Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Moeder

Moeder

26-03-2014 om 18:15

Verraden

Zit het me hoog ligt het forum eruit Maar goed, nu kan ik m'n verhaal kwijt.
Sinds september ben ik gescheiden. Mijn man heeft toen ook duidelijk gezegd dat hij geen relatie meer met mij wil en hij wilde geen contact meer zodat we over elkaar heen konden komen.
Ik wilde niet scheiden en ik heb al die tijd gehoopt dat we weer bij elkaar komen. We waren 27 jaar bij elkaar en hebben 3 kinderen.
Sinds een tijdje is het contact weer normaler. We moeten natuurlijk ook geregeld overleggen over de kinderen (pubers/volwassenen)Ex is leuk en aardig en maakt soms zelfs dubbelzinnige opmerkingen (dat hij altijd bereid is als ik sexueel omhoog zit) Leuke en relaxte sfeer dus de laatste tijd. En uiteraard weer meer hoop voor mij.
Vandaag is een hele belangrijke datum in ons gezin en juist vandaag gaat de ex uit eten met onze kinderen en de vrouw met wie hij me lang geleden bedrogen heeft en nu weer veel contact heeft.
Toen ik dat vanmiddag hoorde was ik zo ontzettend boos, verdrietig en ik voel me zo verraden. En naar ex is dat natuurlijk geen punt want zo kom ik hopelijk ooit van mijn hoop af maar ik heb dat gevoel ook naar de kinderen. Ze weten een beetje hoe het zit en toch gaan ze eten met haar. Uiteraard gaat het hen om hun vader en zit zij er nu eenmaal bij maar ze hadden er ook iets over kunnen zeggen of het niet kunnen doen.
Ik weet dat de kinderen niks met onze issues te maken hebben en dat het niet terecht is om hen dit aan te rekenen maar ik voel me ontzettend verraden door hen.
Vanavond na dat etentje komen ze terug dus voor die tijd moet ik dat gevoel kwijt zijn dus iemand tips om hier wat nuchterder naar te kijken?

zelf doen

Je zit in een lastige situatie. Als je in de steek bent gelaten voel je je toch kwetsbaar denk ik. Toch zou dat mijn eer te na zijn.
Ga vanavond nog iets leuks doen voor jezelf. Zoek een oude vriendin op, ga naar de film, naar de sauna, doe iets waarmee je het zelf leuk hebt.
En ik kan me voorstellen dat je terugverlangt naar het oude contact maar dat zou toch mijn eer te na zijn. Het leven is ook leuk zonder je ex.
Inderdaad, die kinderen hebben er niets mee te maken en die vinden het waarschijnlijk zelf ook allemaal heel ongemakkelijk wat ze nou wel en niet tegen jou kunnen zeggen. Dat zou niet moeten uitmaken.
Ga gewoon niet thuis zitten wachten maar ga er op uit. Hopelijk hebben die kinderen wel een sleutel en kunnen ze zichzelf binnenlaten.

Anno

Anno

26-03-2014 om 18:51

wat mij helpt

om ergste gevoelens van dit kaliber om te zetten in boosheid.
Boosheid is veel makkelijker te handelen dan gevoelens waarbij je jezelf alleen maar in de afgrond praat.
Je man vindt het duidelijk niet erg om van 2 walletjes te eten, net zoals de ex van mijn vriendin. Hij ging samenwonen met de vrouw waarmee hij haar bedroog en vervolgens wilde hij haar weer verleiden.
En zij had een zwak voor hem.
Telkens even helpen herinneren waarom het huwelijk stuk gegaan was en nu heeft ze zelf een leuke vriend.
Je kinderen houden van hun vader, wat hij ook doet, onvoorwaardelijke liefde (ook al heeft dat zijn grenzen uiteraard). Neem ze dat niet af en betrek ze niet in je gevoel.
Ga naar buiten, kop in de wind, laat je tranen maar even komen, vloek zo hard je kunt, en laat hem voor de rest in de str.. zakken.
Hij moet je niet en jij moet niet willen wat jou niet moet; je verdient namelijk gelijkheid in liefde, iemand die voor je gaat. Niet iemand die je gebruikt als een jojo waarbij jij elke keer als hij je "binnenhaalt" weer hoop krijgt. Dat is vrijwillig je kop tegen een betonnen muur aanslaan.
Als ze thuiskomen vraag je ze of het gezellig was, ja? Oke, wie wil er thee. Klaar.
Laat je niet gekmaken hoor!

amk

amk

26-03-2014 om 19:39

correctie

vandaag WAS een heel belangrijke datum in jullie gezin, want dat gezin is er niet meer. De rest van het 'gezin' hecht er blijkbaar minder waarde aan dan dat jij dat doet.

Blijf niet hangen in dingen die waren, maar creeer nieuwe dingen.

Laat je kinderen zijn wie ze zijn voor jou.

Moeilijk om los te laten van iets wat was en niet meer is.
Om te ervaren dat je kinderen er anders instaan dan jij.
Ik begrijp je gevoel hierin zo goed.
Vlak na mijn scheiding ging mijn zoon een hele week logeren bij de vriendin van mijn man (waar hij, zonder mijn weten, al 4 jaar een relatie mee had tijdens ons huwelijk, ook al tijdens de verwekking van betreffende zoon)

Even diep ademhalen en alleen vragen: Hebben jullie lekker gegeten?
Het verhaal aanhoren, verder niet op specifieke dingen ingaan.
En verder gaan met de orde van de dag.

Katniss

Katniss

26-03-2014 om 22:48

Leuke sfeer?

Jij vindt seksueel getinte opmerkingen een 'leuke sfeer'? Ik ben bang dat de meeste mannen dat toch heel anders zien, en je hem misschien wel in je bed had kunnen krijgen maar zijn gevoelens ongewijzigd zijn gebleven.
Ik denk dat je het contact met hem beter zakelijk kunt houden. Jullie zijn beide ouders van de kinderen, en verder hoef je niets met hem te delen. Dat maakt het voor jou werkbaarder en voor hem duidelijk dat hij bij jou niet meer hoeft aan te kloppen voor genegenheid. Sinds september is natuurlijk ook nog maar kort geleden, dus het is normaal dat de situatie bij jou nog niet volledig 'ingeklonken' is.

Marieke

Marieke

28-03-2014 om 10:51

wat moeten je kinderen anders?

Ik herken dit van mijn schoonouders. Zij waren gescheiden (een paar jaar pas) en schoonvader werd 50. Dit vierde hij groots met nieuwe vriendin en al zijn vrienden (die vroeger natuurlijk ook de vrienden van mijn schoonmoeder waren). Wij gingen er natuurlijk heen en hebben een hele leuke avond gehad. Schoonmoeder (gescheiden van mijn schoonvader dus) was alleen thuis en mijn zwager woonde nog thuis en die hebben we na het feestje bij haar thuis gebracht. Heb me toen (ik was toen 24) helemaal niet gerealiseerd dat dit erg moeilijk voor haar moet zijn geweest. Iedereen van haar vrienden op dat feestje en zij niet... maar ja, zo gaat dat als je gaat scheiden. Als zij een feestje had gegeven (en dat heeft ze later ook wel eens gedaan) waren alle mensen bij haar en zat hij alleen (met zijn nieuwe vriendin)

Moeder

Moeder

28-03-2014 om 23:49

Druk

Druk geweest met moordfantasieën en zo. Wat kun je iemand intens haten. Vreemd alleen dat ik tegelijkertijd niks liever wil dan dat hij bij mij terug komt. Een mens zit raar in elkaar.
Een kind snapt het, de andere niet. Gelukkig is het me gelukt om redelijk normaal tegen hen te doen. Alleen vragen hoe het was krijg ik niet voor elkaar.
De ex heb ik in gedachten ongelofelijk uitgescholden maar ondertussen is het wat rustiger in mijn hoofd en ik denk dat ik me kan beheersen als ik hem weer zie. En dan ga ik koel en afstandelijk doen zoals ik tegen een vreemde (wat 'ie in principe ook is) zou doen.
Ik ben 's avonds inderdaad nog weg geweest en dat deed me goed. Thuis zou ik toch maar zitten malen.
Misschien is dit de schop geweest die ik nodig had om van hem af te komen en hem te zien zoals hij echt is en niet zoals hij vroeger was. Het was een ontzettend leuke man die er altijd voor me was en we hadden het gewoon heel goed samen. Maar ergens is er iets veranderd en die leuke man is er niet meer. In ieder geval niet voor mij.
Misschien moet ik eens op zoek naar een rebound vriend

Jaina

Jaina

29-03-2014 om 00:23

Moeder

Ik weet natuurlijk niet om wat voor een gebeurtenis gaat maar als je kinderen weten hoe belangrijk dit is voor het gezin vind ik het niet raar dat je er wat van zegt tegen hun. Je kinderen zijn (bijna) volwassenen dus geen kleuters meer die hier inderdaad niks meekunnen. Als het om iets serieus gaat dan zou ik dat wel gewoon met hun bespreken als (bijna) volwassenen onderling.
Tegen je ex inderdaad niks zeggen. Koel en afstandelijk doen is een goed plan. Dan laat je hem zien dat hij je niet meer kan raken en dat hij geen macht meer over je heeft.

Moeder

Moeder

01-04-2014 om 06:39

Gebeurtenis

De gebeurtenis was een sterfgeval dus iets wat ons allemaal raakt. Ene zoon heeft er niks over gezegd, andere zoon is ineens heel negatief over z'n vader dus bij die is het kwartje denk ik wel gevallen. Al vind ik het jammer dat het zijn houding tegen over zijn vader beïnvloed. En jongste kwam met een hele uitleg over hoe het allemaal zo was gekomen. Hij denkt dat zijn vader niet zo bezig is met die datum. Dat kan best, hij heeft inderdaad nooit zoveel gehad met data. Ondertussen ben ik weer gekalmeerd en laat het gaan. Onze scheiding en zijn vriendin zijn nieuwe realiteiten waar ik mee om moet leren gaan en dat zal vast met nog meer pijnlijke momenten gepaard gaan. Het zij zo, Ooit zal het inzinken en wennen. Vandaag hebben we een gezamenlijke afspraak over een van de kinderen en zie ik hem voor de 1e keer weer. Mijn mantra wordt: koel en afstandelijk

Mijntje

Mijntje

01-04-2014 om 06:51

het is voorbij

Het gaat alleen inzinken en wennen als jij nu echt je leven weer oppakt. Je ex ging verder met z'n leven, jij (in ieder geval gevoelsmatig) nog niet. Het is voorbij..... en nu verder!
Ik wens je veel geluk toe!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.