Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Joly

Joly

11-09-2014 om 13:32

Vakantievriend-vriendin-gemaakte afspraak.

De vakantievriend van mijn dochter kwam een paar dagen logeren.Hij kwam om 9 uur aan op Schiphol, mijn dochter zou hem daar opwachten en dan zouden ze die dag in Amsterdam blijven.Nu bleek er een vriend van hem die dag ook in Amsterdam te zijn, dus hij wilde die dag met zijn vriend doorbrengen. Mijn dochter is even teleurgesteld, maar lost het prima op door met een vriendin af te spreken. Vriendin had eerst nog een afspraak, ze konden rond 11 uur weg en savonds zouden ze de vakantievriend opzoeken en naar huis komen. Krijgt dochter snachts om 3 uur een berichtje dat zn vriend het af laat weten.Mijn dochter is vervolgens gewoon om 11 uur met vriendin naar Amsterdam afgereist en rond 2 uur was ze bij haar vakantievriend. Vriend is teleurgesteld en boos dat ze hem 5 uur heeft laten wachten, dochter vind dat ze zich aan haar afspraak met vriendin moest houden.......en ik weet het niet, ik snap de reaktie van beide kanten. Nu vroeg dochter of ze dit fout heeft gedaan, ik heb haar gezegd dat ik het niet wist......wat vinden jullie? Had ze toch vriendin af moeten zeggen en optijd op Schiphol moeten staan?

Ilse

Ilse

11-09-2014 om 13:50

eens met jouw dochter

Nou dat is lekker. Hij wil jouw dochter bezoeken in Nederland en als hij hoort dat een vriend van hem daar ook die dag is dan gaat zijn voorkeur dus eerder uit naar die vriend dan naar je dochter. Dat vind ik op zich al vreemd, maar goed. Dan verwacht vriend ook nog dat jouw dochter opeens op komt draven omdat zijn vriend heeft afgebeld?? Dat is zijn probleem toch?, hij wilde zonodig met die vriend afspreken. Heel goed dat jouw dochter gewoon haar eigen pad is gaan volgen door met een vriendin af te spreken.

dat klinkt...

niet als een relatie die nog heel lang stand gaat houden

Wat mij betreft heeft je dochter prima gehandeld.

Jaina

Jaina

11-09-2014 om 13:56

Wat ik had gedaan...

Mijn oplossing zou zijn geweest om samen met mijn vriendin de vakantievriend op te halen en dan met elkaar wat leuks te doen. Vakantievriend kon er tenslotte ook niks aan doen dat zijn vriend uiteindelijk niet kon & de hele dag op Schiphol wachten is wel heel lang.

Eva

Eva

11-09-2014 om 13:58

Eens

Eens met Ilse.

Dat hij het anders had gewild, oke. Als hij het jouw dichter verwijt, is dat niet goed.

Dochter attent op maken dat hij misschien iets teveel met zichzelf bezig is en vanuit zichzelf denkt en iets te weinig aan anderen (je dochter) denkt en daar iets te weinig rekening mee houdt (gebrek aan inlevingsvermogen).

Als de relatie stand houdt, goed in de gaten houden of dat een karaktereigenschap is en het niet erge wordt. (in plaats van dat hij hiervan leert en voortaan meer rekening houdt met haar). Dan relatie beter afkappen voordat het van kwaad tot erger wordt.

Heks

Heks

11-09-2014 om 19:54

Vijf uur op Schiphol?

Volgens mij heeft je dochter het prima opgelost.
Wat ik niet goed begrijp is waarom hij 5 uur op Schiphol heeft gezeten. Mocht hij de luchthaven alleen aan de hand van een volwassene verlaten ofzo? Zijn plan was veranderd, dus wat let hem om zelf alvast zijn eerste bezienswaardigheden in Amsterdam alleen te bekijken en in de stad met je dochter en haar vriendin af te spreken? Ik denk dat het een heel jong knulletje betreft waar qua schoonzoon weinig aan verloren gaat. Nu maar hopen dat hij je dochter geen hartzeer bezorgd.

Joly

Joly

12-09-2014 om 14:49

Dank!

Jaina zo makkelijk was het niet. Als mn dochter om 9 uur op Schiphol had willen zijn, had ze de trein van 7 uur moeten nemen. Van thuis naar het station is ook nog een half uur met de auto...ze kreeg het berichtje om 3 uur snachts, dan had ze om half 6 op moeten staan en kon niet meer met vriendin overleggen.......plus had haar vriendin nog een afspraak , daardoor konden ze pas om 11 uur weg.
Dank voor jullie reakties.....ikzelf zou de keuze gemaakt hebben om toch om 9 uur op Schiphol te zijn. Ik ben blij dat ik dit niet met mijn dochter gedeeld heb. Zij heeft de juiste keuze gemaakt. Mijn dochter heeft jaren sovatraining gehad om assertiever te worden. Ik moet nu soms wennen aan haar keuzes. Die ook nu weer de juiste is. Mijn dochter weet het nu, nu ik nog!
Ga nu de twijfels bij mn dochter wegnemen en haar vertellen dat ze het goed heeft gedaan. De liefde is al over.....van zijn kant...ze vind het jammer, maar weet ook dat dit gebeurt.

Eva

Eva

12-09-2014 om 15:35

Goede beslissing

Tjonge, de liefde is al over.

Gelukkig dat ze voor haar vriendin gekozen heeft, heeft ze daar - vermoedelijk - in elk geval een leuke tijd mee gehad.

Misschien even verdrietig voor haar, maar klinkt bij mij niet als een groot verlies.

En goed dat ze assertiever is geworden.

En goed dat jij je realiseert dat ook jij op dat vlak wellicht nog iets te leren hebt .

Esmee

Esmee

15-09-2014 om 13:27

vakantievriend is fout

"De vakantievriend van mijn dochter kwam een paar dagen logeren.Hij kwam om 9 uur aan op Schiphol, mijn dochter zou hem daar opwachten en dan zouden ze die dag in Amsterdam blijven."

Ik neem aan dat hij bij jullie kwam logeren?

"Nu bleek er een vriend van hem die dag ook in Amsterdam te zijn, dus hij wilde die dag met zijn vriend doorbrengen. Mijn dochter is even teleurgesteld, maar lost het prima op door met een vriendin af te spreken. Vriendin had eerst nog een afspraak, ze konden rond 11 uur weg en savonds zouden ze de vakantievriend opzoeken en naar huis komen."

Mmm, ik weet niet of hij nu voor je dochter overkwam of voor meerdere vrienden. Als hij echt voor je dochter overkwam, vind ik het niet erg netjes van deze jongeman om dan vervolgens de dag met die andere vriend door te brengen, maar goed, jammer zo, maar je dochter heeft het opgelost.

"Krijgt dochter snachts om 3 uur een berichtje dat zn vriend het af laat weten.Mijn dochter is vervolgens gewoon om 11 uur met vriendin naar Amsterdam afgereist en rond 2 uur was ze bij haar vakantievriend. Vriend is teleurgesteld en boos dat ze hem 5 uur heeft laten wachten, dochter vind dat ze zich aan haar afspraak met vriendin moest houden.......en ik weet het niet, ik snap de reaktie van beide kanten. Nu vroeg dochter of ze dit fout heeft gedaan, ik heb haar gezegd dat ik het niet wist......wat vinden jullie? Had ze toch vriendin af moeten zeggen en optijd op Schiphol moeten staan?"

Uhhh, ik zou zeggen…eigen schuld dikke bult hoor. Je dochter heeft in mijn ogen niets fout gedaan. Die vakantievriend wilde toch met een andere vriend de dag in A'dam doorbrengen? Dat die vriend het vervolgens laat afweten, is jammer, maar "part of the game" hoor. Dat kan en mag hij je dochter niet aanrekenen. Ik vind die vakantievriend nogal egocentrisch overkomen en behoorlijk brutaal naar je dochter toe om dan boos te worden.

Nee, ik vind dat je dochter nog heel netjes gehandeld heeft door toch naar Schiphol te gaan om die vakantievriend op te halen. HIJ was immers degene die de afspraak ineens veranderde. Tja en dat dat nu net misliep is echt zijn probleem, Ik zou als ik je dochter was maar een andere vakantievriend gaan zoeken.

esmee

esmee

15-09-2014 om 13:32

liefde

Oh, lees net dat de liefde al over is. Nou, zo ziet je dochter wat voor egocentrisch typje het is. Totaal geen gemis dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.