Relaties Relaties

Relaties

Vriendschap tussen man en vrouw...

Ik vraag me af of vriendschap tussen man en vrouw echt wel gewoon kan?
Misschien ben ik wel een beetje ouderwets hierin, maar sinds een tijdje heeft een nicht van mij (met wie ik een goede band heb) na vele jaren, weer contact met een vriend/ex.
(De relatie destijds was van zeer korte duur en het contact verwaterde toen ze een andere relatie kreeg.)
 

Ja dat kan prima. Ik heb een hele goede vriend. Wij kenden elkaar al ver voordat we onze huidige partners kenden. Als iemand opeens weer dikke vrienden met zijn ex wordt kan ik me voorstellen dat het gevoeliger ligt, maar dat lijkt me toch vooral iets tussen je nicht en haar huidige partner en niet iets waarin de mening van derden relevant is.

Dat gaat je niks aan dus bemoei je er niet mee en laat je nicht blij zijn met een hernieuwde vriendschap.

Jazeker kan dat. Ik heb altijd mannelijke vrienden gehad, in allerlei gradaties en zelfs mee op vakantie geweest zonder een 'relatie' te hebben. Het enige echt irritante is dat er altijd mensen zijn die achter je rug om met elkaar bespreken of dat eigenlijk wel kan. Laat ze, ga zelf op zoek naar een vriend. 

Waarom zou dat niet kunnen? Het is toch geen wetmatigheid dat mannen en vrouwen zich door een vriendschap (seksueel) aantrekkelijk gaan vinden en/of verliefd worden? Het is toch vrij logisch om ook plezier te kunnen hebben in het gezelschap van iemand die toevallig van het andere geslacht (hetro-normatief  gesteld) 

ja hoor, dat kan prima! Misschien niet met iedereen, maar onmogelijk is het zeker niet. Ik ben ook nog met 2 exen bevriend en zie en spreek hen regelmatig, ze zijn niet voor niets ex 😁

Maar waarom vraag jij je dit af als het jouw nicht betreft?

Voorheen had ik zonder aarzeling ja geantwoord. Nu niet meer. In het geval van mijn man is het niet mogelijk, weet ik nu. Ik denk dan ook dat het per individu verschilt.

Waarom vraag jij je dit af? Zolang jouw nicht duidelijk weet wat haar grenzen zijn, deze aangeeft en bewaakt, moet het geen probleem zijn. 

Ik weet het niet. Vrouwen zeggen altijd van wel, en als je dan gaat doorvragen, zeggen (ook de mannen die een vriendschap met een vrouw hebben) mannen toch iets anders erover: 


https://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

Misschien hangt het ervanaf wanneer de vriendschap ontstaan is? Ik heb een hele goede vriend sinds mijn 12e. Er zit niks anders bij van beide kanten. Weet ik zeker. Misschien omdat de basis er al zo jong was?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.