Relaties Relaties

Relaties

tante Sidonia

tante Sidonia

11-04-2017 om 17:38

vriendin op het punt van een affaire

Ik heb een vriendin die op het punt staat een affaire aan te gaan. We zitten samen op sport en er is daar een man die haar al een tijdje regelmatig 'beloert', ze loert terug, het werd flirten en binnenkort heeft ze een afspraakje met hem. Deze afspraak is nu nog niet concreet maar ik stond erbij dat ze dit al flirtend min of meer afspraken. Ze zegt zelf tegen mij hierover dat ze hem leuk vind, ze kriebels van hem krijgt, maar'niet meer dan dat'. Nou, vlg. mij is het al veel te veel. Dit loopt vlg. mij uit op een relatie als ze het niet afhoudt.
Ze heeft een relatie, nadat ze is gescheiden, 10 jaar geleden heeft ze nu alweer 5 jaar een leuke vriend. Het is een lieve man, hij doet alles voor haar en is gek op haar. Zij vlg. mij ook op hem, maar ze geeft aan dat hij wat saai is, en de relatie een sleur wordt. Zeker seksueel, dat benoemt ze wel eens. Ze hebben samen ook een kindje van 3, naast haar twee oudste; een jongen en een meisje.
Ik vind het doodzonde van haar relatie als ze dit doorzet. Maar vlg. haar is er niet zo veel aan de hand en moet ik me niet druk maken.
Ze beweert dat een relatie naast haar bestaande best kan, maar weet precies hoever ze kan gaan. Haar vriend is lief en toegewijd, maar niet gek. Dit zal hij niet pikken. Dan is hij weg vlg. mij. Maar zij denkt dit vol te kunnen houden buiten zijn medeweten. Ik heb haar al gezegd dat ik niet vooor haar ga liegen, ze suggereerde namelijk al zoiets omdat we samen sporten en ik dan wel kan beamen dat het langer duurde of zo. Of dat wij samen nog ergens heen waren. Ze is erg dubbel, enerzijds doet ze er luchtig over alsof ze niets van plan is, anderzijds maakt ze al giechelend, half grappend allerlei snode plannen.
Wat moet ik met haar?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-04-2017 om 17:46

Niet jouw zaken

Het zijn niet jouw zaken maar je hoeft ook niet voor haar te liegen.

Er zijn hier leuke draadjes

Om aan haar te laten lezen. Wijs haar er op! Niet met haar lezen, maar het forum noemen. Een beetje vooronderzoek doen over hoe moeilijk het gaat worden, kan best zinnig zijn.

Ano

Ano

11-04-2017 om 21:05

Als ze verliefd is

Dan is ze niet voor rede vatbaar.
Hopelijk is ze dat nog niet want het gaat gewoon uitkomen. Een dubbelleven hou je niet vol en het is het echt niet waard. Ongelooflijk onvolwassen overigens omdat ze al es gescheiden is en er kinderen in het spel zijn.
Sneu dat ze niet investeert in haar vriend om het met hem minder saai te maken. Ze moet haar energie anders richten denk ik.

Fay

Fay

11-04-2017 om 21:19

ze heeft een liefdevolle schop onder haar kont nodig

Ik vrees dat ze de boel veel te luchtig inziet. ik ken haar situatie niet, maar ik herken wel de fout die ze op het punt staat te gaan maken én de desastreuze gevolgen.
Ik ben zelf de fout in gegaan, maar ik heb dat nooit zo openlijk gedaan. Bij mij was de reden dat ik totaal niet goed in mijn vel zat en een vlucht zocht. En eigenlijk telt dat voor bijna alle affaires; daar is ook onderzoek naar gedaan. Mensen starten geen affaire omdat ze iets in relatie missen, maar omdat ze iets in *zichzelf* missen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk!!)
Ze heeft een schop onder haar kont nodig, maar wel op een hele liefdevolle manier. wees niet al te streng voor haar, maar probeer te achterhalen wat het is dat ze mist in haar leven. waarom zou ze willen vluchten? Wat zou een affaire haar kunnen opleveren? En hoe zou ze ditzelfde gevoel ook op een ander vlak kunnen halen?

Ze boft met jou denk ik en ze heeft je ook nodig. Laat haar niet vallen, maar blijf met haar praten. Verwijten helpen haar denk ik niet, maar wees wel duidelijk in dat je een affaire afkeurt en zéker niet voor haar gaat liegen!

Nou, lang verhaal en misschien iets te veel op mezelf betrokken, maar ik had gewild dat ik in die tijd een vriendin had gehad die door mijn muur was gebroken en een ingang had gevonden om mijn échte gemis en verdriet naar boven te krijgen. dat had me een hoop elende bespaart!

De tip om haar op dit forum te wijzen vind ik ook wel een goeie. Ze mag mijn topic "hulp bij het stoppen met affaire" ook wel even lezen

Succes ermee!

Fay

tante Sidonia

tante Sidonia

13-04-2017 om 20:56

nou,

Goeie tip om hier mee te lezen. Ik heb haar inderdaad zo ver dat zij nu meeleest. Ze lijkt er nu wel serieuzer over na te denken.

Ik geloof nauwelijks dat ze echt verliefd is. Ze lijkt wel meer verveeld en heeft hang naar avontuur. Maar die rustige-niet impulsieve vriend is eigenlijk wat ze zo hard nodig heeft. En haar bedachtzame vriendin natuurlijk...

Ff zo

Ff zo

14-04-2017 om 00:06

probleem en probleem

Als je een probleem hebt (niet lekker in je vel of geen goede relatie) dan is vreemdgaan vaak niet de beste oplossing. Dan krijg je er nl. nog een probleem bij.

Dus beter eerst het eerste probleem aanpakken en kijken hoe je dat kunt veranderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.