Relaties Relaties

Relaties

Rur

Rur

12-11-2015 om 11:42

Vader van zoon zet alleen tattoo van zijn pasgeboren baby(halfbroertje)

Ik zit er heel erg mee,mijn ex de vader van mijn zoon (6Jr) heeft alleen een tattoo gezet van zijn pasgeboren baby van zijn nieuwe vriendin. Het raakt mij heel erg en doet mij twijfelen aan zijn liefde voor onze zoon.
Ik heb hem gevraagd waarom geen tattoo van zijn oudste zoon, kreeg de reactie dat hy er nog niet klaar mee is.
Het is toch heel vreemd, je zet of al je kinderen op je huid of helemaal geen kinderen.
Hoe denken jullie hier over? Is er een reden om geen tattoo van zijn oudste te zetten en ik neem aan dat dat ieder ouder wel zou raken of maak ik dit groter dan t is. Kijk uit naar jullie reacties

doet er niet zo toe

Wat wij ervan vinden. Je ex mag doen en laten wat hij wil. Ik zou er vooral niet alvast plaatsvervangend voor je zoon een probleem van maken.

Laat het los

Je kunt er niks mee, het is namelijk zijn besluit en jullie zijn (al lang begrijp ik) niet meer bij elkaar.
Ik snap dat het jou raakt, maar misschien zoek je er teveel achter? Heeft hij samen met zijn nieuwe partner besloten allebei zo'n tatoeage te nemen? Maar hoe dan ook lijkt me dat hij alleen maar meer zijn hakken in het zand gaat zetten als jij er opmerkingen over maakt.
En vooral niets erover zeggen tegen je zoon, die hoef je hier niet mee te belasten. En als je zoon er al vragen over heeft aan jou (lijkt me niet, maar zou kunnen) dan kun en moet je niets meer doen dan hem naar zijn vader verwijzen: 'ik weet het niet schat, dat moet je zelf aan papa vragen'.
Nogmaals, laat het los, dit zijn niet-helpende gedachten (RET, google er eens op).
Sterkte.

Injel

Injel

12-11-2015 om 12:00

omdenken

'Het is toch heel vreemd, je zet of al je kinderen op je huid of helemaal geen kinderen.'

Misschien draagt hij jullie zoon al in zijn hart, en hoeft hij er niet ook nog op zijn huid bij?

vlinder72

vlinder72

12-11-2015 om 12:02

nieuwe vriendin

Misschien is het juist wel een idee van zijn vriendin. Hebben ze samen dezelfde tattoo.

Als het iets is tussen hem en zijn vriendin dan kan ik mij voorstellen dat er geen tattoo is van jullie zoon. Het gaat dan namelijk niet om hem maar om de band tussen je ex en zijn vriendin.

Dus laat het los. Het is maar een tatoeage.

Paddington

Paddington

12-11-2015 om 12:08

Daar komt ie weer:

loslaten!

Het is niet aan jou om daar wat van te vinden of te beslissen. Het is de keuze van je ex. Vragen van je kind over keuzes van vader stuur je door naar vader. Jij kunt immers niet de gedachten lezen.

Dat is het moeilijke van gescheiden ouder zijn, er gebeuren dingen in het leven van je kind waar jij geen zeggenschap meer over hebt. Zolang je kind geen fysiek gevaar loopt dan zul jij moeten accepteren dat dit een beslissing is van je ex.

Ik begrijp heel goed dat het je raakt, maar probeer dat niet te laten merken aan je kind.

Rur

Rur

12-11-2015 om 12:18

Bedankt voor jullie reacties

Hij is nooit echt een vader geweest voor onze zoon en het voelt alsof hij meer houdt van zijn pasgeboren baby waar hij wel er voor is

Nimbo

Nimbo

12-11-2015 om 12:27

pas op...

dat je je zoon niet vergiftigd met je suggesties dat papa dan wel niet van hem zal houden!!
En laat het verder los. Het is niet voor niets je ex, toch?

Rur,

Dan mist hij wel wat. Forceren heeft geen waarde.

Rur

Rur

12-11-2015 om 12:30

Mijn zoon

@nimbo weet er niks van, maar ooit zal hij het zien en dat zal hem ook pijn doen.

rur

Dat is invullen, wat je nu doet. Misschien zit je zoon er wel helemaal niet mee (omdat hij de uitleg van zijn vader snapt, of omdat zijn vader tegen de tijd dat hij die tattoo ziet er ook eentje van hem heeft, of omdat hij niet eens op de huid van zijn vader zou willen staan, of, of of…)
Je weet niet wat je zoon er later van gaat vinden. Geen enkele reden om dat dan maar vast voor hem in te vullen. Daar doe je je zoon bovendien absoluut geen gunst mee.

Neem ook een tattoo!

"Papa heeft Pietje op zijn arm staan en mama jou, met een hartje!"

Idee, als je serieus bang bent dat je zoon gekwetst zal zijn.

En ja, loslaten en het niet eens over hebben.

Hortensia

Hortensia

12-11-2015 om 12:56

laat het los

Je kunt er niets aan doen, je kunt er niets tegen doen.

Ik begrijp je pijn, maar je kunt hem moeilijk dwingen.

Heel pijnlijk voor je zoon ook, maar probeer jouw gevoel niet op hem over te brengen. Je zoon zal zelf moeten leren omgaan met hoe zijn vader is.

Mijntje

Mijntje

12-11-2015 om 13:14

restje boosheid

Ik weet niet hoe vaak jullie zoon bij zijn vader is, dit kan ook mee spelen in zijn beleving, dat er nog een restje boosheid (naar jou toe?) is. Zijn nieuwe kindje zal ws alle dagen bij hem wonen, hij kan zich wat verwijderd voelen naar zijn oudste zoon.
Laat je niet boos maken, maar probeer het te laten rusten. Zet idd anders zelf een tattoo. Liefde uitdrukken in tattoo's, ik zal dit nooit begrijpen, maar ik denk dat het meer voor de buitenwereld is.

Theekopje

Theekopje

12-11-2015 om 13:24

Niet leuk, maar.....

Ik zou het ook niet leuk vinden. Nou vind ik tatoeages sowieso lelijk, maar dat doet er niet toe. Als je één kind op je arm zet vind ik het logisch het andere kind erbij te zetten, anders voelt het ongelijk.
Ik ken ook een gezin (ouders nog bij elkaar) waar een groot geschilderd portret van één kind boven de bank hangt. Niet van het andere kind. Vind ik ook merkwaardig.

Maar, dat alles gezegd hebbende: je helpt er niemand mee om er een punt van te maken. Je ex overtuig je er denk ik niet mee, en praat je zoon geen probleem aan als hij dat (nog) niet voelt. Dus ik sluit me bij de rest aan: probeer het los te laten.
Misschien dat je ex nog wel eens op andere gedachten komt, maar daar kun jij waarschijnlijk weinig in betekenen.

Jamie

Jamie

12-11-2015 om 13:34

Theekopje

'Ik ken ook een gezin (ouders nog bij elkaar) waar een groot geschilderd portret van één kind boven de bank hangt. Niet van het andere kind. Vind ik ook merkwaardig. '

Oei dat is inderdaad vreemd. Hing dat portret er al toen de tweede werd geboren of kwam het later? Is de leeftijd van het oudste kind toen die geschilderd werd jonger dan het tweede kind nu?

Ik ken een gezin waar toen de oudste 2 zes/acht jaar waren er nog een kindje kwam. Het heeft ongeveer zes jaar geduurd voor ze het naambordje met Vader, Moeder, X en Y vervangen hadden voor Familie Z. Ik vond het zes jaar lang zielig!

Jaina

Jaina

12-11-2015 om 13:37

Ja, stom

Ik vind het ook stom als je een tattoo neemt van een van je kinderen terwijl je er meerderen hebt. Of je neemt een enkele tattoo waar al je kinderen in verwerkt zitten of je neemt een tattoo per kind. Ik vind het niet leuk om een tattoo te nemen van een van je kinderen en niet van de ander. Maar ja, wat kan je er aan doen? Niks. Zolang je zoontje er niet zelf over begint zou ik niks zeggen. Mocht hij er wel over beginnen zou ik proberen neutraal te blijven, er niks groots van te maken en tegen hem zeggen dat hij dat papa maar moet vragen.

Jaina

Jaina

12-11-2015 om 13:41

Ja, ken ik ook

Ik ken een gezin waarbij er een prachtige fotoreeks in de woonkamer hangt van de oudste. Toen kwam de tweede en die is inmiddels al zo'n 5 jaar en nog steeds hangen alleen die foto's van de oudste in de woonkamer. Ik snap dat ook niet echt. Het zijn inderdaad hele mooie foto's dus ik snap dat je die wilt laten hangen maar dan hang je er toch ook een foto van de tweede bij.Dat ze dat niet doen snap ik dus weer niet. En geen tijd is natuurlijk in dit geval geen excuus. De tweede is er al heel wat jaartjes.

Ik hou zelf niet van enorme foto's van mensen in de woonkamer maar als je dat wel doen verdeel het dan over al je kinderen.

Theekopje

Theekopje

12-11-2015 om 14:07

Jamie

"Hing dat portret er al toen de tweede werd geboren of kwam het later?"

Nee, het portret kwam er toen beide kinderen al ruimschoots in de basisschoolleeftijd waren. Heb het altijd vreemd gevonden. Als kind 2 niet geschilderd wilde worden, zou ik het van kind 1 ook niet doen, maar ik weet niet eens of het van kind 2 een kwestie van niet willen was.

Hanne.

Hanne.

12-11-2015 om 15:03

moet me schamen

Ai, ik moet me geloof ik gaan schamen. Ik heb een fotolijst staan met alleen foto's van nr 1 en 2 er in. Bij nr 3 deed het digitale tijdperk zijn intrede en heb ik nooit meer een foto afgedrukt.

Maar...nr 2 en 3 lijken zo veel op elkaar dat niemand (inclusief zij zelf) het verschil ziet tussen een 2 jarige nr 2 of een 2 jarige nr 3. Dus misschien kom ik er wel mee weg.

Jamie

Jamie

12-11-2015 om 15:28

Hanne

Tja, wat let je om gewoon een foto neer te zetten van drie kinderen?

Hanne.

Hanne.

12-11-2015 om 16:09

niets

Helemaal niets behalve mijn eigen luiheid en desinteresse.

De foto's zijn ook al 10+ jaar oud en staan meestal achter een grote stapel boeken 'verstopt'. Kom ze eigenlijk alleen tegen als ik eens goed opruim en dan denk ik 'moet toch eens nieuwe foto's doen' en daarna vergeet ik dat weer.

Nimbo

Nimbo

15-11-2015 om 12:29

rur....

Nimbo weet er niets van
moet zijn:
Nimbo zegt iets wat jij niet graag hoort

Odile

Odile

15-11-2015 om 14:39

zonder me verder te mengen in de discussie: Nimbo...

...volgens mij bedoelt Rur dat zoon er niks van weet. Soms zijn leestekens handig .

Jamie

Jamie

15-11-2015 om 14:44

leestekens

Er staat gewoon 'mijn zoon' boven. Juist hoe Nimbo het leest is onmogelijk.

Nimbo

Nimbo

16-11-2015 om 12:05

oh...

zou ze het zo bedoeld hebben, dan heb ik niets gezegd....
Maar dan had er een komma achter Nimbo moeten staan!
Sorry als ik je verkeerd begrijp Rur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.