Relaties Relaties

Relaties

Vera

Vera

11-03-2014 om 21:06

verjaardag alleen met vrienden vieren

Binnenkort ben ik jarig, en ja ook hier beginnen in familiaire verhoudingen troubles te vertonen.
Dat komt nu door mij. Mijn schoonvader heeft in het verleden heel veel hele lelijke dingen direct tegen mij gezegd en heden ten dagen nog is zijn lichaamstaal en opmerkingen van die aard dat ik hem er gewoon niet bij wil hebben. Toen mijn ouders nog leefden hebben ze echt Nooit lelijk tegen mijn man gedaan. Nu leven ze al 20 jaar niet meer en verder heb ik geen familie.

Vorige maand was mijn man jarig en hij had van tevoren gezegd dat ie zn verjaardag niet wilde vieren.
Toen ... kreeg ik op vrijdag te horen, dat zijn vader
(mijn 'evil' schoonvader en zijn huidige vriendin (hij heeft er wel al 86 gehad),
die dag erna zouden komen.
Niemand verder uitgenodigd en ik werd voor het blok gezet.

Nu wil ik mijn verjaardag vieren en met een bevriend echtpaar een high tea ergens gaan doen en verder er niemand bij.

Hoe zal ik dit aanpakken? Hoe zal ik dit zeggen?

Niks zeggen

Ik zou nu nog niks zeggen. Er is nog een kans dat hij niet langs komt.
Dus je houdt gewoon die high tea met vrienden. Komt hij onverwacht aan de deur heeft ie pech. Niemand dwingt je op je verjaardag binnen te wachten met taart of er eventueel familie komt. Belt ie om te vragen hoe laat hij verwacht wordt, dan zeg je dat je met vrienden ergens anders bent.

Voor t blok gezet?

Ik snap ook niet hoe jij voor t blok werd gezet toen je man jarig was? Hij kwam toch voor je man, niet voor jou?

Lynn

Lynn

11-03-2014 om 23:29

Iselo / Vera

Ik denk dat Vera wel aanwezig was bij het ontvangen van het bezoek van schoonvader en vriendin. En dat ze het gevoel had dat ze niet ergens anders heen kon gaan.

En omdat ze het van tevoren niet van man wist naar ik begrijp VOORDAT haar man zijn vader + vriendin had uitgenodigd, had ze er ook niet met man over kunnen praten dat zij dat niet fijn vond. MOest ze het dus accepteren.Maar Vera, waarom heb je toen de discussie daarover niet gevoerd dat je dat niet fijn vond en dat je niet wilde dat hij kwam (gaat wel ver, is immers ZIJN vader) of dat je het niet fijn vond en dat je dan toch maar iets anders ging doen als zij kwamen? Hmmm. Hoezo voor het blok gezet?

Goed idee

Een high tea buiten de deur vieren is toch een goed idee? Daar hoeft verder niemand toch iets vanaf te weten? Gewoon gaan en geniet ervan.

vlinder72

vlinder72

12-03-2014 om 09:09

Niks zeggen

Gewoon een high tea gaan doen. Blijkbaar heeft schoonvader vorige keer wel contact opgenomen om aan te geven dat hij zou komen. Je man had toen kunnen zeggen "sorry , wij zijn er niet". Dat heeft hij blijkbaar niet gedaan en hij is langsgekomen. Dat is toch niet raar. Dat doen mijn ouders en schoonouders ook. Voor oudere mensen zijn verjaardagen heel belangrijk. Al vier ik niets. Ik ben zelf midden in de zomervakantie jarig en vaak ben ik niet thuis dan komen ze toch later langs. Want dat hoort zo.

Dat is toch niet voor het blok zetten? Hij heeft toch niet de twintig man uitgenodigd om op dat en dat tijdstip bij jullie een verjaardag te vieren. Hij komt gewoon langs. Jij koopt een gebakje en klaar ben je.

Verjaardag vier ik nooit

alleen voor mijn moeder en schoonouders maak ik een uitzondering.
Ik nodig ze tegelijk uit op een tijd die mij het beste past.
Voor een gebakje en koffie, borreltje of lunch...

esmee

esmee

12-03-2014 om 11:04

vera

Gewoon lekker naar de High tea gaan met diegenen die je hebt uitgenodigd. Belt schoonvader? Jammer, we zijn er niet. Klaar.

Hier zijn we ook hader geworden naar schoonouders die graag alles bepalen…ja, zelfs wie er komt wil mevrouw van tevoren weten en het liefst bepalen. Niet dus. Dan komt ze maar niet. Ik ben er sowieso erg allergisch voor wanneer anderen dingen afdwingen bij mij. Zo bepaalde mijn schoonmoeder vorig jaar dat we de verjaardag van dochter moesten vieren. Was al gevoerd op ons vakantieadres (ze was toen ook echt jarig) een paar 1000 km verderop op in het buitenland. En mar blijven dwingen en afdwingen..wanneer we het nu gingen vieren. Ik heb toen heel rustig gezegd dat we het al gevierd hebben op haar verh=jaardag op het vakantieadres. Overigens was schoonmoeder de enige die hierover viel want zij kan dan niet lekker op haar luie kont de aandacht opeisen en weer 1000 foto's maken (het enige wat ze doet).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.