Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Vreemd emoties

Hai all,

Mijn partner is vaak vrolijk en heeft goed contact met zijn familie en vindt dit ook heel belangrijk. Als hij met zijn broer, moeder en vader aan de telefoon is, wordt vooral heel veel gelachen(soms ook schijn, terwijl er iets speelt in familie waar ze niet over hebben maar weglachen). Ze hebben een hele hechte familie waar Indiase tradities en respect voor ouders voorop staat. Vaak wordt ik dan ook vergeten.. maar hier gaat mijn vraag niet over. 

Als ik een keertje héél vrolijk ben en gezellig/lol heb met de meiden/familie (zoals met hun losgaan op muziek of hardop lach tijdens video bellen) ...Dan wordt mijn partner ineens verdrietig en wilt dat ik muziek uitzet of zachter zet. Als ik hem vraag waarom hij verdrietig is, kan hij niet uitleggen of haalt hij oude koeien uit de sloot. Terwijl dezelfde ochtend al goed was tussen ons. 

Ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt. Ik heb hem verteld wat mij opvalt en waarom hij dan verdrietig wordt. Hij weet het ook niet.

Weten jullie hoe ik hiermee om kan gaan? Want ik heb het gevoel dat ik tegen wordt gehouden om gelukkig te zijn met andere mensen. 

Blijf gewoon vrolijk en lachen en doe zoals jij je voelt. Het is zijn probleem om daar wat mee te doen, je hebt t aangegeven. Ga je niet naar zijn luimen gedragen.

Klinkt alsof hij niet wil dat je je zonder hem vermaakt. Heb je meer signalen dat dit zo is?  Het kan ook dat hij zich buitengesloten voelt, maar dan moet hij dat zeggen. In ieder geval sluit ik me aan bij Chiquita: blijf je gewoon gedragen zoals je altijd doet. Dat hij er moeite mee heeft als jij je vermaakt en plezier hebt is echt zijn probleem. Maak het niet dat van jou. 

Waarschijnlijk zit er een angst achter dat hij bang is je kwijt te raken omdat andere mensen misschien wel leuker zijn.
Aan jou de eer om hem steeds te laten zien dat jij lol kan hebben met anderen en toch bij hem blijft. Dat het goed zit tussen jullie.
mogelijk is het ook een vorm van manipulatie; van jou claimen.
Vraag hem eens hoe hij het zou vinden als je iedere keer als hij lol heeft met anderen, jij daarna verdrietig doet en hem eigenlijk steeds vraagt rekening met je te houden. Echt nergens voor nodig dit gedrag!

Klinkt niet best. Hij bespeelt je(?). Je gaat jouw gedrag aanpassen. Dat is niet goed als het jouw plezier betreft! 

Tip hierboven lijkt mij goed: vragen als het gebeurt: hoe zou jij het vinden als ik mij nu zo gedraag als jij lol hebt?

Mijn tip: zeg dat je serieus wil praten morgen of vandaag om xx uur. Ga zitten en vertel wat jou opvalt. Dat jij er last van hebt. Het niet begrijpt. Vraag hem wat er met hem gebeurt dat hij dat gedrag toont. En wat HIJ er aan gaat veranderen. 

Het is niet jouw probleem. Maar hij maakt het wel jouw probleem. Leg het terug bij hem. 

Ben benieuwd...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.