Relaties Relaties

Relaties

LL

LL

07-10-2014 om 14:30

Vriendin van me wordt bedreigd...what to do...

de relatie van een vriendin van mij is een tijdje geleden uitgegaan. Gisteren belde ze huilend op omdat ze samen met een vriendin van haar toevallig haar ex tegenkwam en hem alleen wilde 'begroeten'. Hij keek constant weg en heeft geen enkel woord tegen haar gezegd. Alsof ze lucht was zei ze. Mijn vriendin had absoluut niet de neiging om een conversatie op te starten.
Opeens kwam een studiegenoot/ vriendin onwijs dreigend op haar aflopen en zei: 'Ga niet naar hem toe, ik ga er niet tussen zitten, dan doe jij dat ook niet!' en ze wilde haar bijna zelfs in elkaar slaan...het was maar goed dat er een fiets tussen zat...

Ze wild zo rationeel mogelijk met de relatie-breuk omgaan. Sterk zijn en bij zichzelf blijven is het enige wat ze kan doen volgens mij. Maar uiteraard ben ik ook benieuwd wat jullie zouden doen.

Door studiegenoot

Kan het zijn dat die studiegenoot/vriendin de nieuwe liefde is van de ex van je vriendin? of dat ze een oogje op hem heeft? of dat hij zijn versie over de relatiebreuk aan haar heeft verteld? In al die gevallen kun je weinig doen. Je vriendin is van haar ex af en het lijkt me verstandig dat ze verder niet teveel aandacht daaraan besteedt; ook niet in negatieve zin. Dus een ver-weg ' hallo' tegen haar ex en doorlopen was prima geweest.

Tsjor

tante Sidonia

tante Sidonia

07-10-2014 om 15:55

raar verhaal

Als je iemand alleen wil begroeten dan valt niet eens op dat hij oogcontact vermijdt; daar gaat dat dan te snel voor. En als je het hebt over 'geen enkel woord tegen haar gezegd' dan gaat het al helemaal niet meer over alleen begroeten.

Ik krijg er een gevoel bij van iemand die stiekem wel degelijk uit is op een confrontatie.

Dusssssssss... negeren, alleen groeten en meteen doorlopen en er is niets aan de hand.
De titel van de openingspost vind ik dan ook zwaar overdreven... wat is de bedreiging?

Ook vreemd

Als je iemand alleen wil begroeten, waarom kijkt diegene dan 'constant' weg? Dat klinkt als een wat hardnekkigere neiging van je vriendin om contact te krijgen met haar ex.

Als ze echt rationeel met de breuk wil omgaan, dan ziet ze in dat haar pogingen om haar ex te begroeten als bedreigend zijn overgekomen, in ieder geval op de studiegenoot/vriendin. Haar ex wil niet 'begroet' worden, dat lijkt me duidelijk. In het vervolg dus gewoon negeren als ze hem in het openbaar tegenkomt. Misschien dat ze over een tijdje zover zijn dat ze elkaar normaal kunnen begroeten.

De bedreiging van de studiegenoot/vriendin kan ik niet helemaal plaatsen. Als het eenmalig is, zou ik het gewoon laten. Maar ik begrijp het niet helemaal geloof ik. Wat was haar rol in het geheel? Waar zou zij moeten 'tussenkomen'? Wat heeft haar zo getriggerd dat zij jouw vriendin in elkaar wilde slaan?

Ik vind het geen bedreiging

Ik vind het geen bedreiging en ik zou je vriendin aanraden die ex gewoon lekker met rust te laten. Waarom begroeten? Hij wil dat blijkbaar niet.

Mijntje

Mijntje

08-10-2014 om 08:52

negeren

Je was er niet bij, dus misschien was haar begroeting wel wat opzichtig. Maar in ieder geval: iemand met opvliegende vriendjes kan je het beste maar negeren.

Esmee

Esmee

08-10-2014 om 09:41

ha,ha, mijntje

Opvliegende vriendinnetjes zeg maar….

Tip voor vriendin van LL: Laat lekker gaan de volgende keer. Geen oogcontact zoeken en verder gaan met je leven.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2014 om 11:25

Wat zal ik ervan zeggen?

Het komt op mij over als een wat oridinaire nasleep van een verbroken relatie.

Je helpt je vriendin door haar wel serieus te nemen, maar haar ook te wijzen op haar gedrag. Laat die vent met rust! Dat is blijkbaar beter voor iedereen.

LL

LL

08-10-2014 om 11:41

reactie

Volgens mijn vriendin kwam het dreigend over omdat ze op een mm afstand van haar vriendin stond en met grote bozen haar aan keek en zei: Weg hier, je hebt hier niets te zoeken! Haar grote lichaam zette ze daarbij is. Het was volgens haar voornamelijk dreigend omdat ze gewoon uit het niets stond te schreeuwen en op het punt stond haar te slaan als haar vriendin niet zelf was weg gegaan. Ik denk zelf ergens dat die vriendin van haar haar ergens nog een punt heeft dat de vriendin van mijn vriendin er niet tussen moet zitten, maar dat kun je ook op een redelijke manier doen.

In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties.

Esmee

Esmee

09-10-2014 om 12:38

LL simpel….

Dan moet je vriendin melding doen van bedreiging bij de politie. Klaar.
Dan staat het in ieder geval genoteerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.