Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-07-2023 om 15:42
Hallo allen,
Ik vroeg me af wat jullie in de avond, als de kinderen boven zijn of in bed liggen, en na een drukke werkdag, wel en niet doen met je partner.
Voor mij geldt dat ik het liefst zo min mogelijk doe. Ik heb een hele leuke maar ook drukke baan, met veel denkwerk en contact met collega’s, kortom veel prikkels. Als het avond is wil ik dus het liefst zo min mogelijk doen, alleen zijn en zo min mogelijk interactie. Ik vind het fijn om met mijn hobby bezig te zijn (tekenen en schilderen). Qua samenzijn met mijn man is het voor mij voldoende om in een ruimte te zijn en onze eigen dingen te doen. Iets samen doen (een spelletje, een diepgaand gesprek), hoeft voor mij niet zo nodig en kost me na zo’n drukke dag ook teveel energie.
Mijn man wil juist wel samen dingen doen en heeft behoefte aan meer contact.
Het wordt alleen niet echt concreet wat we dan zouden kunnen doen. Hij doet geen voorstel en ik ook niet (want ik heb ook helemaal geen behoefte om iets te doen namelijk).
We draaien dus rond in een cirkel. Ik merk ook hoe vaker hij vraagt of ik wil praten en iets iets wil doen, hoe minder zin ik er in heb.
Mijn vraag is nu: is dit herkenbaar en zo ja, hoe vullen jullie de avonden in zodat jij en je partner daar allebei tevreden mee zijn?
28-07-2023 om 16:49
Hebben jullie gezamelijke interesses?
Ik zou het ook niet fijn vinden om weinig tot geen tijd samen door te brengen.
Toen ik nog bij ex was en mijn zoon was nog klein deden we:
- ieders 1x per week eigen hobby buiten de deur - dat was voor de andere het me-time moment.
- samen tv kijken (film, programma en echt samen uitwisselen - als ik niet in slaap viel hihihi)
- projecten samen bespreken
-praten over het werk, vakanties, wat er in ons leven aan de gang was
- soms kwamen er vrienden op bezoek
- soms een spelletje spelen (ja beide speelden graag spelletjes - moet ik aan huidige vriend niet vragen)
Gemeenschappelijke interesses hebben is wel een belangrijke vind ik binnen een relatie anders raak je sneller verder weg van elkaar.
Heeft je man geen interesse in tekenene, creatief bezig zijn?
Wat zijn zijn interesses?
Samen een nieuw interesse ontwikkelen?
Je man zou wel kunnen aangeven wat hij graag wil doen of wat zijn interesses zijn.
Dus wat gaan jullie volgende week doen 's avonds? Hierover praten
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.