Relaties Relaties

Relaties

zonnebloem

zonnebloem

11-02-2016 om 14:05

Van me afschrijven Partner met woede uitbarstingen


GS

GS

21-03-2016 om 16:17

borderline

Je noemt even tussendoor je dochter met (vermoeden van) borderline. Dan heb je dus geen gezin waarmee het met iedereen goed gaat, maar een gezin met best een hoop spanningen lijkt mij.
Wat doet je man aan ontspanning/sport/uitlaapklep? Hij klinkt me behoorlijk gefrustreerd en rigide, maar een dochter met borderline verschijnselen zal hem ook niet in de koude kleren gaan zitten. Was hij ook al zo voor jullie huwelijk in stress situaties?

zonnebloem

zonnebloem

13-04-2016 om 09:03

wanhoop

Inmiddels n paar maanden verder en de situatie als volgt...wij zijn weer "gewoon" samen. Mijn partner zal nooit uit elkaar willen en ik ben te laf om het door te zetten. Ik kan bovendien blijkbaar makkelijk schakelen, over iets heen stappen en verdergaan en hem vergeven. Vind het aan 1 kant ook rot voor hem als ik bij hem zou weggaan. Hij heeft geen familie en weinig vrienden. Hij is al ver boven de 50. Plus als ik zo om me heen hoor welke financiële gevolgen erbij komen kijken als je uit elkaar gaat schrik ik daar van. Maar.....met mijn dochter gaat het erg slecht en ik maak me giga zorgen. Zij blijft maar pushen. "Ik wil n nieuwe start ergens anders. Wanneer gaan jullie nou uit elkaar". Ze is diep ongelukkig en zei gisteren dat als ze dood zou zijn, ze eindelijk geen pijn meer zou voelen. Het is niet de 1e keer dat ze zo praat. Sinds 4 jaar gaat t steeds slechter met haar. Van n meisje dat er goed uitzag en spontaan en blij was is ze nu psychisch een wrak. Onverzorgd, 2 scholen begonnen en t niet kunnen volhouden vanwege sociale angsten. Bij allerlei instanties hulp gehad maar het gaat steeds slechter. Nu zit ze in n dagbestedingsinstelling zodat we de lpa niet op ons dak krijgen. Ze is bijna 18. Ik voel me machteloos. En vraag me vaak af..is dit iets wat sowieso was uitgekomen in haar pubertijd of komt het echt door de rottige eigenschappen van mijn partner? Want als ik bij hem weg moet om haar te "redden" dan doe ik dat! Maar het is ook niet goed voor haar als het lijkt alsof ik bij hem weg zou gaan omdat zij het wil. Toch? Maar dit wordt behoorlijk ondraaglijk. Bijna dagelijks als ik met partner bijv aan tafel kopje koffie drink begint zij te stoken. "Wanneer gaan jullie scheiden?" Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Hier laat ik t even bij...Mijn hoofd loopt over en zou zoveel meer willen zeggen maar dat is ook niet handig voor degenen die het lezen. Het is eigenlijk pure wanhoop. Ik hoop dat ik het n beetje duidelijk heb neergezet en hoop toch wel heel erg op wat advies. Alvast bedankt! Voor ieder die dit leest....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-04-2016 om 09:20

Je geeft haar teveel macht

Waarom laat je toe dat ze dat soort dingen roept?
En verder: ze is bijna 18. Gaan scheiden om haar te redden is een beetje aan de late kant.

Het komt op mij over dat je dochter zo haar eigen problemen heeft en nu een lekkere kapstok heeft om die aan op te hangen: het gedrag van haar vader! Waarbij ik de woede-uitbarstingen van je man echt niet wil bagetaliseren, maar haar doel zou moeten zijn: hoe kom ik op eigen benen, en niet: hoe kan ik steuken in de relatie van mijn ouders.

Je kiest niet echt en 'verzint' allerlei redenen waarom scheiden geen optie is. Daarmee leg je de keuze buiten jezelf. De belangrijkste taak in je leven is volgens mij het bschermen van je kinderen. En je hebt altijd een keuze. Echt.

Hortensia

Hortensia

13-04-2016 om 09:33

Wat wil JIJ?

Je partner wil niet scheiden. Je dochter wil wel dat jullie scheiden.

Je vindt het rot voor hem, want hij is 50+ en heeft geen familie. Jij voelt je verantwoordelijk voor zijn leven. En hij vindt dat blijkbaar prima, weigert zelf iets van zijn leven te maken en stelt zich afhankelijk van jou op. Geen wonder dat hij je niet kwijt wil.

Met je dochter gaat het niet goed. Mijn vraag is: komt dat echt door jouw partner of gebruikt ze dat als excuus en gaat het sowieso niet zo goed met haar, ook als je wel een goede relatie had?

Je dochter en je partner bepalen. Ze trekken je aan je. En jij wordt er gek van.

Maar wat wil JIJ? Los van je bijna volwassen dochter en je partner die allang volwassen had moeten zijn?

zonnebloem

zonnebloem

13-04-2016 om 23:31

zo voelt het ook

Dat ze beiden aan me trekken. En idd ginny ik moet dat niet toelaten dat ze zulke dingen roept. En dat niet toelaten beperkt zich tot het praten met haar en dat ik tegen haar zeg dat dit moet stoppen. Dan zeg ik tegen haar dit is ook je vaders huis en je kunt niet vijandelijk blijven doen. Maar mijn man vind dat ik een straf moet geven. En hier gaat t steeds mis. Ik zou niet weten wat voor straf ik hier op moet zetten. Ze is ook niet echt te straffen. Bijv telefoon afpakken. Doet haar niks. Ze heeft toch nauwelijks contacten. Maar dit geld overigens ook voor onze zoons. Ze hebben wel eens n grote mond. Dan verwacht mijn partner dat ik er iets aan doe Als ik dan zeg dat hij dat zelf maar eens moet doen word hij geïrriteerd en zegt dat hij niks kan doen omdat ik het er toch niet mee eens zou zijn. Maar dat is niet zo. Zolang hij redelijk is vind ik dat het moet kunnen. Verder is het idd wel zo dat dochter psychische problemen heeft en denk ik dat het niet waar kan zijn dat het alleen aan de uitbarstingen van vader kan liggen. Dus als wij uit elkaar gaan ben ik sowieso nog lang niet klaar met haar. Iig bedankt voor de reacties.

Azorac

Azorac

12-08-2016 om 12:52

Zonnbloem

Hoe is het nu?

Marga

Marga

12-08-2016 om 13:12

Maar...

Wat zegt jouw man nu zelf over de laatste woede-uitbarsting? Zit hij er uberhaupt mee?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.