Relaties Relaties

Relaties

Tina T.

Tina T.

12-02-2018 om 13:38

Verliefd op een ander, kan dat in een goede relatie?

Kun je verliefd worden op een ander als je relatie gewoon goed is? Of moet je jezelf toch achter de oren gaan krabben in dat geval? Ik vraag dit niet voor mezelf (serieus) maar voor een vriendin.

Ja hoor

Je kunt altijd gevoelens voor een ander krijgen. Het is de vraag wat je er mee doet. Bij polyamory worden meerdere liefdesrelaties ingebouwd in het dagelijks leven.
Als je je bestendige relatie serieus neemt dan zou ik uit voorzorg wel actief afstand houden van iemand waar je een verliefd gevoel voor hebt gekregen.
Er zijn nou eenmaal meer leuke mensen in het leven dan degene waar je een relatie mee hebt.

tuurlijk kan dat

Waarom niet?
De vraag wat je vervolgens met de verliefdheid doet, is denk ik relevanter. In een goede relatie ga je met je vaste partner in gesprek en beschouw je de verliefdheid als een wake up call.

Ik denk van wel. Ik denk dat er meer mensen kunnen zijn tot wie je je sterk aangetrokken kunt voelen. Ook als je al een goede relatie hebt. Alleen als je een relatie hebt, doe je daar verder niets mee dan hooguit wat fantaseren.

Signaal

Wat mij betreft hoeft het niet per se te betekenen dat het even niet zo goed gaat met je eigen relatie hoewel dat er vaak aan vast geknoopt wordt.
Het kan spontaan gebeuren, ook als je eigen relatie prima is. Het is natuurlijk wel lastiger als je eigen relatie net niet zo goed gaat. Dan kun je makkelijker in de verleiding komen om er aan toe te geven.
Maar voor mij is het niet per se een signaal, het kan spontaan gebeuren.

Anna

Anna

12-02-2018 om 15:00

hormonen

Verliefdheid is met name hormonen, je kunt verliefd worden op een ander zelfs als je relatie goed is, makkelijker als je relatie niet zo goed is.
Zelf heb ik er ongeveer 4 uur per maand echt last van, de uren rond mijn eisprong heb ik verliefde gedachtes bij iedere man binnen blikveld (die gedachtes zijn ook weer weg zodra diegene uit beeld is).
Mijn man moet er wel om grinniken gelukkig, ik hoef alleen maar uit te kijken dat ik niet al te verliefd kijk.

lopur

lopur

12-02-2018 om 15:08

anna

dat zou ik niet verliefd noemen. Volgens mij gewoon pure lust

Anna

Anna

12-02-2018 om 15:35

noem het zo je wil

Thuis kan ik ongegeneerd naar mijn man kijken, en met zo'n blik in mijn ogen zoeken we meestal een rustig plekje buiten gehoorsafstand van kinderen op.
Het was overigens wel handig toen we aan kinderen wilden beginnen, nooit moeite gehad om de meest vruchtbare periode te bepalen en nooit lang bezig geweest met zwanger raken.

Ad Hombre

Ad Hombre

12-02-2018 om 15:46

Anna

Rare jongens die vrouwen...

tante Sidonia

tante Sidonia

12-02-2018 om 19:08

je relatie

is niet altijd doorslaggevend: ik heb ook wel eens gelezen dat je eerder verliefd wordt op iemand anders als er iets anders aan de hand is in je leven: als je een burn out hebt of een ander groot verdriet. dat hoeft niet perse iets tussen jou en de huidige partner te zijn. Het is dan als het ware een vlucht uit de werkelijkheid.

Met je partner in gesprek?

In een goede relatie ga je met je partner in gesprek zegt moederziel.
Over je verliefdheid neem ik aan?

Nou, dan is mijn relatie vast knudde, ik bespreek niet al mijn gedachtes en gevoelens met mijn partner.
Dat is een man

Ik fladder wat door met de vlinders in mijn buik en net zoals een verkoudheid gaat het vanzelf weer over.

Japie

Japie

13-02-2018 om 12:16

En toch...

Ik denk er twee dingen van: a. ja het is een signaal over je relatie. De eerste twee jaar, als je nog helemaal into each other bent, gebeurt het vrijwel nooit. b. het is niet iets wat je overkomt: er is altijd een subtiele beslissing om de brug van 'wel leuk vinden' naar 'wow ik ben verliefd op haar/hem' over te steken.

wil40

Niet pers se in gesprek over je verliefdheid. Gewoon, weer even goed verbinden. Zodat er geen excuus meer is om de vlinders los te laten

Mea

Mea

13-02-2018 om 17:57

Moeilijk

Of dat kan ..ja dat kan gebeuren.Of je een goede relatie hebt wat betekent goed in dit geval?Het is mij overkomen ik zat midden in de overgang,en wat is het heerlijk als de jaren beginnen te tellen en de sleur in het huwelijk erin sluipt,er iemand in je leven verschijnt waardoor je je een verliefde tiener voelt.En het wederzijds is....maar dan haalt na een korte periode de realiteit je weer in...en gebruik je je verstand en niet meer je gevoel!

Moederziel.

Weer even goed verbinden, ja, daar kan ik me wel in vinden.

Tina T.

Tina T.

14-02-2018 om 11:40

Ik weet het niet

Ik ben geneigd te denken dat als je relatie goed is je niet zo maar verliefd wordt op een ander. Ik denk dat er dan toch iets mist in je relatie, dat je onbewust op zoek bent naar meer.

Puinhoop

Puinhoop

08-03-2018 om 22:42

Tante Sidonia

Ja, daar heb je gelijk in. Mijn man had zijn vader pas verloren en op zijn werk gebeurde van alles. Hij werd met zijn eigen sterfelijkheid geconfronteerd en zijn ego kreeg een opdonder. Ik denk dat dat alles ertoe bijdroeg dat hij in de armen van een andere troel zakte

Victoria

Victoria

08-03-2018 om 22:55

Normaal

Het is volkomen normaal dat je verliefd kunt worden op iemand anders wanneer je een langdurige relatie hebt.
De verliefdheid kan je overkomen. De vraag is wat je dan doet; ga je de verliefdheid koesteren en voeden, of doe je dat niet?! Wanneer je het niet doet, gaat de verliefdheid vanzelf weer over.
Daarin heb je een keuze.

Plien

Plien

11-03-2018 om 08:38

niks abnormaals

aan verliefd worden op een ander terwijl je een goede relatie hebt. Er zijn behalve je eigen partner nog genoeg leuke mannen (of vrouwen) op de wereld waarmee je zomaar opeens wel een erg goede klik en meer kunt voelen. Het is dan uiteraard wel de vraag wat je met die verliefdheid doet. Maar in de meeste gevallen gaat dit op den duur over. Ik heb het zelf ook meegemaakt, de vlinders zijn weer weg gevlogen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.