. De motivatie erachter. En heel eerlijk: ze zoekt én krijgt aandacht in het spel. Ze stopt niet want ze wil eigenlijk niet stoppen. Wat ik zeg: verslavingsgedrag.

Vraag door. Probeer niet boos te worden. Stel open vragen. Wat brengt het haar. Hoe komt het dat ze niet wil stoppen. Wat verwacht ze nu van jou. Hoe zou ze het vinden als jij ook zo met een vrouw gaat geilen? Als jij tegen een andere vrouw zegt wat hij tegen haar zegt. Vindt ze dat prima. Of met die spiegel van zichzelf niet meer?

En als je nu een grens bepaalt, wat is dan de consequentie als ze het toch weer doet? Ga je dan bij haar weg? Of ? 

Padredos schreef op 02-07-2021 om 09:28:

De eerste keer lag haar telefoon met snap open op tafel tijdens het eten en zag ik opeens dat ze al een streak van 40 dagen had met een jongen die ik niet kende. Toen heb ik de telefoon gepakt waar ze bij zat en zag ik alles. De 2e keer werd ik snachts wakker en lag ze in bed te snappen en had ze niet door dat ik wakker werd...

mijn vertrouwen is nu wel echt op een laag pitje hierdoor en ik wil eigenlijk het liefst die jongen zelf een berichtje sturen maar wil het ook niet erger maken..

Ik snap je heel goed en natuurlijk wil je het niet erger maken, maar ik ga heel eerlijk met je zijn op dit moment heeft ze het op zichzelf af geroepen dat je haar niet op haar woord kan vertrouwen, dit heeft ze 2 keer bewezen.

Ik wil je absoluut niet aansporen tot iets hoor maar ik probeer mee te denken en te denken wat zou ik doen.

Ik zou idd die jongen een bericht sturen, want hoe erger kan je het nu maken?  Als ze echt geen contact met hem heeft dan zou ze het niet erg vinden als je hem dingen vraagt. Ook vraag ik me wel af of hij wel van jou weet? Ik zou zeker mijn antwoorden gaan halen want nogmaals ze heeft tot 2 keer toe bewezen dat je haar niet kunt vertrouwen op haar woord.

Ook vind ik dat ze je dat niet kwalijk moet nemen als ze erachter zou komen dat je contact hebt gezocht met die jongen, dit heeft ze op zichzelf afgeroepen.

maar als je echt teveel twijfel hebt om hem te contacten of niet dan moet je het niet doen. Maar dan moet je haar wel gewoon op haar woord vertrouwen.

Wat Anna Cara voorsteld vind ik persoonlijk ook een goed idee. Even kijken waar jij jezelf goed bij voelt want hoe dan ook mag je nu even met je eigen gevoel bezig zijn, zij is hier niet het slachtoffer dat ben jij. En naar mijn idee hoe ik het zo lees doet ze ook niet echt haar best om haar fout te herstellen. Dus even goed naar je gevoel kijken waarvan jij denkt dat je behoeften aan hebt. 

Eens met wat Anna Cara schrijft. 

Echt, probeer op een goede manier met elkaar in gesprek te gaan. Op een zachte manier, open, eerlijk en soort van nieuwsgierig zijn naar haar beweegredenen om door te gaan met het contact met die jongen. Eerst samen in gesprek, dan kijken of je nog de noodzaak voelt om contact op te nemen met hem. Weet niet of het veel zal opleveren om eerst verhaal bij hem te gaan halen. Sterkte! 

En Padredos? Ben wel nieuwsgierig naar hoe het verder is gegaan?

Niet de man waarmee ze chat contacteren. Er zijn aaaaaltijd wel mannen die met een vrouw willen kletsen en (al dan niet online) flirten. Je hebt niets bij die man te zoeken en die man hoeft ook niets met jou. Het gaat om je vriendin. Je wil haar kunnen vertrouwen en als het goed is wil je haar ook goed kennen en begrijpen. Je relatie kan beter worden door goed te praten en nieuwsgierig naar elkaar te zijn en blijven. 

Succes - ik hoop dat je nog iets laat weten

Egel. schreef op 04-07-2021 om 12:38:

Niet de man waarmee ze chat contacteren. Er zijn aaaaaltijd wel mannen die met een vrouw willen kletsen en (al dan niet online) flirten. Je hebt niets bij die man te zoeken en die man hoeft ook niets met jou. Het gaat om je vriendin. Je wil haar kunnen vertrouwen en als het goed is wil je haar ook goed kennen en begrijpen. Je relatie kan beter worden door goed te praten en nieuwsgierig naar elkaar te zijn en blijven.

Succes - ik hoop dat je nog iets laat weten


Hier ben ik het wel mee eens, het gaat niet om die andere man, het gaat om het vertrouwen van je vrouw. Wie zegt dat hij eerlijk is als je hem contact? Ik zou het advies van Anna opvolgen en het zoveel mogelijk bij jezelf houden qua vragen, zo min mogelijk proberen te veroordelen. En ja, dat is niet makkelijk en zal misschien best even slikken zijn qua antwoorden, maar geeft je wel de meeste informatie. Je mag best aangeven wat het met jou doet, dat het jouw vertrouwen heeft beschadigd, maar dat je graag van haar hoort waarom zij dit soort contact nodig heeft om er zo samen aan te kunnen werken.


succes!

Het loslaten van een verliefdheid kan echt pijn doen. Ik heb wel eens een collega gehad die, kiezend voor haar gezin, de andere kant had ook een gezin, in de war was en last had van lichamelijke stress. Zo'n schijnbaar onschuldig dingetje kan nogal ingrijpend blijken te zijn. Het is een soort verslaving. Inclusief uitstelgedrag: morgen begin ik.

Heb je gevraagd wie het is?

Vliegenmepper

Vliegenmepper

07-07-2021 om 06:54

Ik wil hem eigenlijk zelf contacten en vragen wat er aan de hand is


niet doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.