Relaties Relaties

Relaties

Paddington

Paddington

03-01-2013 om 10:28

Verliezen van mensen waarvan je dacht dat het vrienden waren

Hallo allemaal,

Ik lig in scheiding, dat duurt nu al bijna een jaar. Wij hadden een gemeenschappelijke vriendenkring. Er zijn vrienden die voor mij hebben gekozen, er zijn vrienden/kenissen die voor hem hebben gekozen. Er waren ook een aantal vrienden bij die hebben aangegeven niet te willen kiezen. Daar heb ik respect voor, ik ben van mening dat niemand mijn bezit is en ik ook niemand mag beïnvloeden over met wie hij/zij omgaat.
Nu is er iemand die naast een vriendschappelijke, ook een zakelijke relatie met ons had. Zij had nadrukkelijk aangegeven geen kant te willen kiezen. Helaas is nu heel duidelijk geworden dat zij met mij alleen nog de zakelijke relatie wil onderhouden. Ik merk aan mezelf dat dit mij erg veel verdriet doet. Zijn er mensen met tips, over hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Vanwege de zakelijke relatie zal ik i.i.g. nog een aantal keren om de tafel moeten gaan zitten. Het idee alleen al hieraan zorgt voor een brok in mijn keel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
roos

roos

03-01-2013 om 13:02

Gewoon uitleg vragen

Ik kan me voorstellen dat dit niet eenvoudig is,maar ik zou haar gewoon vragen waarom ze het zakelijk wil houden.Misschien heeft je ex op haar ingepraat?
In ieder geval is het toch wel belangrijk dat jullie het nog met elkaar kunt vinden,gezien de zakelijke kant.
Praat het uit met elkaar,want ik meen te horen dat jij die vriendschap wél nog ziet zitten?

Wauw roos...!

Ik ben het eens met Roos, Paddington. Als het voor jou een belangrijke vriendschap is, ga het dan aan. Stel je kwetsbaar op, zeg wat het met je doet en vraag om uitleg. Niet zozeer om ter verantwoording te roepen maar omdat het belangrijk voor je is om te weten waar je aan toe bent.

En je schrijft dat het heel duidelijk geworden is dat zij alleen nog de zakelijke relatie wil onderhouden. IS dat echt zo? Of concludeer jij dat op basis van je persoonlijke interpretatie? Vooral nu het verdrietig voor jou uitpakt, is het de moeite er achter aan te gaan, niet in te vullen en gewoon te vragen hoe en wat. Als ze niet meer wil, kun je het maar beter weten. En ja, dat is verdrietig...

@ Roos: Wauw...!! Plak je antwoord hier eens onder je vraag over de verjaardag van je vriendin hierboven...? Dit is jouw antwoord!! Voor ik je posting las, bedacht ik me al dat de vraag van Paddington met de vraag over de andere vriendin overeenkwam... En laat dat nou net die van jou zijn... )

Paddington

Paddington

04-01-2013 om 07:48

Ik ga zeker om uitleg vragen

Misschien is het wel mijn interpretatie, maar dat is juist ook één van de dingen die ik moeilijk vind.
Gelukkig is dit forum er. Het helpt mij altijd om buiten mijn eigen denkwijze te stappen en het bredere beeld zien.
Die vriendin is morgen jarig, ik ga straks een kaartje kopen, ik ben benieuwd of ik daar nog wat over hoor.
Het bijzondere is, dat ik van haar zoon wel wat heb vernomen.

roos

roos

05-01-2013 om 15:20

Aan serra

Ja,soms vraagt het even rust en nadenken,voor je tot een zeker besef komt.Daarom dat ik ook niet overhaast te werk ga,alles even op een rijtje zetten,het laten bezinken en dan kom je vaak tot de vaststelling dat 'ik' misschien degene ben die er een probleem van heb gemaakt?

Probleem of oplossing

Als je een probleem hebt gemaakt ben je meestal al te laat om het te voorkomen, Roos... Je kunt er van leren voor een volgende keer, dat wel. Kan iedereen gebeuren dat dingen dingen anders lopen dan je verwachtte. De vraag is wat je er vervolgens mee doet om het op te lossen.

Mijn punt in dit draadje is dat je met een oplossing voor Paddington komt. Uit jouw koker en in die zin (ook) passend bij jou en hoe jij in je leven staat. De perfecte oplossing voor je eigen probleem zou ik zo zeggen...!! Vaak zijn de adviezen die je aan een ander geeft, oplossingen voor eigen issues.... Dus... heb je je vriendin al gevraagd hoe en wat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.