Relaties Relaties

Relaties

Vrouw betrapt op 4 maand lange affaire. Wat nu?

Dag iedereen,

Helaas kan ik mijn verhaal aan niemand kwijt, dus wil dit graag delen en misschien wat wijzer worden uit deze situatie.

Ik en mijn vrouw zijn al 7 jaar samen en hebben twee kinderen van 4 en 5 jaar oud. Ikzelf heb 10 jaar in Cyprus gewoond en daar heb ik mijn vrouw leren kennen via instagram. Wat begon als puur sex is langzaam ontgroeid tot een lange afstandsrelatie. Aangezien ik in die tijd werkte als duikinstructeur had ik veel vrouwlijk contact en werd mijn hart ook vaak gebroken. Uiteindelijk was ik altijd de vakantieliefde die nooit eeuwig kon duren. Ongeveer een jaar in een lange afstandsrelatie heb ik een onenight stand gehad met een vrouw. Eens de relatie serieuzer werd heb ik deze vrouw gecontacteerd met het bericht dat er nooit een gevolg of verhaal zou ontstaan tussen ons twee en dat ik mijn hele hart aan mijn partner wil geven. Dit schoot bij haar het verkeerde keelgat in, dus besloot ze mijn partner op de hoogte te stellen van onze éénmalige avond samen.

Toen heb ik alles op alles gezet om mijn vrouw terug te winnen, ik vloog op en neer en verwende haar met reisjes en cadeaus en attentie. (Actions speak louder than words). Op één van deze reisjes was het raak. Ze belde mij een week later op om te zeggen dat ze zwanger was. Mijn besluit stond vast, dit is de vrouw met wie ik oud wil worden en ze geeft mij een kind. Dus ik heb mijn leven afgesloten in Cyprus en ben verhuisd naar België om bij mijn toekomstig gezin te zijn.

Nu 7 jaar later en een kind extra blijkt dat ze al die jaren lang, elke dag op het ibstagram account van die andere vrouw zat. Ze bleef alles controleren, elke nacht door mijn telefoon gaan op zoek naar iets wat er niet was. In die 7 jaar heeft ze 2 keer ontdekt dat ik af en toe masturbeer en dat was al een hele schande en oprakeling van het verleden. Op een dag wou ik een bericht sturen naar een ex vriendin. Niet uit sexuele interesse, maar eerder een soort van "touch-base". Is mijn leven nu beter of slechter? Omdat ik wist dat mijn vrouw elke dag in mijn telefoon zat vroeg ik mijn ex of er een andere manier van communicatie mogelijk was? Eens ik dit vroeg besefte ik volop dat, ookal is het niet sexueel of met slechte intenties, dit toch een grens te ver is. Dus ik stopte het korte contact abrupt en blokkeerde haar gelijk. Maar je kan het al raden, mijn vrouw kwam erachter en geloofde geen woord van wat ik te zeggen had.

2 dagen later installeerde mijn vrouw Tinder, zocht ze contact met mannen tot ze haar minnaar tegenkwam. Eerst hebben ze 6 dagen gewoon gepraat. Dan had ze een smoesje verzonnen dat er een nieuwe collega op haar werk is en dat ze langer moet blijven om die in te werken. Dit is de eerste keer dat ze met hem afsprak. Er zou niks gebeurd zijn, alleen praten. 2 dagen later zijn ze begonnen met het sexuele aspect. We vertrokken op vakantie met het gezin (geweldige vakantie) en dagelijks stuurde ze naaktfoto's en video's naar die man. 2 dagen na onze vakantie had ze een "nachtshift" ingepland maar ipv te werken bleef ze bij hem slapen. 2 keer onveilige sex en een dag later de morning after gehaald samen met een zwangerschapstest. De dagen daarop bleef ze met hem afspreken en verzette hemel en aarde om bij hem te zijn. Ze gingen uiteten, lekker naar de sauna, kocht cadeautjes voor hem. En op sexueel vlak deed ze alles. Van Anale sex tot butplugs en kaarsvet... Ook bracht ze het dicht bij huis door op de achterbank van onze nieuwe familie wagen met hem te neuken. Recht waar onze twee kinderen elke dag zitten. In deze periode, raar maar waar, sterft haar vader en 20u later mijn moeder. Dus in 1 klap opa en oma kwijt. Omdat ik zoveel van haar hou heb ik even mijn eigen rouwen aan de kant gezet en haar alle ruimte, vrijheid, hulp en steun gegeven zodat ze kon omgaan met haar verlies. De maanden daarop sprak ze frequenter met de man af. Ook nam ze mij mee naar een privé sauna waaruit achteraf bleek dat ze dit voor hem had geboekt. Helaas kon hij niet, had ze al betaald en besloot ze te doen alsof het voor ons was. Haar gemoedstoestand was wel verslechterd. Ze reageerde haar frustraties af op mij en hoe slecht het ook ging met mij, het deed haar niks. (2 dagen na de begrafenis van mijn moeder zat ze op hem). Ik ben absoluut niet het type dat in de telefoon of accounts van mijn vrouw zit. Op 9 november stond ze naast mij en zag ik een gedempt instagram account. Ik vroeg wie dat was, en ze zei een brandweer/ambulancier uit Brussel die af en toe patiënten brengt op haar dienst in Antwerpen. Dat klonk zo onlogisch dat ik er geen blijf mee wist. De volgende dag opende ik mijn mail en opende haar email account (deze staat mee ingelogd op onze computer). Ik typte gewoon zijn naam in en vond een mail van een online shop waarin stond dat het adres fout was, en de levering absoluut niet op ons adres mocht komen. Ik confronteerde haar en vroeg :"hoevaak en hoelang"?. Zij wist niet dat ik alleen weet had van de mails. Ze zei 2 keer en het was maar een fling... nu 20 dagen later weet ik dat het 4 maanden duurde, ze allerlij sexuele dingen deed met hem, er bleef slapen enzovoorts. Mijn wereld stortte in, alles in mijn hoofd is chaos en ze is blijven liegen tot 2 dagen geleden. Ze zegt dat ze enorm veel spijt heeft, en ik geloof haar. Ze wilt verder... maar hoe kan ik verder met de persoon aan wie ik mijn leven zou geven? Ik volg individuele therapie alsook relatie therapie, alleen bied dit geen antwoord op de gevoelens die ik heb.

Mochten jullie vragen hebben over de kwaliteit van onze relatie: ik gaf alles aan haar, ik wou elke dag sex en stond open voor alles. Ik ben enorm passioneel en affectieus. Dus daar had het niet aan mogen liggen.

Mijn excuses mocht het moeilijk leesbaar zijn, maar ik weet niet goed hoe of wat en mijn emoties nemen de overhand.

Is er iemand die een beetje raad kan geven? Wat moet ik doen?

Groeten

Magnus

Wat een verhaal. je zult eerst bij jezelf te rade moet gaan: Wil ik met haar verder? Wil ik energie steken in deze relatie? Zo ja; op welke welke voorwaarden wil ik dat. Het is belangrijk dat je in deze fase echt goed bij jezelf blijft: je niet laat beinvloeden door met name haar. Misschien moet je zelfs even (letterlijk) afstand van haar nemen.

Pas daarna kun je met haar in gesprek om te kijken wat zij wil en in hoeverre zij bereid en in staat is om aan jouw voorwaarden te voldoen. Heeft ze echte spijt? Wil ze echt verder met jou en dan op eerlijke manier? Geen leugens meer? Alle banden verbreken met die ander?

Dan begint eventueel de verkenningsfase; een nieuwe fase in je relatie na de afstand. Nu probeer je juist weer nader tot elkaar te komen. Een hernieuwde kennismaking. Zij zal bereid moeten blijven om jouw vertrouwen te herstellen. Inzage te geven in haar mails, telefoon enz.  Antwoorden op de vraag waar ze is. 

Ergens onderweg kom je erachter dat je gaandeweg weer meer vertrouwen krijgt of dat het een onbegonnen weg is. veel succes en sterkte!

Als zij met die ander verder wil zal ze dat nu moeten zeggen, want dan is er maar één uitweg en dat is dat jullie uit elkaar gaan.
Nu geef je aan dat ze dat niet wil.
Dan zou ik hopen dat jullie allebei dit toch wat puberale seksuele gedrag achter je kunnen laten (ik neem aan dat jij dat al enige tijd geleden hebt gedaan?), elkaar in de ogen kijken en kunnen aangeven of je het aandurft met elkaar verder te gaan zonder die verslaving aan erotische spanningen en zonder in elkaars telefoon en emails te willen kijken. En dan de foto's van jullie twee kinderen in het midden, want uiteindelijk zou dat toch jullie eerste zorg moeten zijn nu. Jullie kunnen wel zonder die erotische spanningen, hoop ik, maar de kinderen kunnen niet zonder jullie.

Tsjor

Tja, jij ging vreemd. Zij heeft dit nooit goed verwerkt zo te lezen met haar dagelijkse controles. Nu ging zij vreemd. Jij weet dat ze je controleert en dan besluit jij om een stiekeme communicatie vorm te vinden met een andere vrouw. Niet zo gek dat zij dat ziet als zeer verdacht. En nu ontdek jij het en ben jij van de leg. 

Je kunt misschien tips en steun vinden in het topic verder na ontrouw. Talloze situaties met vreemdgaan. En al dan niet verwerken en werken aan herstel. 

Algemeen is het vaak zo dat bij vg men emotioneel gaat binden dus zo maar stoppen met dat contact kan erg moeilijk zijn. Bespreek ook de mogelijkheid van terugval. Kijk met elkaar in ieder geval naar wat maakte dat jij niet trouw bleef. En ook waarom zij deze affaire wilde. Heel belangrijk om te achterhalen wat drijfveren zijn. 

Mijn advies: ga nu niet te snel en onderzoek met elkaar hoe jullie verder willen. En kunnen. 

Oh en of topic: elke dag sex, ik moet er niet aan denken. On topic: Wellicht ook goed te bespreken hoe jullie (niet alleen hare of alleen jouw) wensen op gebied van sexualiteit en sex zijn. En frequentie en vernieuwing of experimenten?

Xxx

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.