Relaties Relaties

Relaties

Liedewij

Liedewij

02-04-2013 om 22:15

Vriend(in) spreekt af met ex - hoe denk jij daar over?

Mijn vriend is via social media in contact gekomen met een ex van jaren geleden. Hij gaat binnenkort met haar koffie drinken.

Een jaar geleden speelde zoiets ook. Het zweet brak me toen aan alle kanten uit. Ik constateer nu gelukkig dat het me veel minder raakt. Een licht ongemakkelijk gevoel, meer niet.

Ik ben hier een beetje over aan het filosoferen.

Vraag me af hoe mensen daar over denken en wat ze er bij voelen.

Worden gedachten gevormd door de tijdgeest, bijvoorbeeld omdat anno 2013 mensen nou eenmaal wat vaker één of meerdere exen hebben rondlopen dan vroeger?

En zo ja: gaan de gevoelens dan gelijk op met die gedachten? Of is er een discrepantie tussen verstand/gedachten en gevoel? ("ja, ik vind dat hij/zij die afspraak moet maken, maar ik voel me er niet helemaal lekker bij / jaloers, onzeker of wat dan ook door").

Kortom: verandert de "publieke opinie" en (daardoor?) iemands particuliere idee over dit soort dingen in de tijd (dat denk ik wel) en verandert het gevoel dan méé met dat idee? (dat weet ik niet)

Ik ben heel benieuwd naar jullie gedachten hierover!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou

Het zou me denk ik ook wat ongemakkelijk stellen. Aan de andere kant vertrouw ik mijn vriend. En mocht hij weer verliefd worden op een ex dan moet ik denk ik blij zijn dat ik verlos ben van een man die niet weet wat hij wil

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

02-04-2013 om 23:19

Waarom?

Waarom zou je afspreken met een ex waarmee je geen kinderen hebt? Van mij zou het 'mogen', maar ik zou die vraag wel stellen.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-04-2013 om 09:13

Vic

Omdat je het, ondanks dat een relatie niet gelukt is, toch iemand is waar je het oorspronkelijk heel goed mee kon vinden. Dus als je het relatie-stuk weg kan strepen zou je het wel eens opnieuw goed kunnen vinden samen.

Ik was een paar jaar terug op de bruiloft van een ex-vriendje van lang geleden, dat was toen nog heel onschuldig en kortdurend. Ik heb daar leuk gekletst met een paar andere ex-vriendinnen die ik ook allemaal kende, door hem. Apart, maar erg gezellig.

Ik hoef me trouwens geen zorgen te maken, ik ben de eerste vriendin van m'n man.

Vic

Vic

04-04-2013 om 11:58

Tja

Ik vind het toch anders, en een lading hebben. Maar goed, ik hoef me ook geen zorgen te maken want mijn vriend heeft 1 ex en is daar geen vriendjes mee Zelf heb ik trouwens wel een ex waar ik mee bevriend ben, en daar houdt zijn vrouw erg de boot af. Begrijpelijk wel een beetje, dus ik heb me er bij neergelegd en neem hem (en haar) ook niets kwalijk.

Ella2007

Ella2007

04-04-2013 om 19:28

Geen problemen mee

Is hier diverse malen voorgekomen, wederzijds, dat wij nog contact hebben met exen. Het zijn niet voor niks exen, denk ik. Ik voel me er niet door bedreigd en heb geen probemen met een trip down memory lane, ook niet van hem. En mocht hij wel meer voelen voor een ex dan voor mij, tsja, dan is onze relatie blijkbaar niet voor hem wat het zou moeten zijn. So be it, en daar kan ik dan niets aan veranderen, dat ligt bij hem. Ben ik daarin misschien fatalistisch ? Ik denk meer realistisch.
Zegt misschien meer over de relatie die ik heb en hoe ik erin zit: graag of niet. Liefde kun je niet afdwingen, en als het commitment niet meer er is kun je dat ook niet afdwingen.

krin

krin

04-04-2013 om 21:04

Ha!

Ella2007 schrijft precies wat ik wilde zeggen. Bis, dus.

Heks

Heks

04-04-2013 om 21:48

Wat zegt je ex over jou?

Ik ben het eens met Ella, maar in aanvulling hierop denk ik ook dat het iets positiefs zegt over een persoon als hij/zij een liefdesrelatie goed weet te beëindigen. Het mooie wat er is geweest koesteren en van de rest leren en zijn/haar conclusies trekken.

Hier geen probleem

mijn man heeft ook een ex, waar hij heel veel mee deelt. Zij heeft ook zijn moeder begeleid bij het stervensproces. Toch heeft zij ook de eerste pretecho bij mij gedaan, waar man natuurlijk bij was. Ze was getuige bij ons huwelijk, is zelf ook getrouwd.
Nu weet ik wel dat als mijn man enige ruimte zou bieden, ze er vrijwel direct op in zou gaan, maar ik weet dat hij dat niet doet. Hij is met mij getrouwd, ver na hun relatie. Hij is gegroeid en absoluut niet in haar geïnteresseerd op dat gebied en daar vertrouw ik blind op.

Dat is voor mij wel een voorwaarde, hoor. Dat ik weet dat hij haar niet wil en mij wel...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.