Relaties Relaties

Relaties

v

v

19-01-2021 om 09:15

Vriend, werk (het voelt niet goed) - praten

Hoe krijg ik mijn vriend en mijzelf zo ver om te praten over onze relatie.

We werken veel allebei, en de liefde is zoek volgens mij.

Smorgens wel 3 kusjes bij het weggaan, maar geen aanraking.sex etc.
Nu heb ik ook niet zo belang bij sex, soms wel, maar dan lig ik al op bed en dan zit hij in de kamer nog.

Maar het voelt raar om bij hem in de buurt te zijn. Dus ik vind het ook moeilijk om het aan te raken en te knuffelen. Dit speelt al een hele tijd. Wat voel ik dan, afstand.

Maar de relatie verbreken wil ik niet.

maar hoe krijg ik meer voldoening naar hem toe.

En hij naar mij.

Vicky

Vicky

19-01-2021 om 09:44

Jeetje Met naschrift van het forumbeheer

Is Ouders online een bureau voor relatietherapie geworden? Steeds vaker relatievragen van nensen zonder kinderen ...

Beste forumdeelnemer,

houdt u rekening met onze regels?
Hou het aardig en constructief, zorg dat mensen zich welkom en veilig voelen om welke vraag dan ook te stellen. Bedenk, u hoeft niet te reageren.
Met vriendelijke groet,
Heidi Sour
Forumbeheer

Het forum van Ouders Online is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven. Op het forum is er ruimte voor adviezen, steun, tips en (h)erkenning. We vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom en veilig voelt op het forum en de website van Ouders Online.

Hilde

Hilde

19-01-2021 om 09:50

Samen

Doen jullie wel eens iets leuks samen? Als je veel werkt en/of kinderen hebt moet je daar echt samen tijd voor vrijmaken beb ik gemerkt. Uit eten ofzo is natuurlijk lastig in deze tijd, maar regelmatig een stuk wandelen (ja ik weet het, boooooring.... ik kan ook niet anders, ik ken alle koffie-to-go-punten al hier in de stad, pfff), samen iets maken, een papieren fotoalbum van jullie vakanties, elkaar voorlezen, een muziekstroming bestuderen, een fitnessparcour doorlopen....etc, als het maar samen is en als jullie het allbei maar leuk vinden.
Elkaar alleen maar zien in bed en dan wachten op leuke seks werkt hier ook niet.

Hilde

Hilde

19-01-2021 om 09:54

Vicky

Wat flauw zeg, er gaat zoveel hier niet over kinderen. Het lijkt hier vaak ook wel een corona-discussie-platform. Of vaatwasmachines of wel of geen hond.

Vicky

Vicky

19-01-2021 om 10:01

Hilde

Hoezo flauw? Het valt me gewoon op.

Hilde

Hilde

19-01-2021 om 10:04

Vicky

Nou, als ik niks te zeggen heb over een onderwerp of topic scroll ik gewoon door. Je komt ook niet ecnt belangstellend over zeg maar.

Vicky

Vicky

19-01-2021 om 10:13

Hilde

'Nou, als ik niks te zeggen heb over een onderwerp of topic scroll ik gewoon door'

Dat mag. Maar jij hebt niets te zeggen over hoe anderen reageren. En jouw bijdrage in deze draad is nou ook niet bepaald helpend of inhoudelijk (of zelfs maar interessant).

Hilde

Hilde

19-01-2021 om 10:14

Ja hoor Vicky

Alles mag. Tuurlijk.

Pluis

Pluis

19-01-2021 om 10:37

Je hebt volgens mij ook een draadje lopen over hoe jullie samenwerking binnen jullie eigen bedrijf niet goed loopt. Zelf zou ik er nooit voor kiezen om zoveel samen te zijn met mijn partner, is volgens mij vragen om moeilijkheden. Maar goed, daar heb je nu niks aan.

Ik vind het lastig om je raad te geven. Hard werken is op zich niet erg, maar bij jullie is er nu maar weinig tijd en ruimte over voor elkaar. En dan loopt het op beide vlakken spaak... Waar begin je dan met repareren?
Ik denk dat jullie relatietherapie zouden moeten gaan doen. Omdat jullie werk en privé zo in elkaar over loopt, heb je op beide vlakken met de relatieproblemen te kampen. Dus die moet je oplossen, anders komt het jullie bedrijf ook niet ten goede.
En voor de problemen met jullie eigen bedrijf zou ik op zoek gaan naar een goede (bedrijfs)coach. Ik denk dat je zo iemand wellicht via de Kamer van Koophandel kan vinden? Ben je daar al eens langs gegaan voor informatie? Ze weten daar echt heel veel en kunnen je met veel dingen helpen. Online zijn er heel veel coaches te vinden, ook gratis. Kijk daar eens.

En als ik jullie was zou ik toe gaan werken naar 'uit elkaar' op werkvlak, dus dat jullie niet meer samen werken. Als je ieder eigen werk hebt, heb je tenminste 's avonds elkaar ook wat anders te vertellen. En problemen thuis of op het werk lopen dan niet ook in dat andere deel van je leven over. Maar dat is van later zorg. Eerst bedrijf en relatie maar eens op de rit zien te krijgen.

Pluis

Pluis

19-01-2021 om 10:40

Wel eens met dat

het ietwat vreemd is dat mensen zonder kinderen hier hun problemen komen bespreken. Het wel of niet hebben van kinderen geeft toch een hele andere dynamiek aan heel veel problemen. Het is niet dat mensen zonder kinderen wat mij betreft niet welkom zijn, maar dit is een forum waarin de kinderen nou net de verbindende factor zijn, de invalshoek, de grote gemene deler. Dat is het punt waarop we elkaar allemaal vinden. Zijn die er niet, dan snap ik niet dat je hier je verhaal gaat doen. Maar goed, behoorlijk off topic natuurlijk...

juf Ank

juf Ank

19-01-2021 om 10:53

het klinkt als

een relatie die enorm in slaap gesukkeld is.
Vertel eens: wat was er eerst zo leuk? Waarom werden jullie verliefd?
Hoe zijn de omstandigheden? Waarom wil je de relatie niet verbreken?

V heeft een herkenbare schrijfstijl

En volgens mij heeft ze kinderen.

Had ze dat moeten zeggen? Verandert dat iets aan haar vraag? Aan de reacties?

Hilde

Hilde

19-01-2021 om 11:21

Uit je openingspost maak ik niet op dat jullie samen een bedrijf hebben (3 kusjes bij het weggaan 's ochtends). Maar als dat wel het geval is dan is mijn tip om samen eens iets te gaan doen misschien juist niet zo goed

C

C

19-01-2021 om 11:28

Goed dat je wil doorbreken

Zo jammer om zo door te sukkelen. Goed dat je actie wil nemen! Misschien kun je vanuit jouw gevoel praten.
Ik heb het gevoel dat... (We uit elkaar groeien?)
Dat wil ik niet omdat ...
Ik heb nodig... (Maak concreet!)
En vraag hem: wat heb jij nodig? Of hoe zie jij onze relatie. Wat mis je? Waar ben je blij mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.