Relaties Relaties

Relaties

Antje

Antje

14-06-2014 om 22:36

Vriend vreemd gegaan. wat nu?

Ik heb een klein jaar een nieuwe vriend na dertien jaar alleen te zijn geweest. We kunnen het op een heleboel gebieden ontzettend goed met elkaar vinden, hadden het heel erg leuk. Maar... de eerste acht maanden was het tobben met de seks. Hij was erg geremd, kon zich niet overgeven, heeft me erg vaak afgewezen. Dat was zwaar en verdrietig maar omdat er zoveel liefde was, heb ik geduld betracht en sinds een week of vijf ging het hardstikke leuk ook lichamelijk. Kom ik er ineens achter dat hij vreemd is gegaan met zijn ex. En hij heeft het zelf geëntameerd! Dus in een tijd waarin wij het heel leuk hadden (en dat vond hij ook zei hij toen en nu nog) heeft hij een afspraak met zijn ex gemaakt, op een avond waarop hij wist dat hij niet bij mij zou slapen.
Ik ben er helemaal kapot van. Mensen zeggen : het is toch maar een keer, of hij begint juist zijn seksualiteit te ontdekken. Maar ik vind het zo wrang, juist na alle seksuele problemen. En de verhouding leek zo waarachtig... Hij was bij zijn vrouw nooit vreemdgegaan en dat geloof ik wel want hij was toen veel te geremd. Ik ben zo kwaad en verdrietig, wat moet ik nu? We waren juist weer zo verliefd.
We hebben sindsdien alleen maar gemaild, hij zegt dat hij niet waarom hij het gedaan heeft en is meteen in therapie gegaan. Hij wil mij dolgraag terug en voelt zich enorm schuldig. Maar daar koop ik niet zoveel voor. Ik heb altijd gedacht: als je een vreemdganger terug neemt, geef je hem de boodschap dat hij er wel mee weg komt. Vreemdgaan en er ook nog eens over liegen is altijd een dealbreaker voor me geweest. Maar ik geef nog zo veel om deze man. Wat moet ik nou?


Ff zo

Ff zo

14-06-2014 om 23:07

Kappen

Geen kinderen bij deze man? Dan kappen! Kort door de bocht, maar ik spreek helaas uit ervaring.......je blijft er altijd mee zitten. Je relatie wordt nooit meer puur en oprecht. Heb je kinderen zeg ik vecht ervoor....voor de kinderen. Zo niet, er komt echt wel weer een oprechte man die al jouw liefde beantwoordt en verdient en vice versa!

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

15-06-2014 om 20:30

sorry antje....

maar dat klinkt niet goed hoor deze relatie. Wel opvallend dat hij direct in therapie wil gaan. In die zin zou ik nog een slag om de arm houden: misschien is er iets wat met die geremdheid te maken heeft dat hij bij zijn ex meer zichzelf kan zijn, puur om de vertrouwdheid. Of heeft hij iets desstructiefs gehad: Juist op het moment dat jullie relatie beter leek te lopen werd het hem te heet onder de voeten, kwam je te dichtbij? In die zin kan de keus om vreemd te gaan met ex misschien een beetje te verklaren zijn. Vanuit de behoefte jullie relatie kapot temaken (vanuit de angst omdat je te dichtbij kwam) en dan afstand scheppen door vreemd te gaan.
En ja, omdat dat dan allemaal zo moeilijk ligt (hij geremd is) doen we dat maar met ex....?
Ik zou hem vooralsnog afwijzen en eventueel een achterdeurtje openhouden (in jouw achterhoofd) mocht het geval zijn dat hij vlot tot bepaalde inzichten komt die e.e.a. duidelijk maakt.

HOE ben je er precies achtergekomen dat hij vreemd was gegaan en hoe had hij dat geëntameerd? (zoals je dat zo mooi zegt)

Hombre

Hombre

15-06-2014 om 21:30

Dertien jaar!

"Ik heb een klein jaar een nieuwe vriend na dertien jaar alleen te zijn geweest. We kunnen het op een heleboel gebieden ontzettend goed met elkaar vinden, hadden het heel erg leuk."

Nou, na dertien jaar zou ik niet zo snel het bijltje er bij neer gooien. Geniet in ieder geval een tijdje van de leuke sex. Na dertien jaar!

Goeie kans dat hij seksuele problemen heeft, en wie weet wat hij daardoor uithaalt. (seks is belangrijk, zeker voor mannen)

mirreke

mirreke

15-06-2014 om 23:30

Welnee zeg, je bent net een relatie aan het opbouwen

Daar horen allerlei vreemde worstelingen bij in het begin. Je vindt het geen dealbreaker (wat een woord) dat je nieuwe partner moeilijk sex heeft, je afwijst, weet ik wat, maar dat hij een keertje wat met zn ex rommelt is gelijk einde oefening, zodat je na een klein jaartje proberen, en na 13! jaar alleen zijn, gelijk een leuke man weg gooit?

Wake up to the real world: http://www.vreemdgaan-overspel.nl/feiten.html 25% van de Nederlanders gaat vreemd, volgens Durex 31%.

Blijkbaar is je vriend er zelf trouwens ook ondersteboven van, aangezien hij direct hierdoor in therapie is gegaan, zoals je zelf schrijft.

Nee hoor, dit zou voor mij absoluut geen reden zijn om hem de deur te wijzen.

Kyra

Kyra

16-06-2014 om 15:16

uit praten

jullie hebben elkaar na dat voorvalletje met zijn ex alleen nog maar gemaild. Ga praten!
geef elkaar de ruimte.

Antje

Antje

16-06-2014 om 15:55

ff zo

Ja dat denk ik ook soms, kappen. Maar ik verwacht dus niet dat er zo senl een andere man komt. Ik ben 55, leuke mannen liggen niet voor het oprapen en als ze er zijn gaan ze voor een jonger ding. En als ze wel voor mij zouden gaan, zitten ze toch ook met een behoorlijk rugzakje. daar maak ik me geen illusie over. Geen reden om met deze man dan maar door te gaan evenwel.

Antje

Antje

16-06-2014 om 16:01

Bulletje

Dat ie met zijn ex ging, had volgens mij ook te maken dat zij gewoon voorhanden was (ik heb haar inmiddels ook gesproken). Hij heeft haar ook voorgelogen en gemanipuleerd hiermee. Hij heeft zeker ook iets destructiefs maar als het was om zijn relatie met mij te torpederen had hij wel meer laten blijken dat ie het gedaan had. Maar hij heeft het verborgen gehouden.
Ik kwam er achter doordat ik het gewoon voelde. Ik heb een onwijs sterke intuïtie. In een vlaag van wilde impuls heb ik toen in een dagboek gekeken en vond het meteen. En toen ben ik gewoon op de bluf gegaan: er is iets, ik voel het, eerst ontkennen natuurlijk maar toen ik zei "ja of je zegt het of het is meteen over", kwam het eruit. Ja ik houd in mijn achterhoofd een heel klein deurtje open maar ik weet het echt niet of ik dit wel wil.

Antje

Antje

16-06-2014 om 16:06

Hombre

ha, jouw reactie past niet zo bij mijn beleving. Een tijdje leuke seks nog hebben? Zo werkt het niet, na eerst alle afwijzingen en moeilijk gedoe omdat hij zo geremd was, gaat ie het nu ontdekken en binnen 4 weken vreemd. Door al dat moelijke gedoe was mijn libido al danig getaand (terwijl ik dus eigenlijk heel erg van vrijen houd) maar nu ook nog eens vreemd gaan, dan is het waarschijnlijk all systems down voor mij. Ja hij zal seksuele problemen hebben, en dan? Moet ik blijven wachten tot het over is en intussen belogen en bedrogen worden? dan kan ik toch net zo goed iemand van internet plukken mocht ik alleen maar voor de seks gaan. En zo geweldig was het (nog) niet

Antje

Antje

16-06-2014 om 16:10

Mirreke

Jawel de moeilijke seks was wel haast een dealbreaker voor mij, daarom baal ik hier juist zo extra van. Ik maar geduld opbrengen, enfin ik hield ook van hem maar als het dan zo gehonoreerd wordt... tja ik ben geen deurmat natuurlijk. je schrijft

"Blijkbaar is je vriend er zelf trouwens ook ondersteboven van, aangezien hij direct hierdoor in therapie is gegaan, zoals je zelf schrijft." ja nou hij is ondersteboven dat het uitgekomen is hoor, toen het nog niet bekend was, had hij nergens problemen mee.

en "Nee hoor, dit zou voor mij absoluut geen reden zijn om hem de deur te wijzen." Nou je woorden sla ik wel op hoor, ik ben ook nog heel erg aan het twijfelen. Ik zou wel met hem verder willen maar ben bang dat mijn lichaam gewoon afhaakt na al het gedoe.

Antje

Antje

16-06-2014 om 16:11

Kyra

Ja je hebt gelijk, we moeten praten. Wel twee keer over de telefoon gesproken inmiddels. Maar ik zie er ook tegen op. Ik wil eerst wat meer in mijn kracht staan. Ik ben nu vaak nog een slap vaatdoekje van verdriet

Ff zo

Ff zo

16-06-2014 om 16:41

Gaan we weer

Je moest er zelf achterkomen. Ook dat ik voor mij : No go! Als ie het nu nog uit zichzelf opgebiecht had....maar verzwijgen en vreemdgaan. Ik blijf bij mijn standpunt : kappen. Ik ben zelf trouw en sociaalvoelend, snap best dat je na al die tijd blij bent met een relatie, die je ook echt gegund is, geloof me. Maar ook ik heb een intuïtie en die zegt nu eenmaal dit. Je bent zeker een leuke vrouw en er is vast een leuke man die je waard is!

antje

antje

16-06-2014 om 17:21

ff zo

ja dat telt voor mij zeker dat ik er zelf achter moest komen. dan denk ik ook kappen. maar wat vind jij dan van wat mirreke zegt? Ik weet trouwens niet of ik zo'n leuke vrouw ben hoor, hoe weetje dat?

Ff zo

Ff zo

16-06-2014 om 19:17

Antje

Ik ken je natuurlijk niet maar je komt zeker sympathiek over en oprecht. Je lijkt me een warme vrouw die behoefte heeft aan liefde en dat nu eindelijk gevonden leek te hebben. Dat vind ik zo sneu aan je verhaal. Wat Mirreke zegt is helaas waar, maar werkt het voor jou? Ik ken de statistieken. Ik weet ook hoe het is om een partner te hebben die is vreemdgegaan. Het was hel, maar we hadden destijds kleine kinderen en hij heeft het zelf opgebiecht. Ik koos voor mijn kinderen, hield ook nog van hem. Het was een gevecht dat ik zonder de kinderen niet had aangegaan, ik vond het vreselijk vernederend. Ik denk dat je nu wel snapt waar mijn heftige reactie vandaan kwam. Natuurlijk sta ik niet in jouw schoenen maar voel absoluut met je mee. Sterkte met je beslissing!

Mijntje

Mijntje

16-06-2014 om 19:31

leuke vrouw

Ben het met Ff zo eens dat je een leuke vrouw lijkt, je hebt veel geduld gehad met je nieuwe vriend en daarom is het des te harder schrikken. Maar stel die beslissing uit tot je er met hem over hebt gepraat en je ook zijn lichaamstaal daarbij ziet. Dan zie je meer of hij het meent. Ik ben sowieso niet zo voor dit soort dingen over de mail bespreken (hoewel je ook wel had getelefoneerd)

Ik hoop dat je het vertrouwen in hem weer terug krijgt, als hij echt heel leuk is (en jij vindt niet iedereen zo maar leuk als je 13 jaar geen relatie had) dan is het de moeite waard. Een tweede misstap zal je ws niet meer 'trekken'.

Antje

Antje

17-06-2014 om 08:45

lichaamstaal

Ja ik zie er juist ontzettend tegen op om met hem te praten omdat ik zijn lichaamstaal dus niet kan vertrouwen. Een uur voordat hij vreemdging zei hij nog met tranen in zijn ogen hoe gelukkig ik hem maakte... En toen wist hij al dat hij het ging doen. En dat was niet gelogen van hem hoor, ik weet dat ik hem erg gelukkig maakte, het was alleen niet de hele waarheid. Meneer had wat zijn hartje begeerde (volgens zijn zeggen) maar het was niet genoeg. Hij moest meer
Tja en dan kan hij nu weer heel erg dingen menen (en dat zal voor nu, nu hij me kwijt is, zeker zo zijn) maar toch een dubbele agenda hebben. erg wrang

Hombre

Hombre

17-06-2014 om 20:22

Antje

Was het wel voorbedachte rade? Of heeft de ex, geconfronteerd met het bestaan van een nieuwe liefde, haar ultieme wapens in de strijd gegooid, waar de slapjanus natuurlijk geen weerstand aan kon bieden (want zo zijn wij mannen)

Antje

Antje

17-06-2014 om 20:38

Hombre

Jawel, dat heeft hij toegegeven, de term komt van hemzelf. Hij heeft zelf toegegeven dat hij haar ook heeft voorgelogen en gemanipuleerd. Ik heb haar inmiddels ook gesproken en zij bevestigt zijn verhaal. Wel eerlijk, maar wat koop je ervoor?
Het was voor mij echt alweer een ander verhaal geweest als ze bij toeval op de bank waren gaan knuffelen en van het een kwam het ander. Tja dat kan ik me wel voorstellen dat zoiets ontstaat al kan ik er voor mijzelf niets bij voorstellen. Maar het willens en wetens een week van tevoren plannen en dan tussendoor met mij afspreken en het heel leuk hebben en zeggen dat ik de enige ben en dat het zo bijzonder is wat we hebben... Tja, ik krijg het niet bij elkaar hoor

Antje

Antje

20-06-2014 om 17:20

gepraat

tja, vijf uur lang gepraat... we waren heel blij elkaar te zien. Er is gewoon veel liefde. Maar ik weet nog steeds niet wat ik er mee moet. Dan vraag ik hem, goh we waren nog maar zo kort leuk aan het vrijen ik dacht dat je qua verlangen gewoon met mij bezig was. En dan krijg ik als antwoord "oh maar ik verlangde ook naar jou hoor". Wat moet ik daar nou mee? eerst negen maanden geduld opbrengen voor zijn seksuele remmingen en dan dit. pff

Mijntje

Mijntje

20-06-2014 om 17:35

Antje

Dat is wel een superlullig antwoord. Waarom ging hij dan met zijn ex van bil? Wat was daarop zijn antwoord?

Kijk, als je hem niet meer vertrouwt stop er dan mee.
Sterkte, je zult je wel heel rot vollen nu.

Antje

Antje

20-06-2014 om 18:03

Mijntje

tja, hij kon natuurlijk daar niet zo veel op zeggen, iets van 'puur dom machismo, een soort obsessie'
Ik vertrouw er wel op dat niet echt vreemd meer zal gaan. Hij is zich rot geschrokken. Maar goed dat kun je nooit zeker weten natuurlijk. Maar ik heb nu gewoon heel erg last van het feit dat hij zo'n antwoord geeft, ik bedoel, we waren zo verliefd, ik had zo'n geduld op gebracht qua vrijen, het werd eindelijk leuk en hij is aan het verlangen naar allerlei ander vrouwen? WTF? Ja het is natuurlijk puur pubergedrag. Hij heeft zijn seksualiteit 40 jaar onderdrukt. Maar wat ben ik dan? een geduldige moeder? Ik ben nu heel onzeker geworden over mijn vrouw zijn.
Ja ik voel me ontzettend rot, temeer omdat ik hem gewoon nog stikleuk vind en voelde dat er veel liefde was toen ik hem zag.

Hombre

Hombre

20-06-2014 om 19:40

Antje

Ik weet het ook niet hoor. Ik heb wel eens begrepen dat mannen in dit soort situaties niet met oplossingen moeten komen maar moeten luisteren en hun sympathie laten blijken. Nou bij deze, lijkt me een hele lastige keus die je moet maken. Sterkte wat je ook doet.

Ff zo

Ff zo

20-06-2014 om 20:59

Ik krijg de indruk dat je alleen maar wilt horen....

Dat je 'm nog een kans moet geven. Van mij krijg je dat helaas niet te horen. Zwak argument van hem, als je het al een argument kunt noemen. Ok je bent verliefd, ok het heeft lang geduurd, maar heb meer respect voor jezelf. Straks ga je met hem in zee en je hebt ook nog kinderen. Wil je die ook confronteren met je onbetrouwbare vriend. Zijn ze net aan hem gewend gaat ie weer terug naar z' n ex. Ik weet het niet hoor.....ik vind het moeilijk want ik gun je echt geluk en liefde....

Antje

Antje

20-06-2014 om 21:54

ff zo

Waar uit krijg je die indruk? Het ligt echt 50/50 voor mij. Ik heb echter wel de indruk dat jij volkomen jouw situatie ooit en je pijn daaromtrent hierop projecteert. Jij kon niet weg en hebt je ontzettend gevangen gevoeld onder je eigen idee dat je moest blijven voor de kinderen. (en de vraag is of dat wel een goede keuze was, want als je er zo mee hebt gezeten/ er nog mee zit zal dat altijd voelbaar zijn geweest voor je kinderen. Ik kan zo enorm goed alleen zijn dat dat een hele makkelijke uitweg voor mij zou zijn. Denk niet dat ik coute que coute maar bij een man blijf om maar niet alleen te hoeven zijn. Daarvoor heb ik te veel vrienden en kan ik mijzelf veel te goed vermaken.
Nee ik ben er voorlopig nog niet uit en ik ga er ook heel lang de tijd voor nemen heel lang te voelen hoe het nou echt zit. Dat is ook een test voor hem. Haakt hij ondertussen af dan zegt dat genoeg. En ook als hij niet afhaakt, blijf ik helemaal bij mijn gevoel. Nu is dat nog 50/50 maar ik zal pas echt doorgaan als ik echt meer dan 90% ja tegen een verhouding met hem kan zeggen.

Ff zo

Ff zo

20-06-2014 om 23:43

Geluk

Antje, je hebt gelijk tot op bepaalde hoogte. Ik ben destijds ongelofelijk gekwetst, dat wens ik niemand toe, vandaar de felle reacties. Wat het heden betreft zit je er naast, het verleden ligt ver achter me en ik ben gelukkig met ons gezin, maar het gaat hier niet over mij, maar over jou. Ik denk dat ik afhaak, heb niets meer toe te voegen, ik hoop dat je niet verder gekwetst wordt en gelukkig blijft, of het nu met deze man is of niet. Sterkte en veel geluk!

Katniss

Katniss

20-06-2014 om 23:51

Normaal doe ik het niet

Maar kunnen we hier een citaat van Dr Phil gebruiken? Als een man voor het eerst zijn ware gezicht laat zien, geloof het dan.
Het gaat er bij mij echt niet in dat hij om wat voor psychologische reden dan ook is vreemd gegaan, en dan nog liegen en bedriegen erbij. Na een relatie van nog geen jaar zou dit bij mij echt wel exit zijn.

Antje

Antje

21-06-2014 om 00:00

Katniss

Ja je hebt wellicht gelijk. En trouwens, ik had misschien al weg moeten zijn bij al het geremde seksuele gedoe, waarbij ik steeds maar geduld aan de dag legde... Ben toen overgehaald door vriendinnen die zeiden: ach het is overal wat en jullie zijn zo mooi samen, die dingen kunnen toch veranderen...

Soms

Moet je een investering afschrijven. Hoe jammer ook. Anders krijg je meer kosten.

Mijntje

Mijntje

21-06-2014 om 07:53

Antje

En in ieder geval niet bij hem blijven omdat je anders denkt nooit meer de liefde van je leven te vinden. Daar ben je nooit te oud voor! Hij lijkt zich idd wel als een puber te gedragen, en jij de geduldige moeder. Dat is natuurlijk geen gelijkwaardige relatie en ik vrees dat jij hem eeuwig blijft wantrouwen. Goed een pas terug op de plaats te maken, goede test, voor jullie beiden. En zit hij nu echt in therapie wat hij heeft gezegd?

Antje

Antje

21-06-2014 om 10:49

Nou Mijntje

Ik weet het niet hoor, qua het vinden van de liefde van mijn leven. Ik zie een heleboel hele leuke vrouwen van van 45 tot 65 en een heleboel mannen die met met veel jongere vrouwen gaan. Het is toch gewoon statistisch gezien zo dat vrouwen steeds minder kans op een leuke liefde krijgen naarmate ze ouder worden. Veel minder kans in vergelijking met mannen in ieder geval
Ja puber en moeder, daar heb ik f#cking geen zin in! Evolueer! Ja hij is wel echt in die therapie.
Inderdaad nu heel lang pas op de plaats en intussen mijn leven alleen weer opbouwen, daar weer helemaal van genieten.

antje

antje

21-06-2014 om 10:57

Mijntje nog even

Ja ik bedoelde: Ik zie een heleboel hele leuke alleenstaande vrouwen van van 45 tot 65 die geen man kunnen vinden en een heleboel mannen die met met veel jongere vrouwen gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.