Relaties Relaties

Relaties

Wat is er met me aan de hand?!?

Hallo,

Ik zal hieronder proberen om mijn situatie zo duidelijk mogelijk uit te leggen en ik hoop dat jullie me willen/ kunnen helpen

ik: alleenstaande moeder met 2 kinderen, geen baan (sinds half jaar), geen geld (bijstand), problemen met ex en (door al deze zaken) momenteel niet lekker in mijn vel.

Sinds een jaar heb ik een vriendje. Hij heeft voor het eerst een (serieuze) relatie en woont al 10 jaar op zichzelf. Goede baan, geen kinderen, veel vrienden.

Ik merk steeds meer kleine dingetjes die niet goed gaan en weet niet hoe ik ze aan moet pakken.
Mijn vriend gaat graag en veel op stap. Sporten, reizen, weekendjes weg met vrienden, seizoenskaart bij het voetbal en is bij zowat ieder evenement wat in de stad gehouden wordt, samen met zijn vrienden.
Ik heb het financieel niet breed en kan niet mee. Soms wil ik ook niet mee omdat ik het niks vind voor mijn kinderen (festival waar iedereen drinkt enzo).

Vriend is een binnenvetter en ik kan niet goed bij zijn emoties komen. Laatst zei hij dat hij het moeilijk vond om steeds uit zoveel dingen te moeten kiezen. Zal hij op een vrije dag naar mij, weg met zn vrienden of bij zijn ouders eten bijv. Ik heb gezegd de keuzes niet voor hem te kunnen maken. Maar hij geeft aan dat wat hij beslist hij er dan niet van geniet omdat hij bang is anderen teleur te stellen. Ik kan de keuze niet voor hem maken en heb nog nooit gezegd dat hij van mij iets niet zou mogen doen.
Soms baal ik wel dat hij zoveel weg is. Vindt hij zijn vrienden leuker dan mij met mijn kids. Hij geeft aan dat dat niet zo is en dat ik/wij geen tweede keuze zijn.

Ik wil hem niets verbieden en zal dat ook nooit doen. Maar is het niet zo dat ik van hem kan verwachten dat hij ook (meer)tijd met ons doorbrengt?
Ik weet momenteel niet wat ik wil/ verwacht en hoe ik mijn toekomst zie.

Mijn vriend zegt dat het makkelijker zou zijn als we zouden samenwonen, dan is hij vaker bij mij. Maar ik weet dat we voorlopig niet kunnen samenwonen.

Ik weet ook niet of ik op deze manier wel ooit wil samenwonen.
Ik wil hem geen dingen ontzeggen maar ik verwacht ook wel dat hij wat vaker voor mij kiest en ook weer niet (snap je het nog, ik niet meer)

Wat is er met mij aan de hand, hoe ga ik om met deze relatie en mijn vriend die niet praat over zijn emoties?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heel andere achtergrond

Jullie hebben een heel andere achtergrond en die heeft geleid tot jullie geheel verschillende manier van leven. En het is voor allebei zoeken hoe die samen te brengen. Zowel vanuit 'wat verwacht ik van de ander'als 'hoe stel ik me zelf op.' Dat is wat ik denk dat er aan de hand is. Er is niet zozeer iets met jou aan de hand volgens mij en met hem ook niet. Maar het is zoeken hoe je twee zulke verschillende leefwijzes bijeen kunt brengen.

As

As

08-05-2013 om 16:55

Duidelijk

Ik denk dat je duidelijk moet zijn in wat je verwachtingen en wensen naar hem toe zijn.
Hij is gewend te kunnen gaan en staan waar hij wilt, lijkt mij normaal, maar binnen een relatie moet je daar ook investeren, anders blijf je beter vrijgezel
Waarom zoek jij geen werk? Het is ook niet heel erg aantrekkelijk, zo zonder inkomen op financieel vlak...(Ik ben met 4 kinderen steeds blijven werken)
Spreek je verwachtingen uit, wees duidelijk, help hem daarin bewust te worden. Je kunt best pas samen wonen als voor beiden duidelijk is wat de ander vraagt en te bieden heeft (of wilt doen en laten)

mirreke

mirreke

08-05-2013 om 17:43

Duidelijk naar jezelf en naar je vriend!

Problemen beginnen al bij onuitgesproken verwachtingen.

Probeer voor jezelf op een rijtje te krijgen wat jij van een relatie verwacht, welke meerwaarde jij ziet, behalve het verliefd zijn, niet alleen van je relatie, maar ook van je eigen leven. Hoe zie jij dat ontwikkelen, waar wil jij naartoe: baan cursus, vriend, stabiele situatie voor je kinderen?

Hoe zie jij je relatie daarin, en bespreek dit vervolgens ook met je vriend. Hij kan dan nu wel niet veel praten, maar hij is het natuurlijk ook helemaal niet gewend, praten met een partner. Dat moet hij leren. Misschien is dat wel een goede eerste uitgesproken verwachting van jou: proberen samen verbaler te worden naar elkaar toe.

Ik zou trouwens idd altijd proberen weer aan werk te komen of zelf iets te gaan beginnen, al is het spullen of kleding verkopen via marktplaats of ebay.

Overigens, mijn partner en ik hebben ook heel verschillende interesses en hobbies, en we hebben het toch al ruim 25 jaar over het algemeen heel leuk samen.

mirjam

nonono

nonono

08-05-2013 om 20:30

Niet proberen te veranderen

In de eerste plaats zou ik er voor opletten dat je niet van hem verwacht dat hij verandert (en andersom), dan kom je geheid in de problemen. Je kunt je wel aan elkaar aanpassen en naar wat ik lees doet hij dat ook.
Ik denk dat het wel moeilijk is als hij leuke dingen kan doen en jij niet omdat je er geen geld voor hebt. Wil hij dingen voor je betalen, of wil jij dat niet? Want anders zou je toch vaker samen dingen kunnen doen die geld kosten?
Je schrijft dat je vriend en binnenvetter is, maar als hij aangeeft dat hij moeite heeft met kiezen, en dat iedereen aan hem trekt, dan vind ik dat heel veel zeggen. Ik denk dat zijn vrienden verwachten dat hij dezelfde blijft als hij altijd was maar nu ben jij er opeens. En aan jou wil hij ook tijd besteden dus is er minder tijd voor de vrienden. En die vrienden gaan natuurlijk aan hem trekken om mee te blijven doen zoals hij altijd deed. En zijn ouders verwachten dat hij even vaak komt enzenz. En jij dus ook. Zij en jij willen denk ik allemaal 'eerste keus' zijn. Ik kan me voorstellen dat hij zich onder druk gezet voelt. Hoe hij dat oplost is aan hem maar snap je wat hij duidelijk probeert te maken? En begrip je zijn dilemma's daarin?
Ik denk ook dat het makkelijker zou zijn als jullie zouden samen wonen, waarom kan dat niet?

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

09-05-2013 om 12:26

Samen

gaan wonen geeft geheid een hoop problemen en teleurstellingen vrees ik.
Ten eerste is daar de financiele kwestie. Er speelt nu al zoaiets als hij doet van alles waar jij geen geld voor hebt: hoe moet dat als jullie samen wonen? Jij zit zit in de bijstand en als je je uitkering al behoudt dan neemt hij toch een bepaalde verantwoordelijkheid door met jou en je 2 kinderen te gaan samen wonen.
Ten tweede heb ik eigenlijk het idee, als ik het zo lees dat je, als je gaat samenwonen in de situatie komt dat jij een soort van gemakkelijke thuisbasis wordt en hij van daaruit lekker van alles kan gaan doen. Dat geeft niet, als je je dat maar realiseert.
Ten derde vraag ik me tegelijkertijd af of hij eraan toe is samen te gaan wonen, als hij nu al zich gedwongen voelt bepaalde keuzes te maken, voor anderen en zich ondertussen half schuldig te voelen doordat hij dan een ander áf moet wijzen', om daar geen activiteit mee te doen omdat je tenslotte maar op een plek tegelijk kan zijn. Hij moet zich dan straks wel handhaven in een gezin met kinderen waar hij niet direct voor gekozen heeft, terwijl hij ruim in zijn geld zit en jullie moeten sappelen om rond te komen. Dat gaat niet zomaar lukken, tenzij hij zo ruim in zijn geld zit dat het allemaal geen probleem is en hij jullie gemakkelijk kan onderhouden. Wat bij jou weer een gevoel van afhankelijkheid kan geven wat niet zo lekker is in deze situatie... Lijkt mij.
Dus......... ik zou de voors en tegens nog eens goed naast elkaar zetten.

Ella2007

Ella2007

15-05-2013 om 09:25

Niet samenwonen

Ik sluit me aan bij de vorige poster. Als dit soort problemen nu al spelen zou ik zeker niet gaan samenwonen. Verder idd verwachtingen uitspreken en kijken hoe hij dat oppakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.