Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Bertje

Bertje

06-02-2017 om 16:16

Verwerking overspel (2x)

Dag allemaal,

Ik probeer goede raad / tips te vinden, van mensen die gelijkaardige feiten hebben meegemaakt.

In 2006 heb ik een meisje leren kennen, die ondertussen mama is van onze 3 kinderen. Er is heel wat gebeurd, en ik geraak er maar niet uit, ondanks ze haar best doet.

In 2008 heeft ze een affaire gehad met haar chef. Ik heb dit toen zelf ontdekt via haar GSM. Het was zo pijnlijk, onverwachts, maar toch gaf ik haar een 2de kans. Ze had er zelf ook enorm veel spijt van, en is daar ook direct weg gegaan en ander werk gezocht. Wat voor mij wel een oprecht bewijs was van een stommiteit, waar ze verder geen toekomst in zag.

5 moeilijke jaren zijn er toen gepasseerd voor mij, of misschien zeg ik beter, voor ons. Want als zij mij ongelukkig zag zitten, wordt ze daar ook niet bepaald blij van. Ik had het die jaren vooral moeilijk met feestjes op haar nieuwe job. Daar zijn wel wat ruzies/discussies bij ontstaan.

Ondanks het toch 5 jaar geduurd heeft, zijn er van de periode 2010 tot 2012, 3 zoontjes bijgekomen in ons leven. Ik dacht dat dit het reddingsmiddel ging zijn om terug enorm hecht te worden, en nooit meer met de angst zou moeten leven, dat ze deze fout NOG eens zou maken. Het is een supermama, dus ik was er zeker van dat ze altijd aan haar gezin zou denken, en zich niet meer zou bezighouden met overspel en dergelijke.

Niet dus...

2 jaar geleden, mei 2015, heb ik exact hetzelfde moeten ondergaan. Terug het ontdekken van een affaire, via een 2de verstopte GSM. De wereld zakte toen letterlijk weg onder mijn voeten. Ik was in pure shock. Wat met ons huis? Wat met die 3 kleine peuters? Wat met normaal kunnen functioneren in de maatschappij? (werk).

Hierop volgde 2 moeilijke maanden. En ja hoor, we kwamen weer terug samen, maakte ruzie, ging ze terug naar hem, kwamen weer samen, maakte ruzie, ging ze terug naar hem... En dit tot 5x. Tot ze echt die klik in haar hoofd kreeg "waar ben ik in godsnaam weer mee bezig..."

Ik had er op een gegeven moment echt genoeg van, maar ik wist dat ze weer een enorme stommiteit had begaan, waar ze weer direct enorm veel spijt van had. Moeten we daarvoor heel ons toekomst samen, ons gezin opgeven? Ik wou het nog wel eens proberen. Ik had toen oorspronkelijk toch wel strikte afspraken opgesteld, die uiteindelijk niet zijn toegepast.

De hoofdafspraak was het zoeken van ander werk. Dit zou anders NIET lukken zei ik. Ze heeft daar moeite voor gedaan, maar dat ging niet zomaar. Een overplaatsing mocht niet zomaar voor die reden.

Nu dik anderhalfjaar later, werkt zij er nog steeds, samen met de toenmalige minnaar. Die minnaar heeft nog wat psychologische spelletjes liggen spelen, om ons uit elkaar te krijgen. Voor die reden, zegt ze (en geloof haar ook wel), dat ze NIETS contact heeft met hem. Geen goedemorgen, geen goedendag, geen privé gesprekken, niets. Enkel werk gerelateerd moet ze af en toe eens vragen stellen aan hem.

Het zijn toch al moeilijke jaren geweest sinds die 2de overspel. Ik heb het extreem moeilijk met feestjes, waar die klootzak ook bij is... Ik geloof haar wel dat ze er niets contact mee zoekt, maar telkens er een feestje zit aan te komen, kan ik het niet laten om een discussie te beginnen...

Ze begrijpt het ergens wel, en zegt telkens, je moet met 2 zijn, vertrouw je mij? Dan is er geen probleem.. Maar toch zit ik echt niet te springen voor dergelijke feestjes.

Die collega blijft voor mij een gevaar/concurrent, waar mijn vriendin verliefd is op kunnen worden.

Ik ben 10x (of meer) naar een psychiater langs geweest, maar ofwel was hij niet echt de juiste persoon (vrij oude man al), heb ik gevoel dat het niet echt iets heeft uitgehaald...

Ik wil terug kunnen lachen, zot kunnen doen, haar graag naar feestjes zien vertrekken.

Wat moet ik doen .

Is het nog wel mogelijk, na dit alles, om zorgenloos samen door het leven te gaan...

Alle raad is welkom...

Bedankt !

Hanna

Hanna

06-02-2017 om 16:24

Werk er samen aan!

Jij bent naar een psychiater geweest zeg je, maar wat heeft ZIJ gedaan? Zou ze open staan voor relatietherapie? Dat kan jullie helpen weer dichter bij elkaar te komen. Jullie zonen verdienen dat, denk ik.

Bertje

Bertje

06-02-2017 om 16:33

Bedankt Hanna

Dag Hanna,

Er is over relatietherapie gesproken geweest, maar het is uiteindelijk psychiater geworden. Ze is eens één of twee keer mee geweest naar de psychiater. Ze had toen wel een bepaalde opdracht gekregen, die ik me niet meer zo goed herinner, maar ze vond dat toen niet nodig om uit te voeren.
Ik dacht dat ze hogerop in haar bedrijf een bepaald persoon moest contacteren, om de minnaar in kwestie op het matje te laten roepen. Het was toen een periode dat die minnaar rare spelletjes aan het spelen was. Maar ze heeft het dus op haar eigen manier opgelost... Door niets contact meer te hebben sinds dan.

Priem

Priem

06-02-2017 om 16:47

Ik

Ik snap nooit zo goed waarom mensen denken hechter te worden bij het krijgen van kinderen, het kopen van een huis. Het is juist dát dat voor extra pijn, moeite en geldzorgen zorgt als het misgaat.

Enfin, ik denk dat jullie beiden in relatietherapie moeten. Jij om te verwerken, zij om te snappen waarom jij moeite hebt en houdt en hoe zij kan voorkomen dat het een 3e keer gebeurt. Misschien wel beiden apart en ook samen.

Hanna

Hanna

06-02-2017 om 17:10

Inderdaad Priem

Maar zij heeft 2x een fout gemaakt en jij moet in therapie? Dat vind ik raar. Dit is iets wat nog eens gaat gebeuren als zij niet aan zichzelf werkt. Dit is ook iets wat tussen jullie in blijft staan als jullie er niet samen mee aan de slag gaan. Wat Priem zegt is niet zo raar: apart EN samen in therapie. Maar dat is een hele stap, dat begrijp ik. Toch denk ik dat jullie het moeten doen, omdat jullie kinderen hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.