Relaties Relaties

Relaties

verliefdheid, liefde, verwarrend allemaal :)

In een ander draadje ergens op dit forum kwam terloops ter sprake of er ook een mooie relatie kan groeien als er in het begin geen verliefdheid is. Daar zou ik graag ook jullie ervaringen over willen horen. Mijn situatie is zo dat ik na een heel lang huwelijk gescheiden ben. In de drie jaar daarna ben ik drie keer ontzettend verliefd geweest maar zo snel en heftig als die relaties van start gingen zo snel werd het ook drama en kwamen ze tot een eind.

Nu heb ik ruim een half jaar geleden (via Tinder, jawel ) een man ontmoet met wie het gelijk ontzettend gezellig was. We spraken af het losjes te houden en niet op zaken vooruit te lopen maar te blijven afspreken zolang we daar allebei zin in hebben. Fast forward naar nu: nog steeds hebben we het zo leuk samen. Hoe langer en beter ik hem ken hoe leuker ik hem vind en ik durf wel te zeggen dat dat wederzijds is. 

Maar geen gebrek aan eetlust, slapeloze nachten, vlinders, wachten bij de telefoon... wel heel blij om elkaar te zien en altijd fijn samen.

Wat is dan eigenlijk de vraag hier? Iets van: is het nodig of beter om heftig verliefd op elkaar te zijn of misschien juist wel niet? Wat is jullie ervaring? Voor mezelf weet ik het wel: 1000x liever dit dan dat verschrikkelijke heftige waarbij ik verander in een vrouw die ik zelf helemaal niet zo leuk vind.

Carole

Carole,

Je beantwoordt je vraag zelf al. Je hebt het heel leuk samen. Dat is fantastisch. Vaak gaat verliefdheid over, de roze bril af en dan ... 

Nu is de basis goed. Plezier daar. Liefde en houden van is in films anders dan in de realiteit. Dus ik zeg: geniet van wat er nu is. 

Die heftige verliefdheden voelden voor mij als een soort chemische reactie: eigen problemen (pijltje) foute man (pijltje) afleiding zoeken (pijltje) koorts, explosies en slapeloze nachten van verliefdheid.

Na wat meer zelfinzicht komt het niet meer voor. Ik zou het ook niet meer willen. Voel me rustig en volmaakt gelukkig met man bij wie ik zorgeloos in slaap kan vallen

Ik was het, die begon aan een relatie zonder hotel de botel verliefd te zijn. En op deze manier heb ik de mens leren waarderen zonder verblind te zijn door de verliefdheid, en heb ik eerst kunnen zien dat we ontzettend goed bij elkaar passen. En toch nog verliefd worden. Of eerder: zo veel van hem gaan houden dat de lichamelijkheid ook heerlijk is geworden. 

Je beschrijving klinkt geweldig. Heb je het idee dat er meer pijltjes zouden moeten zijn? Pijltjes ontploffen en zijn daarna weg. Wat je nu hebt lijkt me blijvend.

Sini

Zo ging het ook met mijn ex, toen ik die heel lang geleden leerde kennen. Bij ons stopte dat helaas met de komst van kinderen en het najagen van carrière. Ik denk dat het belangrijk is om het niet vanzelfsprekend te gaan vinden, alertheid en aandacht houden. En ik hoop ooit ook nog eens zo'n start te kunnen maken. 

Imi

Imi

08-06-2021 om 20:42

Ik was degene die de vraag aan Sini stelde.  Ik heb dezelfde ervaringen als jij, Carole. Verliefdheden lopen op niets uit, alleen maar tragische scènes die uitlopen op een teleurstelling, of erger, een gebroken hart.

Ik heb daarna heel goed nagedacht wat ik wil in een man en hoe hij in mijn leven zou moeten passen.

Een tijdje geleden heb ik een superaardige man ontmoet die aan al mijn wensen voldoet. Behalve dat ik hem niet echt aantrekkelijk vond. Maar het voelde zo goed, dat we elkaar zijn blijven opzoeken. En nu groeit er toch iets moois. Langzaam maar zeker. Inderdaad, geen slapeloze nachten, maar ik heb wel een grote grijns op mijn gezicht als hij me een grappig of lief berichtje stuurt en ik ben heel blij (en kalm) wanneer we samen zijn. Ik ben laatst toch maar eens blijven slapen en ook dat was heerlijk. Maar ik loop dus niet met mijn hoofd in de wolken. We plannen nu onze eerste korte vakantie samen en ik heb er echt zin in. Ik hoop dat dit rustige, warme, oprechte gevoel blijft.

Carole

Carole

11-06-2021 om 10:11 Topicstarter

Dank voor jullie reacties! Ik ben ook heel erg blij met wat ik heb maar vroeg me af wat de ervaringen zijn met 'liefde zonder die vlam-in-de-pan verliefdheid. EmmaT, ik herken jouw pijltjesomschrijving helemaal en dat is idd ook niet waar ik naar verlang. En Imi, ik ben ook altijd blij als ik bij hem ben Daarnaast vinden we elkaar ook nog eens heel aantrekkelijk dus er is geen minpunt te vinden (nog haha).

Ik geniet er zoveel mogelijk van als mijn bindingsangst/verlatingsangst toestaat maar dat is weer een ander topic he

groet, Carole

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.