Relaties Relaties

Relaties

Verliefd op leraar school dochter

Mijn dochter van 5 jaar zit in groep 1/2 en er is een leraar bij haar op school die dezelfde soort groep leidt nu ken ik hem verder niet alleen dat hij 1 jaar ouder is.
Op Facebook hebben we een aantal gemeenschappelijke vrienden dus had hem een bericht gestuurd over dat hij wat leuks had gedaan met de kinderen in het algemeen, wel gelezen maar geen antwoord. Hij zegt altijd wel hallo als we elkaar tegen komen en staart vaak naar me en afgelopen week heeft hij goed mij en de kinderen goed geholpen op school tegen mijn ex waar ik canwege huiselijk geweld ben weg gegaan nu zo'n 8 maanden. Daarvoor bedankt toen ik langsliep "jazeker natuurlijk geen probleem" hele nuchtere reactie. Ik weet het niet ik ben verliefd en ik vind het vreselijk ik weet niet wat ik moet doen ? Zeggen durf ik echt niet de kans is groot dat mijn dochter hem.volgend jaar ook krijgt.

Help ?

Okie Dokie

Okie Dokie

26-02-2015 om 19:34

kom op

Je bent verliefd op een soort droombeeld! Je kent hem nauwelijks. Dat kun je je nie t permiteren hoor als je een dochter hebt. Als je zo gauw tot ovrr je oren gaat confronteer je je dochter al snel met allerlei vriendjes. Dat moet je dan niet doen.

Is hij vrijgezel?

Hij is kleuterleraar en een jaartje ouder dan jij. En je bent verliefd. De belangrijkste vraag voor mij is of hij single is?

Niet handig

Dat is niet handig he, om verliefd te worden op de leraar van je dochter. Ik vraag me ook af of het echt wel verliefdheid is of meer 'iemand die gewoon zo anders is als je ex', dat je al dan niet bewust denkt van 'die had ik beter gekozen.'

Maar ik zou hier dus echt maar niet mee doorgaan. Want dat is echt in het nadeel van je dochter. Bovendien maakt het een erg labiele indruk, een moeder die geweld ontvlucht is, haar leven nog amper op orde heeft (dat kan ook niet) en die nu verliefd wordt op degene die haar dochter les geeft. En als je nog zo'n last hebt van je ex, dan zou je nog wel eens vaker hulp nodig kunnen hebben en krijg je misschien nog met instanties te maken en dan is het wel handig dat ze op school de indruk hebben van een moeder die goed voor dochter zorgt en stevig in haar schoenen staat.

Overigens dat hij niet reageert op je fb-bericht zegt genoeg he. Dan wil hij het dus niet. Dat hoeft overigens niet perse met jou te maken te hebben, het kan ook dat hij absoluut geen relatie wil met een moeder van een leerling, of uberhaupt met een moeder of misschien heeft hij zelf wel een relatie........achteruit Stelle. Niet doen!

Suze

Suze

27-02-2015 om 10:06

verliefd

Ik snap het wel dat je na je ellende met je ex graag verliefd wordt op iemand die aardig voor je is. Maar dit is niet serieus (je kent nauwelijks), dus als je het leuk vindt om verliefd te zijn en weg te dromen over iemand, zoek dan gewoon een ander!

Echt niet aan beginnen nu.

Zorg dat je eerst een tijdje goed voor jezelf en je dochter kunt zorgen. Maak je niet afhankelijk van een andere man.

bertje1

bertje1

27-02-2015 om 10:45

denk niet dat het wederzijds is

joh, .. je kunt dit niet zomaar stimuleren! Misschien heeft hij wel een partner en ben jij gewoon 'een van de ouders'.
Ik denk dat leraren niet zitten te wachten op allerlei contacten van ouders naast de school. Stel dat het wel wederzijds is, dan laat het initiatief maar bij hem!

Het klinkt totaal wanhopig

en nogal sneu eerlijk gezegd. Alsof je een puber bent van 16. Je ben een volwassen vrouw, een moeder. Raap jezelf bij elkaar!

Met zo'n houding en uitstraling pik je binnen de kortste keer weer een verkeerde kerel op. Een goeie vent heeft helemaal geen zin in zo'n wanhopig musje.

Je moet, om meerdere redenen, geen verhouding willen met iemand die je kind les geeft. Die gevoelens moet je niet voeden. Je moet hem ook niet lastig gaan vallen op facebook.
Zorg eerst dat je je leven op orde hebt, dat je steviger in je schoenen staat en ga dan eens heel langzaam aan kijken voor een nieuwe partner.

helemaal eens

Nee hoor, niet wanhopig of sneu, je snakt gewoon naar iemand die je begrijpt, aandacht voor je heeft - en dat is zo begrijpelijk! Maar ik ben het helemaal met Mark eens:
'Zorg eerst dat je je leven op orde hebt, dat je steviger in je schoenen staat en ga dan eens heel langzaam aan kijken voor een nieuwe partner.'

Het kost tijd, dat is niet anders, maar het is de verstandigste weg.

Katniss

Katniss

27-02-2015 om 14:24

Jaren geleden (o.t)

Jaren geleden postte hier iemand die ook verliefd was op een leraar op school. Dat heeft jaren geduurd en ging zo ver dat ze ging ruiken aan zijn jas aan de kapstok e.d.
Volgens mij is die verliefdheid op een gegeven moment weer overgegaan. Als het uitzichtsloos is kun je er sowieso maar beter snel werk van maken om hem uit je hoofd te zetten.

stel

Dat die man op je avances in zou gaan, en jullie een relatie krijgen. Hoe zie je dat voor je, met je kind bij hem in de klas? En wat dan als het uitraakt??

Kortom, dit is echt een no-go! Los van dat het hoogstwaarschijnlijk meer een 'vlucht' van je is, is het gewoon een ontzettend slecht idee.

En stel nou dat het toch wel ECHTE liefde is, dan wacht je maar een paar jaar. Tot je kind in ieder geval niets meer met hem te maken heeft.

Alleen van jouw kant

Ik denk als ik het zo lees dat het niet wederzijds is. Hij reageert niet op je bericht en spreekt gewoon het nodige tegen je maar voor de rest geen kletspraat ofzo, daar zou ik uit opmaken dat hij totaal geen interesse heeft. Ik zou daarom lekker uit zijn buurt blijven, maak het jezelf vooral niet lastiger door echt verliefd te worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.