Relaties Relaties

Relaties

Verliefd ....

Na 15 jaar zag ik voor het eerst weer een man staan!! Daarmee bedoel ik dat ik dacht, zo die is leuk en zo daar zou ik wel eens nader kennis willen maken.

Ik ken hem al vanaf de basisschool, al die jaren bij elkaar in de klas gezeten. Toen ik hier kwam wonen, wist ik dat ik naast zijn ouders kwam te wonen. Ik ken die mensen natuurlijk gewoon, we wonen in een dorp.

12 jaar geleden raakten we ook aan de praat, toen woonde ik nog niet zolang hier en zat middenin mijn scheidingsverdriet, dat overigens 10 jaar heeft geduurd. Hij lag toen ook in scheiding. .Nu stond deze knapperd weer aan mijn hek. Helaas weer gescheiden …..

Al die jaren geen behoefte gehad aan een man. Altijd voor de kinderen gegaan. Na uitgevist te hebben of hij alleen was, gescheiden, heb ik de stoute schoenen aangedaan: nu is het mijn tijd!!
Hij verbleef bij zijn ouders, mijn buren. Eerst een beetje hallo en dag, toen een praatje op straat en toen zijn vader mij een vriendschapsverzoek stuurde via Facebook, dacht ik, ja nu sla ik mijn slag. Hij accepteerde mijn verzoek en diezelfde avond kletsen we uren lang.

We hebben een afspraak gemaakt om te daten. Het klikte en er kwamen vervolg afspraken. Gewoon eerst wat wandelen, daarna bij mij thuis met een wijntje. Praten, lachen en wat gezoen en geknuffel meer niet.

Zonder liefde geen seks ….

De afgelopen weken waren onwijs leuk, met wat ups en downs omdat hij nog in zijn proces zit. Hij kwam op verjaardagen, kwam ieder weekend in de avonden langs voor een wijntje. At mee, we zijn naar onze ouders geweest en mijn kinderen hebben hem leren kennen. Hij zou ook zijn kinderen vertellen van ons.
Leuk en Jezus verliefd zeg ….. allebei ……

In de zomervakantie geregeld afgesproken en gegeten bij mij. Het was leuk, rustig aan, gewoon heerlijk. Totdat de zomervakantie was afgelopen. De klat is erin gekomen. Hij negeert al mijn appjes, en als er geappt wordt dan is het doordeweeks. In de weekenden leest hij mijn apps, maar reageert niet. Ik heb hem gevraagd wat er is en hij zegt vreugde en verdriet niet samen te kunnen handelen. In zijn hoofd te druk en hij wil op die manier niet in een nieuwe relatie stappen.

Chapeau hoor … echt …. Ik hoor wel eens andere verhalen. Het siert hem dat hij er zo mee omgaat. Maar het maakt mij zo verdrietig, had hij dat niet eerder kunnen zeggen. Na 15 alleen te zijn, ben ik eindelijk opnieuw verliefd geworden en nu tref ik dit. Ik heb weer geproefd van ‘geliefd worden door iemand’ en dat gevoel is natuurlijk fantastisch.

Nu wordt alles overschaduwd door zijn gevoel. Van de week zag ik hem even voor 10 minuten (we hebben in geen weken meer een wijntje gedronken of een dagje samen doorgebracht) de kilte van zijn kant is voelbaar. Ik weet mij niet te gedragen, dus houdt afstand. Dat doet verrotte pijn moet ik zeggen. Het gevoel is er, maar hij blokt zich daarvoor. Hij kan het niet zegt hij…… hij durft het niet. Zijn kinderen weten het ook nog niet en hij is twee maanden geleden verhuisd van zijn ouders naar een eigen huurhuis. Ik weet niet eens waar hij woont. Hij belooft mij wat vaker te bellen, hij heeft nog nooit gebeld.

Ik ben de weg ff kwijt hoor ….. wat kan ik nou het beste doen? Hem negeren? Maar misschien raak ik hem dan wel kwijt … Of juist laten weten wat ik voor hem voel (dat doe ik al) of jaag ik hem daar mee weg. Nou ik ben echt een verliefde puber zeg. Ik word moe van mijzelf. Ik ben 46, moeder van 3 “grote” kinderen en ben 15 jaar geleden gescheiden 

Sja

Of iemand die al twee keer gescheiden is en nog midden in het scheidingsproces zit lijkt mij (momenteel) geen geschikte kandidaat voor een relatie. Ik zou dit loslaten.

skik

ik denk...

dat het niet uitmaakt wat je doet. Hij wil namelijk niet, en daar gaat wat jij wel doet of niet doet niets aan veranderen. Hartstikke rot voor je, maar ik zou toch los laten. Je weet nu hoe het kan zijn, dit was alleen niet de juiste man. Er loopt vast nog wel ergens een betere voor je rond!

Thomas

Thomas

13-09-2015 om 22:27

Laf

Ik denk dat hij je leuk vond voor zolang het duurde, tot de conclusie is gekomen dat je toch niet de volgende vrouw in zijn leven werd en toen heeft besloten afstand te nemen in de hoop dat je de goede conclusie trok.
Netjes was geweest dat hij het duidelijk had uitgesproken, dan wist jij waar je aan toe was.

Het kan ook zijn dat de tijd met hem veel meer betekende voor jou dan voor hem , dat jij gewoon een tussendoortje was.

Als ik jou was zou ik mezelf niet langer kwellen en verder gaan naar een leukere meneer.

Amare

Amare

14-09-2015 om 07:24

Oprah

Zoals Oprah al zei: 'he's not that into you'. Of misschien eerst wel, maar nu niet meer. Dat is frustrerend, maar waarschijnlijk wel de realiteit.

Verliefd15

Verliefd15

14-09-2015 om 08:10 Topicstarter

Poeh

Tja stiekem dacht ik dat zelf ook wel eigelijk Wel jammer want hij was ontzettend leuk en lief ..... toen ......

Emma

Emma

14-09-2015 om 08:14

Dat is even slikken. Maar je weet nu dat je "dat nog kan" en er komt wel weer een ander voorbij.
En: met verliefdheid zijn we allemaal onhandige pubers

Verliefd15

Verliefd15

14-09-2015 om 08:23 Topicstarter

Nou

inderdaad. Beter nu dan over een tijdje .... Ik heb zoveel verdriet gehad over de vader van mijn kinderen. Ik zit niet te wachten op liefdesverdriet. Daar heb ik helemaal geen zin meer in. Beter nu stoppen gewoon ....

Bedankt voor jullie eerlijke en niet oordelende reacties. Echt top!!

"Verliefd"15

Tokkie

Tokkie

14-09-2015 om 11:31

dan heb ik nog een vraagje

Ze zeggen altijd dat mannen zo duidelijk en direct zijn.
Misschien onderling tegen mannen, al vraag ik me dat af, want ik werk in een mannenwereld en waar het daar aan ontbreekt en altijd door misgaat is gebrek aan- en foute communicatie.

Maar goed, mannen zijn duidelijk, direct en van weinig woorden blijkbaar. Hoe dat altijd samen kan gaan weet ik niet, maar ik vroeg me het volgende af.
Als ze dan zo heel duidelijk zijn, waarom moeten vrouwen dan zo vaak raden hoe het zit?
Waarom hebben zo weinig mannen de ballen om te vertellen wat er aan de hand is en hullen ze zich in een ontwijkend zwijgen?
Om de ander geen pijn te doen? Maar dat doe je juist.
Je kunt toch gewoon zeggen dat het niet zo klikt/nog niet aan toe/enz.? Er gaat nu zoveel tijd voorbij in onzekerheid voorbij, zonde.
Wat is dat toch met veel van die mannen?

Wel duidelijk hoor

" hij zegt vreugde en verdriet niet samen te kunnen handelen. In zijn hoofd te druk en hij wil op die manier niet in een nieuwe relatie stappen."

Zo gaan die dingen. Het is wel sneu voor verliefd15, maar een relatie is geen kwestie van ' aan' en dan gaan we voor goud. Het kan ook weer aflopen. Er zijn duidelijk twijfels. Waardoor deze man afstand neemt.
Dat lijkt me duidelijk. En jammer. En nu is het aan jou om te besluiten of je met die onzekerheid nog wil wachten en proberen je enthousiasme wat te temperen of dat je zelf op zoek gaat naar groenere weiden.
Je kunt ook zelf even je partnerwens op nul zetten. En maar zien wat er al dan niet van komt. Onzeker ja.

Verliefd15

Verliefd15

14-09-2015 om 16:59 Topicstarter

Tokkie

Tokkie:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar we moeten "mannen" niet over één kam scheren. Ze zijn anders in hun communicatie, dat ben ik met je eens ....

Mijn mening is dat hij niet met mij had moeten afspreken, als je er niet klaar voor bent.
Maar goed, ieder doet het op zijn manier, en daar moet ik dan respect voor hebben.

AnneJ
Ik heb geen partnerwens. Ik ben sinds mijn scheiding nooit op zoek geweest naar een man. Ik stond er niet voor open. Nu na 15 jaar blijkbaar wel

Tokkie

Tokkie

14-09-2015 om 17:00

Toch niet

Dat zegt hij pas na het negeren en/of laat reageren en als zij het hem vraagt.
Waarom zegt hij dat niet zodra hij dat merkt, zodat zij niet in onwetendheid(=onduidelijkheid) zit? Waarom moet zij het "merken" en vragen in plaats van gewoon meteen horen?

Natuurlijk kan zij haar conclusies trekken en eindigt niet elke flirt of (startende) relatie met een geweldige toekomst, maar het lijkt me zoveel makkelijker en ook duidelijker, meer open als hij dat op tijd had gedaan. Ze is niet helderziende neem ik aan.

Tokkie

Tokkie

14-09-2015 om 17:02

klopt Verliefd

daarom spreek ik over zo weinig en zo veel, niet elke man is hetzelfde. Maar het is wel een veel voorkomend probleem en ik vraag me af waar dat aan ligt.

@Verliefd

Een man mag alleen met een vrouw afspreken als hij klaar is voor een vaste relatie?

Waarom? Moet hij dat dan contractueel vastleggen? Mag hij niet al datende erachter komen dat het nog te vroeg is?

Is een afsrpaak maken feitelijk al een huwelijksvoltrekking? Eén keer daten en je zit er aan vast?

je bent er toch zelf bij? Als jouw hart het niet kan verdragen om wederom gebroken te worden dan moet je zelf niet willen afspreken met mannen.
Het kan tenslotte altijd misgaan, om wat voor reden dan ook. Ook als de man wel serieus was vanaf het begin (wie zegt dat deze amn dat niet was).
Hij spreekt met jou af, met de beste bedoelingen en an een tijdje is er iets, wat dan ook, wat er hem niet bevalt aan jou, je gedrag, je uiterlijk, de seks, wat dan ook.
Allemaal heel legitieme redenen om te willen stoppen met een (beginnende) relatie.

Emma

Emma

14-09-2015 om 18:56

Tokkie

Het kan ook andersom hoor. Ik ken genoeg vrouwen die het niet willen horen als meneer niet meer wil. Sterker nog: ze ontkennen alles en gaan gewoon door met de relatie, terwijl de boodschap toch luid en duidelijk was. Totdat het een keer hard gaat en dan zijn de rapen gaar en de mannen de slechterik.
Maar ja, wie echt verliefd is ziet wel meer dingen niet, of te laat, of ergens anders, of in het roze

Je kunt trouwens wel klaar zijn voor een relatie, of je scheiding hebben verwerkt, en dan lukt net toch weer net niet, met die persoon of om allerlei andere redenen. Het zit allemaal niet zo logisch in elkaar hoor.

Tokkie

Tokkie

14-09-2015 om 19:47

Emma dat is niet

wat ik vraag. Natuurlijk zijn er vrouwen die dingen niet willen zien, maar dat was mijn vraag niet.
Mijn vraag was in het algemeen, met toevallig het voorbeeld van TS, hoe komt het dat "men" mannen vaak duidelijk vindt en dat het met bv relaties het zo vaak voorkomt dat je maar moet raden hoe het staat of gaat.

Dat relaties niet logisch of eenvoudig in elkaar zitten is wat betreft mijn vraag niet aan de orde.

Emma

Emma

14-09-2015 om 20:24

Tokkie dat is wel

wat ik bedoel: ik geloof niet dat er veel mannen zijn die in het dagelijks leven heel duidelijk zijn en in relaties niet. Ik geloof dat er ook veel vrouwen zijn die het niet willen horen.

En mijn opmerking over onlogische of ingewikkelde relaties betreft meer het topic in het algemeen. Vandaar die witregel, maar dat was misschien niet zo duidelijk.

Tokkie

Tokkie

14-09-2015 om 20:47

dat is net

niet helemaal wat ik bedoel.
Ik bedoel: mannen krijgen in het algemeen van zichzelf het stempel: "wij zijn duidelijk, recht door zee" toebedeeld.

Nu werk ik met heel veel mannen en die duidelijkheid valt ver te zoeken, er ontbreekt nogal wat in de communicatie waardoor veel misloopt. Maar die mannen vinden zichzelf duidelijk, nog steeds. (en nee natuurlijk praat ik dan niet over alle mannen).

Als mannen zich in het algemeen duidelijk en direct vinden, waarom zijn ze in een relatie dan vaak zo moeilijk met diezelfde duidelijkheid.

Gewoon de ballen hebben om duidelijk te zijn: dit wordt m niet, je bent een leuke meid maar tussen ons wordt het niets.

En van mij dan de vraag: hoe komt dat, dat het toch zeer regelmatig voorkomt dat ze de vrouw niet even uit de onzekerheid halen. Is dat opvoeding, zit het in de genen, missen ze een bepaalde vaardigheid, zien ze het gewoon niet, conflict vermijdend enz.

Dat er mannen zijn die wel duidelijk zijn, of alle opties door elkaar dat snap ik, van vrouwen ook, maar dat is niet mijn vraag, die gaat alleen over die groep mannen die onduidelijk zijn. Het waarom daarvan.

Maar ik zal die vraag misschien ooit nog eens in een ander draadje stellen en dit draadje dit draadje laten.

Emma

Emma

14-09-2015 om 20:59

Ik snap hem nu beter, Tokkie

Misschien iets voor een ander draadje, maar niet minder interessant.

Amare

Amare

15-09-2015 om 20:50

tja

'Mijn mening is dat hij niet met mij had moeten afspreken, als je er niet klaar voor bent.'

Dat weet je niet altijd op voorhand. Bovendien, misschien was hij er wel klaar voor, maar bij nader inzien niet met jou?

Jo Hanna

Jo Hanna

16-09-2015 om 12:11

Je hebt verdriet

Mark schrijft: "Hij spreekt met jou af, met de beste bedoelingen en na een tijdje is er iets, wat dan ook, wat er hem niet bevalt aan jou, je gedrag, je uiterlijk, de seks, wat dan ook. Allemaal heel legitieme redenen om te willen stoppen met een (beginnende) relatie."

Ik denk dat het belangrijk is om in te zien dat bij relatievorming heel veel dingen komen kijken die niks met liefde te maken hebben en dat die dingen in zekere zin onpersoonlijk zijn. Liefde is echt iets anders dan 'zijn met iemand bij wie je niks kunt vinden wat je ernstig tegenstaat' maar het is maar de vraag of partnerrelaties primair over liefde gaan. En dat zit niet op een bewust niveau dus niemand doet iets 'verkeerd'. Maar 'iedereen' betrekt het op zichzelf. En dan heb je of veroorzaak je pijn.

Je hebt verdriet over een verrassend ontspannen, warm contact waar je van genoot en wat je had willen continueren. Dat lukt niet en daar heb je verdriet over. Ik denk dat je het daar het beste bij zou kunnen houden en niet teveel invullen. Dat gezegd hebben: ik ben er zelf ook niet goed in .

Groet,
Jo Hanna

+ Brunette +

+ Brunette +

20-09-2015 om 22:39

Inderdaad, niet verliefd.

Nog maar eens het citaat "hij zegt vreugde en verdriet niet samen te kunnen handelen. In zijn hoofd te druk en hij wil op die manier niet in een nieuwe relatie stappen." Dat klinkt vriendelijker dan de redenen die Mark opnoemt. Soms vindt een man de vrouw met wie hij iets was begonnen bij nader inzien toch niet je van het. Of andersom natuurlijk. De klik is er niet of er zijn onoverkomelijke gebreken die heel oppervlakkig kunnen zijn maar het lukt niet je eroverheen te zetten. Als ik uitga met een man en het is hem bij nader inzien niet, dan verzin ik ook liever een vage reden. Wat wil je dan horen? Ik vind je te saai? Ik vind je te lelijk? Ik heb niet het gevoel dat ik bij jou mezelf kan zijn? De seks is matig? Ik vind je kinderen niet leuk? Dat wil je allemaal toch niet horen van iemand met wie je pas een paar weken of maanden "iets" hebt?

thuiszitter

thuiszitter

27-09-2015 om 13:41

Ik denk

Tokkie # 18

Dat mannen zich niet bloot durven te geven, zich niet kwetsbaar durven op te stellen.
Maar dit is ook vaak bij vrouwen van toepassing volgens mij, en daardoor niet durven te zeggen wat hun gevoel ze ingeeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.